۱ نفر
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
اپیدمی قطع درخت در تهران

ایسنا نوشت: عضو شورای شهر تهران نسبت به اپیدمی شدن قطع درختان در تهران هشدار داد.

ناصر امانی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران ضمن هشدار در خصوص اپیدمی قطع درختان گفت: متاسفانه به تازگی شاهد بودیم که یک نهاد علمی که نام یکی از ائمه را به همراه دارد اقدام به قطع درختان کرده است.

وی با بیان این‌که اگر یک فرد حقیقی یا یک شرکت تجاری اقدام به قطع درخت کند علتش مشخص است اما این‌که یک نهاد دانشگاهی اقدام به خشک کردن و قطع درختان کند قابل پذیرش نیست. این در حالی است که این مرکز در گذشته ۱۱ درخت را قطع کرده بود و جریمه مالی شده بود؛ اما حتی یک ریال نیز جریمه نداده و حالا مجددا نسبت قطع درختان اقدام کرده است. براساس قانون هیچ کس نمی‌تواند نسبت به قطع و یا جابه‌جایی درختان اقدام کند مگر آنکه کمیسیون ماده هفت و شهرداری تشخیص جابه‌جایی یا قطع بدهند که این مهم نیز باید توسط سازمان بوستان‌ها انجام شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان این‌که وقتی مردم می‌بینند که در حاشیه خط راه‌آهن در منطقه ۱۷ درخت قطع شده اما عاقبت آن مشخص نشد یا در امامزاده چیذر سرانجام قطع و جابه‌جایی درخت مشخص نشد نسبت به این حفاظت مأیوس شده و متخلفان نیز جری‌تر می‌شوند و باید منتظر باشیم که در آینده قطع درختان از سوی نهادهای عمومی و دولتی افزایش یابد.

امانی با تاکید بر این‌که باید سازوکار جدیدی برای حفاظت از فضای سبز تهران اندیشیده شود، اظهار کرد: امیدواریم که شهرداری تهران بتواند بوستان‌هایی که قول داده افتتاح کند؛ اما حالا که وضعیت تهران اینگونه است باید از فضای سبز موجود حفاظت کنیم.

وی با اشاره به گزارش روز گذشته روزنامه همشهری در مورد قطع درختان ادامه داد: من گزارش را خواندم و انگار داشتند از این اقدام دفاع می‌کردند در حالی که ما باید معترض باشیم.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1661880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =