وقتی از زمین به آسمان می بارد / نمایندگان مجلس «گزینه پیشنهادی» خود برای وزارت کار را به رئیسی معرفی کردند!

تسنیم نوشت : چند گروه از نمایندگان، پیشنهادات خود برای گزینه پیشنهادی وزارت کار را به رئیس‌جمهور ارائه کرده‌اند.

بعد از استعفای عبدالملکی از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و انتصاب زاهدی‌وفا به عنوان سرپرست این وزارتخانه، گمانه‌زنی‌ها برای گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای تصدی این وزارت خانه آغاز شد.

با گذشت زمان و با نزدیک شدن به‌پایان فرصت دولت برای معرفی گزینه پیشنهادی این گمانه‌زنی‌ها تقویت شد؛ گزینه‌ها از بین وزرای سابق گرفته تا افراد نزدیک به رئیس‌جمهور یا معاون اول او و یا حتی برخی نمایندگان فعلی مجلس مطرح بوده و هستند.

بر اساس این گزارش، برخی نمایندگان مجلس نیز به‌صورت جمعی و گروهی، پیشنهادهای خود را برای تصدی وزارت کار به آیت‌الله رئیسی منتقل کرده‌اند و درباره گزینه‌های پیشنهادی خود، استدلال‌های خود را نیز طرح کرده‌اند. تا حدی که برخی نمایندگان خودشان را به عنوان گزینه نهایی مطرح می‌کنند تا جایی‌که که یکی از نمایندگان مجلس در مصاحبه‌ای گفته بود، برای وزارت کار، "بنده" هم مطرح هستم!.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تائید این خبر، گفته است: نمایندگان مجلس به‌ویژه در روزهای ابتدایی استعفای وزیر سابق کار، افرادی را از داخل و خارج از مجلس برای زعامت این وزارتخانه - وزارت کار- معرفی می‌کردند و بنده هم به رئیس‌جمهور منتقل می‌کردم.

وقتی از زمین به آسمان می بارد / نمایندگان مجلس «گزینه پیشنهادی» خود برای وزارت کار را به رئیسی معرفی کردند!

بیشتر بخوانید :

حسینی درعین‌حال با رد این ادعا که دولت برای معرفی وزیر کار با کمبود نیروی نخبه و باتجربه مواجه است، تصریح کرد که "انتخاب شایسته " نیازمند " تأمل" و البته "مقبولیت لازم در بین نمایندگان است".

باید دید رئیس‌جمهور که کمتر از یک ماه تا زمان معرفی وزیر پیشنهادی خود، زمان دارد به پیشنهادات نمایندگان توجه خواهد کرد یا به تصمیم مشاوران خود. چرا که، پیش از این نیز دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات و امور اجرایی با مخالفت صریح کارشناسان و رهبر معظم انقلاب اسلامی مواجه شده بود.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1661776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =