راهبرد منطقه آزاد انزلی در شهرک‌های صنعتی الحاق شده،توسعه صنعتی با اولویت صنایع های تک است

با حضور معاونین سازمان و شرکت مشاور، نشست بررسی طرح جامع و پایش واحدهای تولیدی-صنعتی شهرک‌ صنعتی جدید منطقه، برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین از انزلی : با حضور معاونین سازمان و شرکت مشاور، نشست بررسی طرح جامع و پایش واحدهای تولیدی-صنعتی شهرک‌ صنعتی جدید منطقه، برگزار شد.

در این نشست که به ریاست عیسی فرهادی رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی برگزار شد، پیرامون برنامه توسعه فضاهای صنعتی با محوریت شهرک صنعتی شماره سه با توجه به تصویب طرح توسعه منطقه بحث و تبادل نظر شد.

در این نشست برنامه ریزی جهت بهره‌برداری حداکثری از توسعه فضای صنعتی ایجاد شده در منطقه آزاد انزلی پس از تصویب نهایی لایحه افزایش محدوده منطقه، به عنوان اولویت سازمان منطقه آزاد انزلی عنوان شده و تصریح گردید: بدون شک با الحاق شهرک‌های صنعتی جدید به منطقه، واحدهای راکد و نیمه فعال موجود در این شهرک‌ها می‌توانند از ظرفیت‌ و مزیت های بسیار مناسب منطقه آزاد انزلی در حوزه های مختلف قانونی، تأمین مواد اولیه تولید و صادرات بهره برداری نموده و زمینه رونق مجدد کسب و کارهای تولیدی و یا افزایش آن را فرآهم آورند.

در ادامه مهم‌ترین مزیت منطقه آزاد انزلی برای واحدهای تولیدی صنعتی الحاق شده جدید، امکان جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی اعلام و اشاره شد: فرآیند تحقق این مهم باید تسهیل گردد تا در نهایت شاهد اشتغالزایی بیشتر برای نیروی کار بومی استان باشیم.

در نشست مزبور تأکید شد که در سومین شهرک صنعتی منطقه، ارزیابی سرمایه گذاران صنعتی با توجه به شاخص‌هایی نظیر صادرات، اشتغال، فناوری، محیط زیست و… جهت اتخاذ تصمیم‌گیری لازم ضرورت دارد چراکه رعایت شاخص‌های اولیه به ویژه در مباحث زیست محیطی و دوستدار محیط زیست برای منطقه آزاد انزلی بسیار حائز اهمیت است.

بنابراین گزارش، در استراتژی برنامه توسعه صنعتی سازمان منطقه آزاد انزلی، اولویت با ایجاد صنایع های تک ‌و سازگار با محیط زیست و پاک است که علاوه بر اشغال فضای کمتری در سطح، سازه های واحد تولیدی مبتنی بر ارتفاع و بر اساس راهبردهای صادرات محور نیز پایه‌ریزی شده باشد.

گفتنی است با مصوبه مجلس شورای اسلامی محدوده منطقه آزاد انزلی به ۸۶۰۹ هکتار افزایش یافت، که در این میان با الحاق شهرک های صنعتی شماره سه، خمیران انزلی، سپید رود رشت و ضیابر صومعه‌سرا پهنه های صنعتی این منطقه به بالغ بر ۹۰۰ هکتار گسترش پیدا کرد و زمینه توسعه توانمندی‌های صنعتی و صادراتی منطقه، به بازارهای کشورهای حاشیه دریای خزر و اوراسیا ایجاد شده است.

راهبرد منطقه آزاد انزلی در شهرک‌های صنعتی الحاق شده،توسعه صنعتی با اولویت صنایع های تک است

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1660965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =