جلیلی و یاران هم مشغول کارند / رویارویی اصولگرایان بر سر برجام در راهروهای بهارستان

اعتماد نوشت : برجام را می‌توان به نقطه کانونی بسیاری از تنازعات در جبهه اصولگرایی قلمداد کرد.

در شرایطی که دولت اصولگرای سیزدهم، پروسه پیشبرد مذاکرات را در دست گرفته، این تصور وجود داشت که چهره‌های سیاسی نزدیک به این جریان، حداقل این‌بار اغلب حامی مذاکرات باشند، این در حالی است که نه تنها یک چنین هماهنگی میان اصولگرایان وجود ندارد، بلکه برجام را می‌توان به نقطه کانونی بسیاری از تنازعات در جبهه اصولگرایی قلمداد کرد.

در این میان طیف‌های نزدیک به جبهه پایداری در زمره مخالفان جدی احیای برجام قرار دارند. پایگاه رسانه‌ای این طیف در صدا و سیما، طی روزهای اخیر تلاش برای تولید برنامه‌های انتقادی از برجام را در دستور کار قرار داده است. محتوای این برنامه‌ها کار را به جایی کشانده که در برخی برنامه‌های شبکه افق از ضرورت استیضاح وزیر خارجه به دلیل احیای برجام سخن گفته می‌شود.

جلیلی و یاران هم مشغول کارند / رویارویی اصولگرایان بر سر برجام در راهروهای بهارستان

بیشتر بخوانید :



این تلاش‌ها با توجه به حضور وحید جلیلی (برادر سعید جلیلی) در سمت قائم مقام صدا و سیما چندان هم عجیب به نظر نمی‌رسد. رویارویی میان اصولگرایان بر سر برجام در راهروهای بهارستان حسابی سر و صدا به پا کرده است.

از یک طرف نمایندگان مخالف برجام از جمله سید محمود نبویان، کریمی قدوسی، نصراله پژمانفر و... همچنان بر طبل بی‌اثر بودن برجام می‌کوبند و از سوی دیگر طیف‌های معتدل‌تر اصولگرایان تلاش می‌کنند به جای نفی کامل برجام، مدل تفاهم برجامی سال ۲۰۲۲ را متفاوت با تفاهم ۲۰۱۵ نشان دهند.

فشارهای برآمده از این انتقادات نسبت به شخص وزیر امور خارجه کار را به جایی رسانده که امیرعبداللهیان قبل از نهایی شدن برجام، اعلام می‌کند: « متن توافق شده بدون تردید مشکلاتی را خواهد داشت؛ مشکلاتی که بدون تردید ناشی از نفس مذاکره دو طرف با مطالبات متفاوت و در برخی موارد متناقض است.»

۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1663390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =