۴۸درصد از علل اصلی تصادفات مربوط به عدم توجه به جلو است

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سرهنگ صالحی گفت: استفاده از تلفن همراه از علل شایع در هنگام تصادفات است و ۴۸درصد از علل اصلی تصادفات مربوط به عدم توجه به جلو است.

سرهنگ فائزه صالحی گفت: یکی از عمده‌ترین علل تصادفات در کلان شهر تهران، عدم توجه به جلو ناشی از تاخیر در رویت و مشاهده خطر است.

وی افزود: ماده ۱۸۰ آیین نامه راهنمایی و رانندگی صراحتا اعلام می‌دارد که رانندگان در هر شرایطی باید به جلو توجه کافی و لازم را داشته باشند و از انجام کارهایی مانند خوردن و آشامیدن، استعمال دخانیات، صحبت کردن با دیگر سرنشینان و دیگر مواردی که موجب حواس پرتی و عدم تمرکز راننده نسبت به جلو می‌گردد می‌بایست خودداری نمایند.

صالحی افزود: طی آنالیز و تجزیه و تحلیل تصادفات در چند ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ عمده‌ترین علت و بالاترین درصد علل تامه تصادفات که حدود ۴۸ درصد است، مربوط به عدم توجه به جلو بوده است که عمده‌ترین فاکتور آن نیز استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی بوده است.

کارشناس پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: با بررسی و آنالیز تصادفات و مشاهده و نگاه اجمالی به چند خودروی اطراف خود در حین رانندگی پی می بریم که حتما دو نفر از رانندگان در حال استفاده از تلفن همراه خود هستند که یا در حال مکالمه، ارسال پیام و یا بررسی فضای مجازی هستند که موجبات بروز تصادفات را فراهم خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات جان‌باختن یک زن و یک کودک در پی تصادف در بزرگراه شهید همدانی

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1662463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =