نکاتی که قبل از انجام عمل زیبایی بینی ( رینوپلاستی ) باید بدانید

یکی از رایج ترین عمل های زیبایی در بین ایرانیان عمل زیبایی بینی است.

فردی که شکل بینی ناهنجاری دارد احساس می کند همه به بینی او توجه می ‌کنند و این مسئله در اعتماد به نفس او تاثیر می‌ گذارد. این سوال در ذهن شخص بوجود می ‌آید که با انجام عمل بینی فرم صورت او تا چه اندازه تغییر می‌ کند و آیا شکل بینی جدید و عمل شده با صورت همخوانی دارد؟

اگر شما قصد عمل زیبایی بینی دارید باید علاوه بر پرس جو از افرادی که این عمل را انجام دادند؛ به صورت حضوری به دکتر مراجعه کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

رینوپلاستی یا عمل زیبایی بینی چیست؟

رینوپلاستی که گاهی اوقات "عمل بینی" نامیده می شود، جراحی برای ترمیم یا تغییر شکل بینی است. این عمل ممکن است به دلایل زیبایی برای تغییر ظاهربینی و جهت بهبود اعتماد به نفس فرد انجام شود. از جراحی پلاستیک بینی برای اصلاح مشکلات تنفسی ناشی از ناهنجاری های ساختاری بینی نیز استفاده می شود. هم جراحان پلاستیک متخصص و هم جراحان متخصص گوش و حلق و بینی (ENT) عمل زیبایی بینی را انجام می دهند.

تقریبا تمام این عمل‌ها از طریق سوراخ‌ های بینی انجام می ‌شوند؛ به این معنی که هیچ بریدگی یا زخمی روی صورت وجود ندارد. بعضی عمل های جراحی زیبایی بینی به برش بافت بین سوراخ های بینی نیازمند هستند. رینوپلاستی موجب تغییر اندازه بینی، عرض بینی و نیمرخ می شود. این عمل قسمت های مختلف بینی از جمله نوک بینی و سوراخ های بینی را عوض می کند و همچنین در تعادل بینی تاثیر می گذارد.

جراحی بینی می تواند ساختار های بینی را با استفاده از غضروف پیوند شده از سایر نواحی بدن، کاهش داده یا تقویت کند. گاهی نیز ممکن است یک تکه غضروف از گوش و یا بخشی از غضروف دنده که به ندرت پیش می آید؛ استفاده شود.

اگر در مورد ظاهر خود نگران هستید یا به فکر درمان های زیبایی برای افزایش اعتماد به نفس خود هستید، جایگزین هایی وجود دارد و حتما به عمل زیبایی احتیاج نیست. ممکن است اشکالی که شما در چهره خود می بینید جنبه روانی داشته باشد و بهتر است به جای پزشک اول به روانشناس مراجعه کنید.

رینوپلاستی یا عمل زیبایی بینی چیست؟

انواع روش های عمل زیبایی بینی

هر عمل بینی منحصر به فرد است. هر بیمار به دنبال جراحی بینی با نیازها و انتظارات متفاوتی است. در حالی که جراح همان مراحل اولیه را دنبال می کند، آنها باید هر درمان و روش را به طور خاص برای بیمار مورد نظر برنامه ریزی کنند. جراحان با سفارشی کردن درمان می توانند بهترین مراقبت ممکن را به صورت فردی ارائه دهند. بسته به نیازهای خاص شما، چهار نوع عمل جراحی بینی وجود دارد که ممکن است پزشک شما یکی از آن ها را پیشنهاد دهد. این عمل ها عبارتند از رینوپلاستی بسته، رینوپلاستی باز، رینوپلاستی پر کننده و رینوپلاستی اصلاحی که در ادامه رینوپلاستی بسته را مورد بررسی قرار می دهیم.

رینوپلاستی بسته

رینوپلاستی بسته از رایج ترین نوع جراحی بینی است زیرا تمام برش ها در داخل بینی پنهان می شوند. هنگامی که از این روش جراحی استفاده کردید، هیچ جای زخمی قابل مشاهده ای نخواهید داشت. بافت نرم بینی کمی به سمت بالا بلند می شود و استخوان و غضروف را در دسترس پزشک قرار می دهد تا بتواند تغییرات لازم را در ساختار بینی شما انجام دهد.

این نوع جراحی بینی نسبت به انواع دیگرآسیب کمتری دارد، بنابراین انتخاب این گزینه مزایای متعددی دارد. معمولا با این روش تحریک بافت بینی کمتر و احتمال تورم بعد از عمل کاهش می یابد. بخشی از دلایل کاهش سوزش بینی این است که پزشک هیچ برش جراحی روی بخشی از بینی به نام کلوملا ایجاد نمی کند. به دلیل آسیب کمتر این جراحی، زمان کمتری در داخل اتاق عمل سپری می شود و همچنین بهبودی سریعتری بعد ازعمل برای بیمار موجب می شود.

این روش برای بیمارانی که نیاز به تغییرات ساختاری کوچک در بینی خود دارند مفید است. از آنجایی که این روش نسبت به سایر اشکال رینوپلاستی کمتر آسیب زننده است، پزشک نیز قادر به ایجاد تغییرات ساختاری عظیم نیست. اگر به جراحی بینی شدیدتری نیاز دارید، روش های دیگر را امتحان کنید.

چگونه باید برای جراحی بینی آماده شوید؟

برای مشاوره اولیه با جراح پلاستیک خود ملاقات کنید. این جلسه فرصتی را برای شما فراهم می کند تا سؤالات خود را بپرسید و نتایجی را که امیدوار هستید، توضیح دهید. پزشک صورت شما را معاینه و اندازه گیری می کند و عکس می گیرد. هر دوی شما می توانید در مورد گزینه های جراحی، نتایج و خطرات صحبت کنید. شما باید چند مورد را به همراه داشته باشید که از جمله آن ها می توان به فهرست داروها و مکمل های فعلی، از جمله دوزها اشاره کرد.

رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی مناسب چه کسانی است؟

بعد از جراحی بینی چه انتظاری باید داشته باشید؟

جراح شما یک عامل بی حس کننده طولانی مدت در پایان عمل تجویز می کند، بنابراین شما فقط باید درد یا ناراحتی خفیف تا متوسط داشته باشید. پس از جراحی، ممکن است یک آتل پلاستیکی کوچک برای به حداقل رساندن تورم و حفظ شکل جدید بینی در حین بهبودی به کار برده شود که شما از آن آتل به مدت پنج تا ده روز استفاده خواهید کرد.

گاز پنبه ای در داخل بینی تان را می توانید ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از جراحی بردارید. تورم و کبودی اطراف بینی و چشم برای چندین هفته وجود دارد و ممکن است تا یک سال پس از جراحی، ورم خفیف صورت، به خصوص هنگام صبح دیده شود.

آیا رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی برای شما مناسب است؟

عمل رینوپلاستی یکی از انواع عمل بینی است که تغییری در فرم طبیعی آن ایجاد نمی شود و عملکرد طبیعی بینی شما را با اصول و روش های متعدد پزشکی حفظ می کند. رینوپلاستی بهترین گزینه برای اصلاح مشکلات تنفسی و فرم ظاهری بینی است که موجب بهبود اعتماد به نفس شما می شود. با وجود جراحان متخصص و مجرب در ایران، عوارض این جراحی به حداقل رسیده است. شما می توانید جهت اطمینان بیشتر به سایت پزشکان مراجعه کنید و نمونه بینی عمل های قبلی را مشاهده کنید.

سوالات متداول

  • دوران نقاهت عمل رینوپلاستی چقدر طول می کشد؟

دوران نقاهت عمل رینوپلاستی به عنوان یکی از کوتاه ترین دوران های نقاهت شناخته می شود. این دوران معمولا حدود ۱تا ۲ ماه طول می کشد.

  • چه مدت بعد از عمل به فرم دلخواه بینی می رسیم؟

با توجه به این موضوع که بینی هرکسی متفاوت است دوران نقاهت و زمان فرم گرفتن کامل متفاوت است. اما به طور کلی معمولا بین ۶ ماه تا دو سال زمان نیاز است که بینی شما به فرم نهایی خود برسد.

منبع: https://topclinic.ir

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1663244

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =