هشدار یک اقتصاددان به یک اتفاق خطرناک ارزی/ قیمت واقعی دلار اعلام شد

یک کارشناس اقتصادی گفت: اختلاف قیمت ارز نیمایی و ارز آزاد خیلی افزایش پیدا کرده که این اختلاف خطرناک است.

محمدصادق الحسینی در کافه خبر خبرآنلاین درباره وضعیت بازار ارز هم عنوان کرد: دولت سیزدهم ارز ۴۲۰۰ را حذف کرد. هر چند دیر این کار را انجام داد، اما اقدام درستی بود. البته دولت مجبور به این کار شد، چون ارزی برای واردات کالاهای اساسی نداشتند و دیدند در حوزه گندم و ذرت قحطی به وجود می‌آید، بنابراین مجبور شدند ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کنند.

الحسینی تصریح کرد: از سوی دیگر، اختلاف قیمت ارز نیمایی و ارز آزاد خیلی افزایش پیدا کرده که این اختلاف خطرناک است و باعث می‌شود که صادرات کشور کم کم از طرق قانونی انجام نشود و مزیت‌های صادراتی در بسیاری از کالاها از بین رود، بنابراین بهتر است که دولت شکاف بین ارز نیمایی و آزاد را کم کند.

وی عنوان کرد: در حوزه ارز بازار آزاد من فکر می‌کنم که دلار در حال حاضر در قیمت واقعی قرار دارد، بنابراین با دستور پایین نمی‌آید و دولت هم منابع ارزی کافی برای این‌که ارز را پایین بیاورد، ندارد. انتظارات جامعه هم انتظاراتی نیست که بشود ارز را به راحتی پایین آورد.

مشروح اظهارات محمدصادق الحسینی درباره عملکرد دولت در بازارهای مختلف را (اینجا) بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1663292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    19 2
    قیمت ارز هم تابع عرضه و تقاضاست. اکنون که دولت قدرت تعیین قیمت دستوری نداره، قیمت ارز تا حدودی واقعی و بر اساس حقایق اقتصادی کشور است. بالطبع در صورت توافق مجدد بر سر برجام و تغییر شرایط اقتصادی کشور و بسته به اقدامات و کفایت مدیران اقتصادی به همان نسبت انتظار افزایش ارزش پول ملی و کاهش قیمت ارز می رود.
  • مهرداد IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    20 0
    انتظارات جامعه هم انتظاراتی نیست که بشود ارز را به راحتی پایین آورد. یعنی شما معتقدی مردم می گویند نیاز به آسایش و آرامش نداریم این گفته شما صحبت کسانی است که دارند به مردم فشار می آورند برای رسیدن به ثروتهای نامشروع و شما هم کارچاق کن همانها هستی