روسیه: نتایج مثبت در مذاکرات وین کاملا امکان‌پذیر است

ایرنا نوشت: معاون سخنگوی وزارت خارجه روسیه در نشست خبری با اشاره به مذارکات اخیر پیرامون احیای برجام در وین و تاکید بر لزوم درک واضح غرب از منافع تمامی طرف‌های مذاکره گفت: دستیابی به یک نتیجه مثبت «کاملا امکان پذیر» است.

خبرگزاری تاس، ایوان نچایف معاون اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه مذاکرات برای از سرگیری بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) زمانی به نقطه پایان می‌رسد که منافع تمامی طرف‌ها به درستی مد نظر گرفته شود، نسبت به درک واضح طرف‌های غربی از این مساله ابراز امیداوری کرد.

این دیپلمات روس با تاکید بر اینکه نزدیک شدن مواضع کشورها به اراده سیاسی آن‌ها بستگی دارد، خاطر نشان کرد: میان طرف‌ها اصلی در مذاکرات بازگشت به برجام، مسائل حل نشدنی وجود ندارد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که واشنگتن در نهایت دیدگاه‌های خودخواهانه را کنار گذاشته و به پیروی دقیق از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل بپردازد.

مقام وزارت خارجه روسیه با انتقاد از سیاست‌های دولت‌های آمریکا علیه ایران تاکید کرد گام‌های متقابل تهران درمورد تعهدات داوطلبانه‌ هسته‌ای تنها در پاسخ به نقض‌های شدید واشنگن از برنامه توافق هسته‌ای بوده‌است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1660995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اف IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    5 0
    ممنون ارباب عالیجناب پوتین