طرح توسعه کارخانه نوآوری درخشان یزد افتتاح شد

طرح توسعه کارخانه نوآوری درخشان یزد با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاح کارخانه نوآوری درخشان استان یزد گفت: در دانشگاه های مراکز کشور، بادگیر، قنات و استخراج آب های زیرزمینی که هنر مردمان پرتلاش یزدی است، همچنان در حال تدریس است. این خلاقیت باید به سمتی هدایت شود که کارآفرینی و ارزش افزوده تولید کند.

سورنا ستاری تصریح کرد: درست است یزد معادن فراوان دارد ولی این معادن نباید به صورت خام فروش عرضه شود. باید فرهنگ کارآفرینی و ایجاد ارزش افزوده در استان جا بیفتد.

وی افزود: دانشگاه ها نباید به دنبال بودجه دولتی باشند. با افتتاح این کارخانه و تزریق فرهنگ کارآفرینی، دانشگاه ها می توانند مستقل فعالیت کرده و گسترش یابند.

خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم نیز خاطرنشان کرد: طبق تفاهم با جهاد دانشگاهی قرار است ده دهکده فناوری و کشاورزی در استان های مختلف تشکیل شود. این طرح در استان یزد با تدبیر استاندار یزد به انجام خواهد رسید.

فاطمی، استاندار یزد در این مراسم اظهار کرد: امروز پروژه ای در استان به بهره برداری می رسد که برای بنده به عنوان مدیر ارشد از افتتاح صدها کارخانه ارزشمندتر است.

وی ادامه داد: یزد برای پیشرفت به دو بال علمی و فناوری و گردشگری نیاز دارد که هر دو این بالها در این پروژه متصور شده که به طور قطع اثرات فراوانی را برای استان به دنبال خواهد داشت.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور نیز اظهار کرد: اگر در زمینه علمی، دانشگاهی و فناوری تغییری ایجاد نکنیم پیشرفتی در این موارد را در استان شاهد نخواهیم بود و افتتاح کارخانه نوآوری درخشان استان یزد و ارتباط دانشگاه های یزد با این کارخانه، می تواند گامی مهم و اثرگذار باشد.

وحدت گفت: با توجه به شاخص های موجود، مهاجرت قشر دانشگاهی و قشر کارگر و اثرگذار یزد به استان های دیگر وضعیتی تاسف بار است و خروج سرمایه از استان به حساب می آید که باید در این زمینه و برای حفظ سرمایه های استان یزد، تدابیری اندیشیده شود.

گفتنی است سورنا ستاری معاون علم و فناوری رئیس‌جمهور در سفر به استان یزد ضمن بازدید از نمایشگاه محصولات چند شرکت فناور، از ۱۲ محصول دانش بنیان شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری یزد رونمایی کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1662745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =