۱ نفر
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
راهکارهای شستشوی باکیفیت لباسهای مجلسی

لباس مجلسی معمولاً برای موقعیت های خاص خریداری شده و معمولا هزینه زیادی نیز برای خرید آن صرف می شود به همین دلیل نگهداری از لباس مجلسی از اهمیت خاصی برخوردار است.

برای دوخت این لباس ها بیشتر از پارچه هایی مانند ارگانزا، پارچه های ابریشمی، مخمل ، ساتن ، ابریشم و غیر استفاده می شود که باعث می شود ظریف به نظر رسیده و شکل زیبایی داشته باشند.

با توجه به اینکه این گونه لباس ها نیاز به رسیدگی و مراقبت دقیق دارند بنابراین ، قبل از شستشو و اتو کردن حتماً باید ابتدا برچسب لباس مجلسی را کاملا بررسی کنید. در صورتی که بر روی این برچسب ، تمیز کردن توسط خشکشویی توصیه شده است آن را نادیده نگیرید، زیرا در غیر این صورت ممکن است لباس خود را برای همیشه خراب کنید. این امر به ویژه در مورد لباس های ابریشمی و مدل های تزیین شده با مهره ، پولک ، منجوق و غیره صادق است.

نحوه مراقبت از لباس های مجلسی ابریشمی، ساتن و حریر

مراقبت و نگهداری از لباس های مجلسی دوخته شده از این پارچه ها باید خاص باشد . لباس های ساتن و حریر باید با دست شسته شوند ، زیرا شستشو با ماشین لباسشویی می تواند به الیاف ظریف پارچه های آنها آسیب برساند . همچنین برای شستشوی این پارچه ها دمای آب نباید بیشتر از ۳۰ درجه باشد.

برای جلوگیری از تغییر رنگ پارچه از یک پودر نرم کننده استفاده نموده و قبل از شستشو ابتدا پودر را در آب رقیق کنید تا کاملا حل شود . توجه داشته باشید که از مواد سفید کننده یا مواد تهاجمی استفاده نکنید.

در حین شستشو پارچه را زیاد مالش ندهید و پس از آبکشی لباس را نچلانید و بگذارید آب خود به خود از لباس تخلیه شود.

برای اتوکشی پارچه های ساتن و حریر زمانی که لباس هنوز مرطوب است اتوکشی را شروع کنید ، اما پارچه های ابریشمی باید کاملاً خشک شده و سپس اتو گردند.

هنگامی که لباس ابریشمی خشک را اتو می کنید آن را با آب خیس نکنید ، زیرا ممکن است باعث ایجاد لکه بر روی پارچه شود.

نحوه مراقبت و نگهداری از لباس شب مخمل

مخمل، پارچه ای نرم و مجلل است که نیاز به مراقبت ظریف دارد . برخی از انواع مخمل ها فقط باید توسط خشکشویی تمیز شوند . اگر برچسب دارای نماد خشک شویی نیست می توانید لباس شب مخمل خود را با دست یا در ماشین لباسشویی و با استفاده از یک چرخه ملایم بشویید ، اما رعایت الزامات دمای آب نشان داده شده بر روی برچسب لباس ضروری است.

لباس مجلسی مخمل را از قسمت داخلی پارچه اتو کنید و هرگز لباس خود را تا نکنید، زیرا صاف کردن چین های ایجاد شده در این گونه پارچه ها بسیار دشوار است.

نحوه مراقبت و نگهداری از لباس مجلسی با پارچه ارگانزا

پارچه ارگانزا، یک پارچه نازک ، نیمه شفاف، دارای ساختاری نسبتاً سفت و سخت و کمی براق است.
به عنوان یک قاعده کلی لباس های مجلسی با پارچه ارگانزا را می توان در یک چرخه ملایم در دمای ۴۰ درجه با ماشین لباسشویی شستشو داد و برای شستشوی این پارچه ها باید پودر نرم کننده ای استفاده شود که برای پارچه های ابریشمی یا ظریف طراحی شده اند. برای از بین بردن لکه های سرسخت از روی این پارچه ها می توانید از مواد سفید کننده ای که کلر ندارند، استفاده کنید . بهتر است لباس شسته شده را آویزان کنید یا بر روی یک سطح افقی تمیز قرار دهید تا آب آن گرفته شود . توجه داشته باشید که چلاندن لباس می تواند به آن آسیب برساند.

اتوکشی این لباس ها باید از قسمت داخلی پارچه و در حالی که بر روی آنها یک پارچه نخی کشیده می شود ، انجام گیرد.

فراموش نکنید که برای خشک کردن لباس های مجلسی با پارچه ارگانزا از قرار دادن آن در زیر نور آفتاب خودداری کنید.

نحوه مراقبت و نگهداری از لباس مجلسی با پارچه ژاکارد

پارچه ژاکارد ترکیبی از نخ های مصنوعی و طبیعی است، بنابراین مهم است که برای نگهداری درست از لباس مجلسی با پارچه ژاکارد بدانید که چگونه باید لباس خود را به درستی بشویید تا تغییر شکل ندهد . بدین منظور دستورالعمل های شستشوی روی برچسب پارچه را خوانده و به شدت از آنها پیروی کنید.

لباس های دوخته شده از پارچه ژاکارد نباید در ماشین لباسشویی خشک شوند. همچنین باید از فشار دادن و چلاندن پارچه این لباس ها خودداری شود، زیرا به شدت چروک شده و اتو کردن آن برای شما دشوار خواهد شد . هنگام شستشو نیز باید مراقب مواد شوینده بوده و از سفید کننده برای جلوگیری از خراب شدن پارچه استفاده نکنید.

خشکشویی آنلاین حباب ، بهترین راهکار برای شستشوی لباس مجلسی

همانطور که گفته شد ، لباسهای مجلسی ، اغلب لباسهای گران قیمتی هستند که برای مناسبت های خاص مورد استفاده قرار می گیرند. لذا مراقبت ، شستشو و اتوکشی آنها ، جای ریسک کردن ندارد . خشکشویی آنلاین حباب ، خشکشویی لباس مجلسی در تهران را با بالاترین کیفیت و کمترین زمان انجام می دهد .

علالوه بر لباس مجلسی ، خشکشویی لباس عروس در تهران و مبل شویی در غرب تهران نیز توسط خشکشویی حباب انجام می شود. ثبت سفارش ، آنلاین بوده و نیازی به اتلاف وقت در ترافیک نیست همه کار را به حباب بسپارید.

  • تلفن : ۹۱۰۹۲۷۳۲ - ۰۲۱

  • www.hobabb.com

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1661644

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =