۷ نفر
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸
گوشی های پرفروش سال ۲۰۲۲

شما تا چه حد از اخبار موبایل و بازار آن اطلاعات دارید؟ به‌ نظر شما کدام گوشی سهم بیشتری از بازار فروش را در سال ۲۰۲۲ به خود اختصاص داده است؟

همان‌طور که می‌دانید در حال‌ حاضر گوشی‌های پیشرفته زیادی در بازار وجود دارند که هر کدام از آن‌ها، ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در ادامه، پرفروش ترین گوشی های سال ۲۰۲۲ را معرفی می‌کنیم تا با گوشی‌هایی که سهم بالاتری در بازار دارند، آشنا شوید.

در بین برندهای مختلف، کمپانی‌هایی همچون اپل، بیشترین سهم فروش را به خود اختصاص داده‌اند و توانسته‌اند جایگاه ویژه‌ای را به دست آورند. در مقابل هستند افرادی که اعتقاد دارند برند اپل صرفا یک محصول لوکس در اختیارتان می‌گذارد که کارایی ضعیف‌تری نسبت به همتایان اندرویدی خود دارد؛ اگرچه این صرفا یک ادعاست و گوشی‌های آیفون بارها جایگاه خود را ثابت کرده‌اند و کیفیت بالای آنها باعث شده کمتر گوشی اندرویدی توان مقابله و رقابت با آنها را داشته باشد. آمار پرفروش ترین گوشی های سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که کاربران جهانی، بیشتر به کدام گوشی‌ها و برندها علاقه دارند.

محبوب ترین و پرفروش ترین گوشی های سال ۲۰۲۲

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که گوشی‌های آیفون، سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص داده‌اند و گوشی‌های سامسونگ و شیائومی، در رتبه‌های بعدی هستند. در ادامه، گوشی‌های محبوب‌تر این شرکت‌ها را معرفی می‌کنیم.

iPhone ۱۳

آیفون ۱۳ با سهم ۵.۵ درصد از کل حجم فروش بازار، پرچم‌دار پرفروش ترین گوشی جهان در سال ۲۰۲۲ است. تراشه ۵ نانومتری آن از ۶ هسته پردازشی و ۵ هسته گرافیکی بهره می‌برد. مزیت دیگر این گوشی، عمر باتری است که نسبت به نسل قبلی بهینه‌سازی شده است. آیفون ۱۳ در مقایسه با آیفون‌های نسل قبلی، لنزهای بزرگ‌تر و قابلیت‌های دوربین پیشرفته‌تری دارد. علاوه‌براین، صفحه نمایش آن دارای کیفیت و وضوح بیشتری است. بهره‌مندی از استاندارد IP۶۸ هم باعث شده که این دستگاه، مقاومت بیشتر در برابر گردوغبار و نفوذ آب داشته باشد.

iPhone ۱۳ Pro Max

دوربین این محصول بی‌نظیر حتی در نور شب هم کیفیتی بی‌همتا دارد و می‌تواند تصاویری با وضوح بالا ثبت نماید. این اسمارت فون در حال حاضر در لیست بهترین دوربین های گوشی در جهان قرار دارد. گزارش‌ها از بازار و اخبار موبایل نشان می‌دهند که آیفون ۱۳ پرو مکس با طراحی ظاهری فوق العاده جذاب و کارایی بی‌نقص، توانسته در رتبه دوم پرفروش ترین گوشی سال ۲۰۲۲ قرار بگیرد و نزدیک به ۳.۴ درصد از فروش جهانی را به خود اختصاص دهد.

pro iPhone ۱۳

آیفون ۱۳ پرو با دوربین مجهز به سنسور بزرگ‌تر برای تثبیت تصویر، قابلیت فیلم برداری از نمای نزدیک‌تر و فوکوس خودکار، توانسته سهم ۸/۱ درصدی بازار فروش را به خود اختصاص دهد. همچنین به علت افزایش حجم باتری نسبت به نسخه قبلی، تغییر ناچیزی در ضخامت آن ایجاد شده است؛ همین موضوع باعث شده که قیمت آن کمتر از آیفون ۱۳ پرو مکس باشد. اما سایر مشخصات آن تفاوت چندانی با این نسخه ندارد. برخورداری از تراشه قدرتمند و مقاومت بالا در برابر آب، توجه کاربران بسیاری را به این گوشی جلب کرده است.

iPhone ۱۲

آیفون ۱۲ با وجود گذشت دو سال، همچنان با سهم ۶/۱ درصدی از بازار فروش، جزو پرفروش ترین و محبوب ترین گوشی‌ها به شمار می‌رود. صخامت کمتر، سبک وزن بودن و مقاومت بالا در برابر ضربه از مزیت های آن است. دوربین قدرتمند آن توانایی بالایی در تصویربرداری، حتی با نور کم دارد. تراشه A۱۴ ساخته شده با فناوری ۵ نانومتری در این گوشی، باعث بهبود سرعت در پردازنده مرکزی تا ۵۰ درصد بالاتر از نسخه‌های قبلی شده است.

Samsung Galaxy S۲۲ Ultra ۵G

ظاهر و طراحی گوشی Samsung Galaxy S۲۲ Ultra ۵Gتقریبا شبیه به سری Note سامسونگ است؛ اما این مدل گوشی، عملکرد بسیار بهتری دارد. صفحه نمایشگر گوشی گلکسی اس ۲۲ اولترا از نظر کنتراست و روشنایی، بی‌همتا بوده و شما می‌توانید با استفاده از آن ساعت‌ها به بازی و تماشای فیلم مشغول شوید. همچنین اگر از آن دسته از افرادی هستید که بیشتر اوقات خود را در زیر نور خورشید می‌گذرانید، باید بگوییم که قابلیت روشنایی تا ۱۷۵۰ نیتی آن، مزیت بزرگی برای شما خواهد بود.

باتری حجیم، دوربین سه‌ گانه ۱۰۸ مگاپیکسلی، تراشه اگزینوس ۲۲۰۰، بدنه مقاوم، طراحی شکیل و کیفیت صدا عالی نیز از دیگر مشخصات قابل توجه این گوشی پیشرفته هستند که این مدل را به گوشی بی‌مانند تبدیل کرده‌اند.

Redmi Note ۱۱

این گوشی پیشرفته به عنوان یکی از پرفروش ترین گوشی های سال ۲۰۲۲ شناخته شده و قابلیت‌های ویژه‌ای دارد. از جمله مهم ترین مشخصات ردمی نوت ۱۱می‌توان به دوربین چهارگانه ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت، نمایشگر AMOLED، پشتیبانی از فست شارژ ۳۳ واتی (با قابلیت شارژ کامل در مدت زمان کمتر از یک ساعت) و تراشه Snapdragon ۶۸۰ ۴Gاشاره کرد.

اخبار فناوری حاکی از آن هستند که این گوشی از ظاهری بسیار جذاب و بدنه‌ای بسیار مقاوم برخوردار است که در برابر گردوغبار، رطوبت و ضربه مقاومت بسیار زیادی از خود نشان می‌دهد.

Galaxy A۵۳ ۵G

در این بخش از اخبار تکنولوژی قرار است گوشی Galaxy A۵۳ ۵G را به شما معرفی کنیم. این محصول منحصربه‌فرد نیز با امکانات و قابلیت‌های بی‌نظیر خود توانسته در لیست محبوب‌ترین و پرفروش ترین گوشی های سال ۲۰۲۲ قرار بگیرد.

گوشی Galaxy A۵۳ ۵Gبا مشخصات ویژه‌ و مهمی که دارد، خیلی راحت گواهی IP۶۷را از آن خود کرده است. این مدل گوشی سامسونگ از نمایشگر Super AMOLEDبا رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی برخوردار بوده و توانسته ۱.۳ درصد از حجم فروش بازار را به دست آورد.

اسپیکر قدرتمندی کنار پورت Type-C این اسمارت فون تعبیه شده که کاربران می توانند در ترکیب آن با اسپیکر بالایی از صدای بلند و استریو بهره ببرند. باتری قوی ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت، دوربین چهارگانه ۶۴ مگاپیکسلی، صفحه نمایش و بدنه مقاوم نیز از دیگر ویژگی‌های گوشی Galaxy A۵۳ ۵Gهستند که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

Apple iPhone SE ۲۰۲۲

این میان رده اپل نیز تاکنون فروش بسیار بالایی داشته و به عنوان یکی از پرقدرت‌ترین مدل‌های آیفون شهرت پیدا کرده است. گوشی آیفون SE ۲۰۲۲به تراشه قدرتمند A۱۵مجهز شده و خیلی راحت انواع بازی‌ها و برنامه‌های سنگین را اجرا می‌کند. این گوشی قابلیت پشتیبانی از فناوری اینترنت نسل پنجم را نیز دارد

این گوشی فوق العاده از یک لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌گیرد و کیفیت بسیار مطلوبی دارد. گوشی Apple iPhone SE ۲۰۲۲که جزو پرفروش ترین گوشی های سال ۲۰۲۲ به شمار می‌رود، از باتری بسیار قوی برخوردار است و خیلی سریع نیز شارژ می‌شود. از این رو اگر در بین گوشی‌های آیفون به دنبال یک گوشی مقاوم و بی‌نقص می‌گردید، پیشنهاد ما به شما iPhone SEاست.

در این مطلب، شما را با چند نمونه از پرفروش ترین گوشی های سال ۲۰۲۲ آشنا کردیم تا محبوب ترین برندها و گوشی‌ها را بشناسید. برای آگاهی از جدیدترین اخبار تکنولوژی، علمی و تازه‌های دنیای فناوری، می‌توانید به وب‌سایت تکراتو مراجعه کنید. این مقاله، تنها یکی از مقاله‌ها و اخبار جذابی است که روزانه در تکراتو منتشر می‌شوند. تکراتو با هدف آگاهی‌رسانی و گسترش علم، جذاب‌ترین و مقاله‌ها و اخبار فناوری را منتشر می‌کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1661660

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =