آیا متن توافق احتمالی نیاز به تصویب در مجلس دارد؟ / سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پاسخ داد

ایسنا نوشت: عمویی گفت : ملاک مجلس برای ارزیابی توافق احتمالی گزارشی است که دولت از خروجی مذاکرات به مجلس ارائه خواهد داد.

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این ابهام که آیا متن توافق احتمالی نیاز به تصویب در مجلس دارد؟ توضیح داده است: نکته کلیدی درباره اهداف مذاکرات این است که مردم ایران انتفاع اقتصادی داشته باشند. به این عنوان که موانع تجارت خارجی ایران رفع شود و محدودیت‌های غیرقانونی فروش نفت برداشته شود. همچنین ما به منابع فروش نفت برای تأمین نیاز مردم کشورمان دسترسی پیدا کنیم. تجار هم چنین روندی را در روند تجارت خارجی دنبال می کنند. این مسیر در مذاکرات دنبال شده و مطالبه هم است. نهایتا خروجی مذاکرات گزارش رفع تحریم‌ها خواهد بود که دولت باید به مجلس ارائه کند. این ملاک ما برای ارزیابی در مجلس است.

وی با بیان این‌که «متن توافق احتمالی نیاز به تصویب در مجلس ندارد اما گزارش دولت از رفع تحریم ها باید در مجلس بررسی شود» گفته است: متن برجام هم در دوره قبل به رأی گذاشته نشد. در واقع در مجلس نهم اجازه داده شد که برجام مورد اجرا قرار گیرد.




آیا متن توافق احتمالی نیاز به تصویب در مجلس دارد؟ / سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پاسخ داد

بیشتر بخوانید :



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم‌چنین یادآور شده است: در قانون اقدام راهبردی، اشاره ای نشده است که باید متن توافق مورد تصویب قرار گیرد، اما دولت باید گزارشی از رفع تحریم ها ارایه کند و پس از آن در صورت تأیید گزارش لغو تحریم‌ها، مجلس اجازه اقدامات متقابل توسط دولت را می‌دهد.

۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1663400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =