خط قرمز تمامی دستگاه های نظارتی آلودگی آب و ورود آن به مدار توزیع است

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: دانشگاه علوم پزشکی و حوزه مرکز بهداشت استان ناظر و وظیفه نظارت بر کیفیت آب در سطح استان را بر عهده دارد و وظیفه تامین و توزیع آب با شرکت آب منطقه ای و شرکت آب و فاضلاب استان است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، دکتر علی احمدی در گفتگوی زنده برنامه تلویزیونی «شب های بام ایران» صدا و سیمای مرکز استان چهارمحال و بختیاری افزود: بر اساس این رسالت و ماموریت نظارتی از همان ابتدای کاهش فشار آب و اختلال در آبرسانی در شهرستانهای شهرکرد، کوهرنگ و فارسان نسبت به تشکیل اکیپ ها بازرسی بهداشت محیط اقدام نموده و نظارتها بر اب تشدید گردید.

وی عنوان کرد علاوه بر ما؛ مدعی العموم یا دادستان استان به عنوان ناظر دیگر، هشدارهای لازم را داده و خواستار نظارت جدی بر آب و تامین آب آشامیدنی سالم برای مردم گردیده که همواره این نظارتها توسط واحدهای بهداشت ادامه دارد.
وی اضافه کرد: به عبارتی خط قرمز دستگاه های نظارتی آلودگی آب و ورود آن به مدار توزیع است.

دکتر احمدی در ادامه از پهنه بندی شهرکرد به ۳۶ منطقه و پایش کیفیت آب و انجام بیش از یک هزار و ۲۰۰ کلر سنجی در محل هایی که دچار مشکل آب شده بودند خبر داد و افزود: قطعی آب در شهرستان های کوهرنگ و فارسان و بیش از ۷ شهر و ۷۰ روستا و به طور عمده در شهر شهرکرد مردم را با مشکل جدی مواجه کرد که در این راستا تمهیدات لازم اتخاذ و تمامی خطوط تامین آب، خطوط پدافندی ابرسانی از طرح عمان و سامان به چاه اهکی شهرکرد؛ چاه های اداره آبفا و چاه های اجاره ای از کشاورزان، تانکر های آبرسانی و ۳ دستگاه بسته بندی آب در مرکز استان به لحاظ کلرسنجی، میکروبی و باکتریایی مورد آزمایش قرار گرفته و تاکنون آلودگی گزارش نشده است.

به گفته وی، کلر آب به دقت و به طور منظم در سه نوبت صبح، ظهر و عصر اندازه گیری و جایی که کلر باقی مانده صفر باشد یعنی آلودگی وجود دارد مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به وجود شایعاتی در خصوص رنگ، بو و طعم آب و آلودگی آب آشامیدنی گفت: با توجه به راه اندازی خطوط جدید انتقال اب و فاصله بیش از ۳۰ کیلومتری خطوط جدید انتقال آب تغییر شرایط فیزیکی آب طبیعی و نسبی است و هیچ تاثیری در سلامت همشهریان ندارد.

دکتر احمدی گفت: کدورت کمتر از ۵ مشکلی ایجاد نخواهد کرد و بجز یکی، دوجایی که شکستگی ثانویه خطوط انتقال آب پیش آمد این کدورت کمتر از ۵ بوده است.

وی، یکی از شاخص ها برای سلامت آب آشامیدنی را، آمار و ارقام بیماری های اسهالی و گوارشی دانست و افزود: با توجه به حساسیت مردم و رعایت بهداشت آب، تعداد بیماران گوارشی حتی نسبت به قبل از بروز مشکل قطعی آب هم کمتر شده است.

دکتر احمدی اضافه کرد: به طور متوسط روزانه ۴، ۵ مورد بیماری گوارشی در سطح استان گزارش می شود که هیچ ارتباطی به مشکل قطعی آب ندارد.

به گفته وی : لازم است متولیان مربوطه برای آب پایدار مردم استان چاره اندیشی جدی نموده و باید در مسیر انتقال اب چشمه کوهرنگ تصفیه خانه استاندارد ایجاد گرددو این مهم قبلا نیز به متولیان مربوطه متذکر شده بود.

وی گفت مردم باید با صرفه جویی در اب همواره بهداشت فردی را رعایت نمایند تا از ابتلا به بیماریهای واگیر مصون بمانند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1665127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =