خیابانی طنّاز است و باید با مهران مدیری کار کند

خبرورزشی نوشت: پیشکسوت استقلال گفت: حرکتی که ساپینتو انجام داد به هیچ وجه ایرادی ندارد و این نشان دهنده تعصبش است ولی متاسفانه ما در ایران از این قبیل روش‌های انگیزشی هیچ شناختی نداریم.

علی چینی، بازیکن و مربی اسبق استقلال درباره دیدار اخیر استقلال در ملوان و حاشیه‌های روزهای گذشته مربوط به ادعاهای جواد خیابانی اظهاراتی را مطرح کرد.

درباره موضوع جواد خیابانی و ادعایی که نسبت به دوپینگی بودن بازیکنان تاج مطرح کرده صحبتی دارید؟

خوشبختانه پیشکسوتان استقلال و تاج به اندازه کافی جوابش را داده اند. من فقط یک جمله می‌گویم و آن این است که آقای خیابانی باید بازنشسته شود تا مردم ایران نفس راحتی بکشند. با این اتفاق دیگر به همه ثابت شد که خیابانی به درد کارهای ورزشی و گزارشگری نمی‌خورد. صد رحمت به سرهنگ علیفر. پیشنهاد می‌کنم خیابانی که اینقدر طنّاز است مجری برنامه‌های طنز بشود. به خصوص اگر با مهران مدیری کار کند موفق تر خواهد شد.

چرا؟

چون مهران مدیری به او علاقه دارد. یادم می‌آید مهران مدیری در یکی از برنامه‌هایش سوتی داد و بلافاصله رو به دوربین گفت: "سلام آقای خیابانی"(خنده).

درباره بازی استقلال و ملوان صحبت کنید. این مسابقه را چطور ارزیابی کردید؟

ما دو نیمه متفاوت را از استقلال دیدیم. در نیمه اول ملوان توان ۱۰۰ درصد خودش را گذاشت و من به عنوان یک مربی برایم مثل روز روشن بود که در نیمه دوم این تیم می‌خوابد. خیلی پرفشار و با پرس شدید کار می‌کردند. استقلال هم در نیمه اول بد نبود اما تحت فشار یک گل هم خورد. نیمه دوم شرایط تفاوت کرد.

چطور؟

با تعویض‌هایی که انجام شد استقلال توانست بازی یک بر صفر باخته را 1-3 ببرد. این برد در انزلی با آن گرما و شرجی هوا که دیدیم لباس ساپینتو هم خیس عرق بود کار کمی‌نیست. بچه‌ها مرد و مردانه جنگیدند و هوشمندانه کار کردند.

درباره بازیکنان استقلال صحبتی دارید؟

متاسفانه ما از محمد محبی چیز خاصی نداریم که البته طبیعی است. او مدت‌ها فوتبال بازی نکرده و زمان می‌برد تا محبی سابق شود. اما مهدی قائدی یک فوق ستاره بود. یک تنه آمد و بازی را عوض کرد. سجاد شهباززاده در این بازی بدشانس بود ولی به طور کلی استقلال تیم پرمهره ای است و هفته به هفته بهتر می‌شود.

درباره اتفاق کنار زمین و لگد ساپینتو به برانکارد صحبتی دارید؟

این اتفاقات در اروپا هضم شده است. متاسفانه در ایران کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال بیکارترین ارگان مملکت است که آنجا نشسته اند تا یک نفر انگشتش را در بینی اش فرو کند و سریع او را صدا بزنند. در اروپا بارها دیده ایم مربی لیوان می‌کوبد، بطری پرتاب میکند و به ساک ورزشی لگد می‌زند تا از این طریق به تیمش روحیه بدهد. این‌ها حرکات انگیزشی هستند و تعصب مربی را نشان میدهند. لگدی که ساپینتو به برانکارد زد از روی کینه نبود. او تازه دو روز است به ایران آمده و دلیلی ندارد از کسی کینه داشته باشد.

اما ساپینتو بعد از بازی گفت چون امدادگران بعد از گل ملوان خوشحالی کرده بودند ناراحت شده؟!

بله! این تعصب ساپینتو را نشان میدهد. او به تیمش عرق دارد و نمی‌تواند ببیند کسی که بغل نیمکتش نشسته بعد از اینکه استقلال گل می‌خورد به هوا می‌پرد! متاسفانه فراموش کردیم که فوتبال خشن ترین ورزش دنیاست. این را در اروپا و آمریکا می‌دانند و این مسائل برایشان حل شده است. ما هزار بار صحنه‌های خشن تر از این را از خوزه مورینیو، سیمئونه و مربیان دیگر دیده ایم اما اینجا داور بازی منتظر است تا یک نفر بلند عطسه کند به او کارت زرد بدهد. فوتبال خشن ترین ورزش دنیاست حتی از کیک بوکس هم خشن تر است. چون وقتی دو نفر در قفس مبارزه می‌کنند به محض اینکه کار بیخ پیدا کند داور آنها را جدا می‌کند اما در فوتبال با یک ضربه، یکی مثل پادوانی قطع نخاع می‌شود! یکی زانویش می‌شکند و از پشت برمی‌گردد! من به ساپینتو حق میدهم برای ایجاد انگیزه در تیمش حرفه ای رفتار کند.

حضور تماشاگران در بازی بعدی استقلال مقابل مس کرمان چقدر به این تیم کمک می‌کند؟

اول باید بگویم فارغ از همه رنگ‌ها وقتی بازی پرسپولیس و فولاد را با تماشاگر دیدم لذت بردم. اصلاً فوتبال با تماشاگر معنی پیدا می‌کند. یک تبریک هم باید به جواد نکونام بگویم که تیمی‌پرمهره دارد. به نظرم پرسپولیس شانس آورد که در خانه نباخت واز دست مهمانش در رفت. فولاد می‌تواند یکی از مدعیان جدی این فصل باشد. اما درباره استقلال هم معتقدم این تیم این هفته با یک تیم خوب بازی دارد ولی می‌تواند مس را شکست بدهد و خودش را در جدول بالا بکشد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1664278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =