رئیسی :  استان جنوبی کرمان ، حتما تشکیل خواهد شد

ایرنا نوشت : رییس جمهور گفت: موضوع استان شدن جنوب کرمان در دستور کار دولت است و استان جنوبی کرمان حتما تشکیل خواهد شد.

سید ابراهیم رییسی روز جمعه در جمع اقشار مختلف مردم جنوب کرمان در محل مصلای شهر جیرفت اظهارداشت: این موضوع بارها مطرح شده اما اجرای آن با تاخیر مواجه بوده و این موضوع با توجه به مطالعات و ظرفیت هایی که در جنوب استان وجود دارد حتما در دستور است.

وی در ادامه با اشاره به درخواست ها برای حل مشکل کارگران شرکت معادن فاریاب(معدن آسمینون واقع در شهرستان منوجان) اظهارداشت: خلع ید(بهره بردار) انجام شده و بزودی این معادن به افراد اهل واگذار خواهد شد، لذا نگرانی عزیزان مرتفع می شود.رییسی تاکید کرد: یک کار تحولی و انقلابی در معادن کرمان لازم است انجام شود.

استقلال کشاورزی کشور

رییس جمهور همچنین با اشاره به ظرفیت های کشاورزی در جنوب استان کرمان گفت: زمین حاصلخیز جنوب استان کرمان باید با الگوی مناسب کشت برای خودکفایی در تولید کالاهای اساسی کشور و استقلال کشاورزی ایران اسلامی به کار گرفته شود.

رییسی افزود: از جیرفتی ها و مردم جنوب کرمان می خواهم در استقلال و خودکفایی کشور در کالاهای اساسی و کشت مناسب با لحاظ منافع و مشوق هایی برای کشاورزان، به استقلال کشاورزی کشور کمک کنند.

کمک به پیشگیری از خسارات سیل

وی همچنین با اشاره به خسارت های سیل در جنوب کرمان گفت که احداث سیل بند جیرفت و دیگر آب بندها ضرورت دارد که در مصوبات سفر به طور جدی دنبال می شود.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1661044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =