واقعا وعده های انتخاباتی رئیسی در یکسال اخیر عملیاتی شده؟

محمد مهاجری، فعال سیاسی و رسانه‌ای در رابطه با عملکرد یک ساله دولت رییسی به روزنامه شرق گفت: آقای رییسی وعده دادند که تورم را نصف کرده و یا حتی تک رقمی می‌کنند. اما می بینیم که در حال حاضر تورم ۴۰ درصد است.

همچنین در یک سال گذشته میزان بدهی دولت به بانک‌ها نیز افزایش پیدا کرده است و براساس آمار رسمی کشور حجم نقدینگی افزایش پیدا کرده.

وی در این مورد که رئیس جمهور می گوید به همه وعده هایش عمل کرده اظهار داشت:به عقیده من دلیل چنین آمارهایی از سوی رییس دولت سیزدهم این است که توسط برخی از سازمان‌های متبوع دولت آمارسازی می‌شود و همین آمارسازی‌ها مبنای اظهارنظرهای رییس‌جمهوری می‌شود.مثلا در بحث اینترنت ایشان وعده دادند که سرعت و کیفیت آن افزایش پیدا کند اما می‌بینیم که در این دولت رییسی شاهد کندترین اینترنت در ایران هستیم. در موضوعات فرهنگی رییس‌جمهوری وعده دادند به جای گشت ارشاد برای مردم، گشت ارشاد مدیران را راه‌اندازی خواهند کرد، اما ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و مبارزه با بدحجابی به این معنا بود که گشت ارشاد دوباره احیا شد و عملکرد آن را نیز امروز می‌بینیم. در مورد خودرو و مسکن هم وعده‌هایی داده شد که هیچکدام عملیاتی نشد. دولت در بحث کنترل قیمت‌ها نیز کارنامه موفقی نداشته است.

مهاجری در ادامه تصریح می‌کند: اینکه برخی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری وعده‌هایی می‌دهند که بعدا نمیتوانند به آنها عمل کنند، سه دلیل دارد؛ یکی این است که ارزیابی آنها از وضعیت موجود واقعی نیست و فکر می‌کردند که دولت قبلی به خوبی عمل نکرده و اگر او روی کار بیاید همه مسائل و مشکلات را حل خواهد کرد. دوم؛ این است که خودشان را بسیار توانمندتر از دولت قبلی می‌دانند. اما زمانی که زمام امور را به‌دست می‌گیرند می‌بییند که ارزیابی آنها از مسائل چندان منطقی نبوده بنابراین همه موانع قبلی سر راه خودشان نیز قرار دارد. سوم نداشتن افراد توانمند در راس مدیریت؛ به نظر من دولت رییسی مانع بزرگتری در مقابل خود دارد و آن این است که افرادی که برای وزارت‌خانه‌ها انتخاب می‌کند به لحاظ توان مدیریتی افراد متوسط رو به پایین هستند.

21302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1663343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =