۱ نفر
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
مقصر ریزش متروپل چه کسی بود؟

ایسنا نوشت: رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از نظر کمیسیون در کنار مالک ساختمان متروپل، شهرداری آبادان و سازمان نظام مهندسی بیشترین تخلف را داشته‌اند و دستگاه‌های ناظر نیز به وظایف خودشان به خوبی عمل نکرده اند.

محمدرضا رضایی کوچی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به تخلفات فروریزش ساختمان متروپل در آبادان بیان کرد: گزارش کمیسیون عمران از حادثه ریزش ساختمان متروپل آماده و به هیات رئیسه مجلس ارسال شده است و در هفته جاری این گزارش در صحن مجلس قرائت خواهد شد. از ابتدای کار در انتخاب مشاور و ناظر پروژه کوتاهی صورت گرفته چرا که فرد و شرکت مذکور صلاحیت کافی نداشته و مجوز آن نیز غیرقانونی بوده است.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین در حین ساخت و ساز نیز ناظران متعددی تغییر کردند و علی رغم ارائه گزارش وضعیت نامناسب ساختمان متروپل به شهرداری آبادان، این مجموعه توجهی به تخلفات نکرده است. از سوی دیگر مسئولان در رده های مختلف در انجام وظایف خود کوتاهی کردند. از نظر کمیسیون عمران مالک ساختمان تخلفات فراوانی داشته و شهرداری و سازمان نظام مهندسی نیز علی رغم مشهود بودن تخلفات در حین ساخت، کوتاهی کرده و به تخلفات توجهی نکردند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: انتظار داشتیم وزارت راه و شهرسازی به عنوان ناظر عالیه و منطقه آزاد نیز به عنوان متولی مدیریت عمرانی در منطقه آزاد آبادان به این موضوع ورود کرده و وظایف قانونی خودشان را انجام می‌دادند که متاسفانه آنها نیز کوتاهی کردند.

رضایی تاکید کرد: یک نسخه گزارش کمیسیون نیز به قوه قضاییه ارسال شده تا با متخلفان برخورد شود. از نظر ما در کنار مالک، شهرداری آبادان و سازمان نظام مهندسی بیشترین تخلف را داشتند و البته دستگاه‌های ناظر نیز به وظایف خودشان به خوبی عمل نکرده اند.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1661898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =