بیانیه ۱۶۱ نفر از نمایندگان در حمایت از عفاف و حجاب / درخواست «برخورد بازدارنده و هوشمند با عناصر کلیدی و اصلی سیستم خلق سبک پوشش مبتذل»

ایمنا نوشت: عضو هیئت رئیسه مجلس در نشست علنی امروز بیانیه ۱۶۱ نفر از نمایندگان در خصوص عفاف و حجاب و هنجارهای اخلاقی و انسانی را قرائت کرد.

احمد امیرآبادی فراهانی در نشست علنی امروز _چهارشنبه، دوم شهریورماه_ مجلس شورای اسلامی بیانیه ۱۶۱ نفر از نمایندگان در خصوص عفاف و حجاب و هنجارهای اخلاقی و انسانی را قرائت کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

«حجاب یک تکلیف الهی است؛ در هر جامعه‌ای برای برقراری نظم و آرامش و تعالی آن جامعه، هنجارهایی منطق با ارزش‌های اخلاقی و انسانی جامعه تدوین می‌شود که رعایت آن هنجارها الزامی است و نقض آنها موجب به هم زدن نظم و امنیت عمومی و اجتماعی خواهد شد.

هیچ جامعه‌ای حاضر نیست با نقض هنجارهایش، نظم حاکم را برهم زند. زنان با شرف و با استعداد ایرانی بزرگ‌ترین ضربه‌ها را به جریان غرب‌زده وارد کرده‌اند، زن ایرانی امروز در همه میدان‌ها با موفقیت و سربلندی، با حجاب اسلامی حاضر شده و نقش‌آفرینی می‌نماید. در دانشگاه‌ها، مراکز علمی حساس، عرصه ادب و ادبیات و مسابقات ورزشی؛ این بزرگترین ضربه به غرب و غرب‌زدگان است.

همان‌طور که حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور فرمودند: کسانی که سال‌ها است می‌گویند زن اگر از قید اخلاقی و شرعی رها نشود نمی‌تواند به مقامات عالی و سیاسی و اجتماعی برسد، امروز موفقیت‌های زنان با حجاب ایرانی را نمی‌توانند ببینند چون باطل کننده یک زحمت ۲۰۰ ساله است پس نمی‌توانند تحمل کنند بنابراین برای از بین بردن این موفقیت‌ها و ارزش‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند و دست به هر کاری می‌زنند.

بیانیه ۱۶۱ نفر از نمایندگان در  خمایت از عفاف و حجاب / درخواست «برخورد بازدارنده و هوشمند با عناصر کلیدی و اصلی سیستم خلق سبک پوشش مبتذل»

بیشتر بخوانید :

لذا نمایندگان ملت شریف ایران ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات اخیر دستگاه‌های متولی اعم از قوه قضائیه، نیروی انتظامی، وزارت کشور، وزارت ارشاد، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر جدیت و مراقبت بیشتر با توجه به مطالبه گسترده و بحق مردم از وکلای خود در مجلس شورای اسلامی خواستار برنامه‌ریزی و اقدام جامع، هوشمندانه و عاجل بوده و بر مبنای قوانین این حوزه راهکارهای ذیل پیشنهاد می‌گردد:

١- ایجاد بستر تبیین، گفت‌وگو و روشنگری بین مردم از طریق رسانه‌ها و پشتیبانی کامل از گروه‌های مردمی فعال در موضوع حجاب

۲- کنترل ولنگاری موجود در محتوای شبکه نمایش خانگی و تبلیغات نامناسب بعضی اصناف در فضای مجازی

٣- کالای فرهنگی محسوب شدن ملزومات حجاب

۴- برخورد بازدارنده و هوشمند با عناصر کلیدی و اصلی سیستم خلق سبک پوشش مبتذل

۵- راه‌اندازی توسعه و تقویت طرح‌های ناظر ۱ تا ۴

۶- توجه توأمان به برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت ایجابی و سلبی، مردمی و حاکمیتی و رسانه‌ای و میدانی

۷- استفاده مناسب و مؤثر از هنر در الگوسازی و نمادسازی با سرمایه‌گذاری ویژه در ساخت فیلم و انیمیشن

۸- نظارت ویژه بر رعایت ضوابط حجاب و عفاف در بین کارمندان دولت و شرکت‌های مرتبط.

۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1665680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =