۰ نفر
۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
یک موسیقی‌دان به علت کرونا درگذشت

ایسنا نوشت: منوچهر انصاری، نوازنده ویولن و موسیقیدان امروز ۲۱ مرداد در ۷۶ سالگی درگذشت.

مسعود نظر، نوازنده و سرپرست گروه موسیقی ارف _ خبر درگذشت این هنرمند را در گفت‌وگویی تایید کرد و گفت: «ایشان از قبل مقداری کسالت داشتند ولی بنابر آنچه از همسر ایشان شنیدم کل خانواده کرونا گرفته‌اند و ایشان هم فوت شده‌اند.»

او درباره مراسم این هنرمند فقید گفت: «قرار شده که هماهنگی‌هایی برای خاکسپاری ایشان در قطعه هنرمندان صورت بگیرد و احتمالا فردا یا پس فردا به خاک سپرده خواهند شد.»

منوچهر انصاری در سال ۱۳۲۵ در تهران متولد شد. او در سال ۱۳۳۸ با تشویق پدر و دایی خود وارد هنرستان موسیقی شد. پس از ورود به هنرستان فراگیری ویلن را نزد والودیا تارخانیان آغاز کرد در ادامه تا مرحله دریافت دیپلم تحت تعلیم حشمت سنجری و پس از آن تا دریافت لیسانس از کلاس‌های سرژ خوتسیف بهره برد.

پس از فارغ‌التحصیلی از هنرستان راهی کشور بلژیک شد و در کنسرواتوار سلطنتی بروکسل به مدت ۲ سال به تکمیل فراگیری ویلن پرداخت. او در سال ۱۳۵۵ از دوره تکمیلی موسیقی اسپانیایی در شهر سانتیاگو دکومپوستلا تحت نظر «آگوستین لئون آرا» و در سال ۱۳۵۶ از دوره تکمیلی نزد «مانوئل دوفایا» بهره جُست. وی در سال ۱۳۵۷ موفق به دریافت دیپلم رشته «موسیقی مجلسی» از کلاس «وان‌دن دوران» و دیپلم رشته «تجزیه و تحلیل موسیقی کلاسیک» گردید. در ادامه به شهر نیس فرانسه سفر کرد و در «آکادمی بین‌المللی نیس» نزد نوازنده ویلن بلژیکی «موریس راسکن» آموخته‌های خود را تکمیل و دیپلم آکادمی را دریافت نمود.

در بیستمین جشنواره موسیقی فجر که بهمن ۱۳۸۳ برگزار شد با اهداء لوح تقدیر و جایزه از منوچهر انصاری تجلیل شد. همچنین در دومین دوره «سال نوای موسیقی ایران» که در تاریخ ۷ بهمن ۱۳۹۵ در تالار خلیج فارس بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران (فرهنگسرای نیاوران) تهران برگزار گردید، از منوچهر انصاری با اهداء لوح و تندیس «سال نوا» تقدیر به عمل آمد.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1661170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =