۰ نفر
۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۴

کمتر پیش می آید بازی برای یک عنوان تشریفاتی تا این حد مهم باشد .

شاید جام خیریه چندان اهمیتی برای باشگاه های لیگ برتر نداشته باشد اما زمانی که آبی ها وقرمزهای همسایه برای کسب آن امروز روبروی هم قرار بگیرند ماجرا کاملا فرق می کند. یونایتد و سیتی برای کسب جامی 103 ساله باید به مصاف هم بروند مصافی که همیشه بین قهرمان لیگ و جام حذفی برگزار می شود. اما فرگوسن چیزی کمتر از پیروزی را برای نهمین بار در این جام نمی خواهد. این پیروزی می تواند خاطره تلخ دو بازی سال گذشته در ورزشگاه ومبلی را از بین ببرد. آنها در  این ورزشگاه مقابل سیتی بازی نیمه نهایی جام حذفی را باختند و فینال لیگ قهرمانان را هم به بارسا واگذار کردند. حالا باخت سوم در این ورزشگاه برابر جدی ترین حریفشان در فصل آتی لیگ برتر بشدت به آنها ضربه خواهد زدو به منتقدان اجازه می دهد پیش از شروع فصل انتقادهایشان را به رسانه ها بکشانند. اما اگر سیتی ببازد ، عواقبش برای مربی و بازیکنان این تیم بیشتر خواهد بود. آنها امروز نیاز به برد دارند تا نشان دهند قهرمانی در جام حذفی اتفاقی نبوده و میتوانند بدون کارلوس توس مهاجم اصلی شان به موفقیتها ادامه دهند. روبرتو منچینی کار فوق العاده ای در فصل قبل انجام داد و تیم را در جام حذفی قهرمان کرد و به مکان سوم لیگ رساند.

او شاید برای خرج کردن پول زیادی داشته باشد اما می داند پول همیشه تضمینی برای موفقیت نیست. او در فصل اول از فشارهای سنگینی که بر تیمش برای کسب جام وارد می شد نجات یافته و حالا بازیکنانش این فصل در لیگ قهرمانان بازی می کنند.اما با این همه برخی با بدبینی به این موفقیتها نگاه می کنند و معتقدند این عناوین همگی گذرا هستند و نمی توانند دوامی داشته باشند. منچینی و تیمش باید اثبات کنند این موضوع حقیقت ندارد و حداقل با برد مقابل یونایتد در بازی امروز پاسخ منتقدان را بدهند. منچینی و بازیکنانش باید با پیروزی نشان دهند واقعا مدعی هستند.

یونایتد با خریدهایی که تابستان انجام داد نشان  داده برای قهرمانی مجدد کاملا جدی است ولی سیتی هم با ادامه روند خریدهای گران قیمتش و گرفتن سرخیو آگوئرو بجای کارلوس توس جایگزین خوبی د اشته هرچندماندن یا رفتن توس هنوز مشخص نیست. آگوئرو با جنجال زیادی به سیتی آمد ولی بازیکنی در کلاس جهانی است و باید دید تا چه حد می تواند جایگزین توس شود. سیتی باید در بازی امروز نشان دهد روی نیمکت بازیکنان تعیین کننده ای دارد و با پیروزی پیام روشنی به یونایتد در جنگ قهرمانی بدهد . بازی امروز چندان افتخاری در پی ندارد اما می تواند گویای ماجراهای زیادی در ادامه فصل باشد .

سان/6اگوست

281 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =