هرآنچه که باید درباره بتن آماده و خرید آن بدانید

در فرایند ساخت‌وساز؛ مصالح مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند که بتن آماده از مهم‌ترین این مصالح است.

بتن‌ آماده بتن‌هایی هستند که امروزه در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی مورداستفاده قرار گرفته و دارای کاربردهای بسیار زیادی هستند. این بتن‌ها همان‌طور که از نامشان پیداست به‌صورت آماده وارد محیط شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در واقع بتن‌های آماده از قبل در یک کارخانه تولید شده و سپس وارد تراک میکسرهای مخصوص حمل بتن آماده شده و به محل پروژه برای بتن ریزی ارسال می‌شوند. همین عامل نیز باعث می‌شود تا آنها مطابق با استانداردهای خاصی ساخته شده باشند تا نسبت به بتن های دستی، بتن‌هایی بسیار باکیفیت تر و مناسب تر در برابر عوامل مختلف به شمار بیایند. این بتن‌ها ویژگی‌های مختلفی دارند که در ادامه این مطلب بیشتر درباره آن صحبت کرده و اطلاعاتی را به شما ارائه می‌دهیم. قبل از اینکه نسبت به خرید اقدام کنید، نیاز است حتما عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت بتن آماده را بشناسید.

بتن آماده و کاربردها

آشنایی کامل با بتن آماده و کاربردهای آن

بتن آماده یکی از محصولاتی است که امروزه در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی مورداستفاده قرار گرفته و دارای کاربردهای زیادی است. اصلی‌ترین کاربرد این محصول در پروژه‌های ساختمانی است. برای تولید و ساخت بتن آماده از سیمان، سنگدانه‌ها، آب و برخی مواقع از مواد افزودنی استفاده می‌شود.

نکته مهم دیگری که باید در خصوص بتن‌ آماده به آن دقت داشته باشید این است که این محصول با عیارهای مختلفی تولید می‌شود. دقت داشته باشید که بر اساس کاربردی که شما از این محصولات مدنظر دارید، مقدار و مقیاس‌های مواد اولیه به‌کاررفته در تولید و ساخت آنها نیز متفاوت خواهد بود. به‌عبارت‌دیگر این بتن‌ها دارای انواع مختلفی هستند که شما بر اساس نیاز خود می‌توانید هریک از آنها را سفارش دهید.

بتن آماده چه ویژگی‌هایی دارد؟

به طور کلی استفاده از بتن آماده می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های ساخت‌وساز شود. باتوجه‌به مزیت‌های ذکر شده، استفاده از بتن‌های آماده در انواع پروژه‌های ساختمانی افزایش پیدا کرده است. مواد افزودنی که به این محصول اضافه می‌شود معمولا مقاومت آن را در برابر عوامل مختلف به میزان زیادی افزایش می‌دهد.

طول عمر این بتن‌ها در مقایسه با بتن هایی که به صورت دستی و غیر استاندارد تولید می شوند بالاتر است. دلیل این موضوع نیز رعایت‌کردن استانداردها در زمان ساخت و تولید این بتن‌ها است. ساختمان‌های بتنی که با استفاده از بتن‌های آماده ساخته می‌شوند معمولا از امنیت و طول عمر بالاتری برخوردارند.

ازآنجایی‌که این بتن‌ها به‌صورت آماده در اختیار شما قرار می‌گیرند شما زحمت و مشکلات ناشی از تولید آنها از جمله سروصدای زیاد، ذخیره سازی مصالح ساختمانی برای تولید و مشکلات دیگر را تجربه نخواهید کرد و بتن را به صورت آماده در محل پروژه تحویل خواهید گرفت.

هرآنچه که باید درباره بتن آماده و خرید آن بدانید

تصویری از یک کارخانه بتن، بتن آماده در کارخانه بتن تولید می شود

مزایای خرید بتن آماده

استفاده از بتن آماده دارای چندین مزیت است، از مزایای مالی گرفته تا تضمین یکپارچگی و طول عمر هر سازه‌ای که برای آن از بتن آماده استفاده شود. با این حال، در ادامه نیز به فواید سفارش بتن آماده می‌پردازیم:

قانون ایجاب می‌کند

طبق قوانین شورای ملی خانه سازی، بتن مورد استفاده در ساخت خانه‌های جدید باید استانداردهای لازم را داشته باشد، قانونی که در مورد ساختمان‌های دولتی نیز اعمال می‌شود. عدم رعایت این مقررات می‌تواند منجر به تحریم‌های شدید برای شرکت‌های درگیر در ساخت و ساز از جمله جریمه‌های هنگفتی شود.

هیچ ضایعاتی وجود ندارد

جدا از جنبه‌های قانونی استفاده از مواد، یکی از مزایای اصلی بتن آماده این است که مقدار دقیق مورد نیاز خود را دریافت می‌کنید، نه بیشتر، نه کمتر. این بدان معناست که در نهایت برای بتن بیش از حد خرج نمی‌کنید یا هزینه کمتری بپردازید و در نهایت بتن کافی برای کار مورد نظر نداشته باشید.

باعث صرفه جویی در زمان می‌شود

بتن آماده در زمان تحویل به سرعت قابل استفاده خواهد بود. این مهم به طور قابل توجهی زمان ساخت بتن در محل پروژه شما را کاهش می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد روی کارهای دیگری تمرکز کنید تا پروژه به موقع تکمیل شود.

با نیازهای پروژه تطبیق پیدا می‌کند

صرف نظر از نوع پروژه ای که در دست دارید، انواع بتن آماده قابل سفارش هستند؛ از بتن خود متراکم گرفته تا افزودنی‌های ضد آب برای مخلوط بتن خود و شما می‌توانید کاملاً مطمئن باشید که بتن آماده می‌تواند نیازهای خاص پروژه‌تان را کاملا برآورده کند.

امکان سفارش بتن آماده بر حسب نیاز پروژه

بتن آماده امروزه در مدل‌های مختلفی ساخته می‌شود که هریک از آنها دارای ویژگی‌های خاصی بوده و کاربردهای مخصوص به خود را نیز دارند. اینکه شما به چه نوعی از بتن آماده نیاز داشته باشید کاملا به نیاز شما و نوع سازه ای که در حال ساخت آن هستید بستگی دارد.

برای مثال اینکه شما برای چه قسمتی از ساختمان خود مانند فونداسیون یا دیوارها نیاز به بتن داشته باشید، می تواند در ترکیبات بتن شما اثرگذار باشد. برای همین بهتر است همیشه مشخصات بتن مورد نیاز را هنگام سفارش عنوان کنید تا دقیقا محصولی مطابق با نیازتان را تحویل بگیرید.

راهنمای جامع خرید بتن آماده

خرید بتن آماده تا چند سال قبل کاملا غیر ممکن به نظر می رسید، اما حال امکان سفارش آن به صورت آنلاین نیز فراهم شده است. در صورتی که پروژه شما در شهر تهران قرار داشته باشد، شما می توانید توسط وب سایت سادات بتن غرب، اقدام به خرید بتن آماده به صورت آنلاین کنید.

شما می توانید بتن مورد نیاز خود را به صورت آنلاین از این سایت سفارش دهید و همچنین تمام مشخصات بتن مورد نیاز خود مانند رده مقاومتی، نوع مقطع و متراژ را انتخاب نمایید. شما حتی می تواند روز و ساعت تحویل بتن را مشخص کرده و در نهایت بتن خود را به صورت آنلاین سفارش دهید.

نتیجه‌گیری

هرآنچه که باید درباره بتن آماده و خرید آن بدانید


بتن آماده به بتنی گفته می شود که در کارخانه بتن و با تجهیزات پیشرفته تولید شده و برای استفاده به محل پروژه ها ارسال می شود. بتن آماده امروزه دارای کاربردهای زیادی در صنعت ساختمان بوده و مقاومت و کیفیت خوبی نیز دارد. شرکت سادات بتن غرب از بهترین تولیدکننده‌های بتن آماده به خصوص در منطقه غرب تهران به شمار می‌آید که بتن ریزی پروژه های مهمی مانند ایران مال و چند خط از متروی تهران را هم انجام داده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1663138

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =