کدام خواننده‌ها برای اجرای کنسرت به خارج از کشور رفتند؟

ایسنا نوشت: همه ساله با فرا رسیدن ایام سوگواری محرم و صفر، برگزاری کنسرت‌ها در هر ژانری به مدت دو ماه متوقف می‌شود و برخی از هنرمندان موسیقی این فرصت را مغتنم شمرده و در این ایام خارج از کشور به برگزاری کنسرت می‌پردازند.

در ایام محرم و صفر که کمتر امکان برگزاری اجراهای زنده موسیقی فراهم است، هنرمندان موسیقی برای مخاطبان خود که لزوما هم ایرانی‌های مقیم خارج از ایران نیستند، به‌خصوص در کشورهای همسایه به روی صحنه می‌روند.

البته توقف برگزاری کنسرت در این دو ماه، مسئله‌ای است که عمدتا از طرف هنرمندان موسیقی مورد نقد قرار می‌گیرد؛ چراکه به گفته آنها این توقف دو ماهه موجب محروم ماندن مخاطبان از کنسرت و البته آسیب رسیدن به بودجه اقتصادی فعالان حوزه موسیقی می شود. همچنین در این راستا بارها پیشنهادهایی در زمینه برگزاری کنسرت‌های متناسب با حال هوای این ایام همچون کنسرت‌های مذهبی، کنسرت موسیقی ایرانی و یا اقوام که ریتم شادی ندارد و ... مطرح شده است که هنوز آنطور که باید و شاید اجرایی نشده است.

به هر حال تا پایان ماه صفر که مصادف است با پنجم مهر (۲۷ سپتامبر) هنرمندانی همچون همایون شجریان ۱۱ تا ۲۰ شهریور (دوم تا ۱۱ سپتامبر) در شهرهای تورنتو، مونترال، ونکوور و کلگری کانادا، علی یاسینی ۱۹ شهریور در استانبول، سالار عقیلی ۹ سپتامبر (تورنتو)، ۱۰ سپتامبر (مونترآل)، ۱۷ (کلگری) و ۲۳ سپتامبر (ونکوور) به روی صحنه می‌روند.

همچنین پس از اتمام این توقف دو ماهه هنرمندان دیگر همچون فرج علیپور، حسین بهروزی‌نیا، ملیحه مرادی، فهیمه موسوی، حمید بهروزی‌نیا، نریمان اسدی، احسان مطوری به همراه یکدیگر کنسرت «آواهای سرزمین مادری» را در اکتبر و نوامبر طی یک تور در امریکا به روی صحنه می‌برند و البته احسان خواجه امیری هم از برگزاری کنسرت خود شهرهای تورنتو و ونکوور کانادا در سوم و ۱۷ دسامبر (۱۲ و ۱۷ آذر) خبر داده است.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1664977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =