شباهت طرح لباس پرسپولیس به منچسترسیتی/عکس

ورزش سه نوشت: استفاده از طرح بته جقه روی پیراهن پرسپولیس، یادآور کیت این فصل منچسترسیتی برای طرفداران فوتبال است.

یکی دو سال پیش بود که تصاویری از پیراهن منچسترسیتی در فصل 2020-21 لو رفت که طراحی آن شاید برای بسیاری قابل باور نبود. استفاده از طرح بته جقه ایرانی روی پیراهن یکی از بزرگترین تیمهای فوتبال دنیا توجه بسیاری را در ایران به خود جلب کرد و البته توضیحات باشگاه منچسترسیتی، متفاوت با انتظار طرفداران پرسپولیس بود.

"برای کیت سوم، ما به سنت‌های فرهنگی منچستر که بر جهان تأثیر گذاشته است نگاه کردیم. منچستر شهری است که در سطح جهانی به دلیل فوتبال و صحنه موسیقی اش شناخته شده است، بنابراین برای این پیراهن خاص، ما یک الگوی منحصر به فرد پیسلی (معادل انگلیسی بته جقه) روی پیراهن طراحی کرده ایم. برای طراحی، ما از گل رز و سه رودخانه از لوگوی باشگاه برای ایجاد این پیراهن منحصر به فرد که متصل کننده موسیقی و مد است، استفاده کرده‌ایم."

در این اظهارات هیچ نشانه‌ای از اشاره به فرهنگ ایرانی دیده نمی‌شود اما به هر حال همین طراحی باعث شد تا پرسپولیس و آل اشپورت نیز به سراغ بته جقه بروند و در قسمت بالا و پایین کیت اول خود، این طرح را قرار بدهند.

شباهت طرح لباس پرسپولیس به منچسترسیتی/عکس

شباهت طرح لباس پرسپولیس به منچسترسیتی/عکس

البته طراحی پرسپولیس تفاوت‌هایی با کیت سوم منچسترسیتی دارد اما به نظر می‌رسد هر دو بیس یکسانی داشته باشند.

پرسپولیس در سالهای گذشته از طرحهایی استفاده می‌کرد که نشانه‌های تاریخی مربوط به تخت جمشید را در خود داشت و حالا به شکلی دیگر از فرهنگ ایرانی استفاده کرده که مورد توجه طرفداران این تیم نیز قرار گرفته است.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1661616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =