راهنمایی برای فروشندها و خریداران

فرق نمی‌کند فروشنده باشی یا خریدار، شناخت پرفروش‌ها می‌تواند بهترین راهنما برای همه ذی‌نفعان بازارها باشد به خصوص اگر طیف گسترده‌ای از جامعه در سمت عرضه یا تقاضای آن بازار ایستاده باشند.

وب سایت درباره دیجی کالا در مارکت‌پلیس دیجی‌کالا، بیش از ۷.۵ میلیون تنوع کالایی توسط هزاران برند و ده‌ها هزار فروشنده ارائه شده است که حدود ۴۰ میلیون کاربر ماهانه از این محصولات بازدید و اقدام به خرید می‌کنند. در حال حاضر بیش از ۳۰۰ برند ایرانی با خدمات تبلیغات با دیجی‌کالا همکاری می‌کنند و بر همین اساس، ۷۹ درصد فروش تعدادی کالاها در سال ۱۴۰۰ در کارنامه برندهای ایرانی به ثبت رسیده است. واکاوی گزارش سال ۱۴۰۰ دیجی‌کالا نشان می‌دهد که بیش از ۱۵ هزار فروشنده از تبلیغات مبتنی بر جستجو بهره می‌برند و ۱۵ درصد از بازار تبلیغات دیجیتال ایران سهم دیجی‌کالاست.

یک سال با پرفروش‌های دیجی‌کالایی

گروه‌های کالایی مختلف، سهم خودشان را پرفروش‌ها دارند. در حالی که در سال ۹۹ یکی از گوشی‌های سری A سامسونگ به عنوان پرفروش‌ترین گوشی شناخته شد، امسال برند شیائومی در صدر پرفروش‌های تلفن همراه دیجی‌کالا نشسته است. بر اساس داده‌های گزارش سال ۱۴۰۰ دیجی‌کالا، در هر دو سال مورد بحث نمونه‌های مختلفی از لپ‌تاپ‌های لنوو جز پرفروش‌ترین کالاهای این دسته بوده‌اند. نکته جالب اینجاست که در حالی که در سال گذشته دوربین حرفه‌ای عکاسی کنون بیشتر از همه نمونه‌های مشابه فروش رفته است، در سال ۹۹، این جایگاه به دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی فیلم اختصاص داشته است.

در حوزه کتاب هم به عنوان یکی از محبوب‌ترین حوزه‌های کالایی دیجی‌کالا در هر دو سال مورد بحث، یکی از کتاب‌های روانشناسی برنده رقابت پرفروش‌ها بوده‌اند. در سال ۹۹، کتاب تخت‌خوابت را مرتب کن و در سال ۱۴۰۰، چهار اثر از فلورانس اسکاول شین در این جایگاه پرفروش‌های کتابخوان‌های دیجی‌کالا نشستند.

ماشین لباس‌شویی جی‌پلاس در دسته شستشو و نظافت، لوازم تناسب اندام تی آر ایکس در دسته لوازم ورزشی، جاروبرقی پارس خزر در دسته لوازم خانگی برقی و پیانودیجیتال یاماها در دسته ابزارآلات موسیقی از دیگر پرفروش‌های دیجی کالا بر اساس گزارش سال این پلتفرم بزرگ آنلاین بودند.

برندهای ایرانی بازار را تصاحب کردند

راهنمایی برای فروشندها و خریداران

از سال ۱۳۹۶ به بعد سهم فروش کالاهای ایرانی در دیجی‌کالا (بر اساس تعداد فروش) نسبت به کالاهای خارجی هر سال افزایش پیدا کرده است. فقط در سال ۱۳۹۶ بود که سهم کالای خارجی فروخته شده بر اساس تعداد بیشتر از کالاهای ایرانی بود (بیش از ۶۰ درصد). اما در سال ۱۴۰۰ این معادله به نفع کالای ایرانی تغییر کرد؛ ۷۹ درصد کالای ایرانی در مقابل ۲۱ درصد کالای خارجی. در واقع، تعداد برندهای ایرانی حاضر در دیجی‌کالا تا پایان سال ۱۴۰۰ با ۱۱ درصد رشد نسبت به سال ۱۳۹۹ به ۶۸۲۳ برند رسیده است.

گفتنی است در سال ۱۴۰۰ کمپین سالانه دیجی‌کالا با مشارکت برندها برای دومین بار در ابعادی بزرگ‌تر و عمیق‌تر برگزار شد. میزان حضور برندهای ایرانی و خارجی در این کمپین با ۸۷.۵ درصد افزایش نسبت به سال ۱۳۹۹ به ۴۵ برند رسید. اکران تبلیغات در بیلبوردها هم با ۱۱۸.۷ درصد افزایش نسبت به سال قبل به بیش از ۳۵۰ اکران رسید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1661692

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =