صنایع کوچک نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارند

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین گفت: به دلیل نقش موثر و مهم صنایع کوچک در اقتصاد کشور، حمایت‌های مختلفی از فعالان این عرصه صورت می‌گیرد تا شاهد توسعه این بخش باشیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ رضا صفاری، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین در حاشیه برگزاری نمایشگاه تخصصی صنایع کوچک و کار در استان قزوین اظهار کرد: نمایشگاه‌های داخلی و خارجی فرصتی است تا واحدهای صنعتی به معرفی محصولات خود بپردازند و این موضوع یکی از مهم‌ترین راه‌های توسعه بازار واحدهای صنعتی است که پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط نیز برای ارائه توانمندی‌های واحدهای صنعتی کوچک استان به مناسبت روز حمایت از صنایع کوچک برگزار شده است.

او افزود: صنایع کوچک نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصاد دارند و همه کشورها نیز به این بخش توجه ویژه‌ای دارند و خوشبختانه در کشور ما نیز به این صنایع اهمیت داده می‌شود و حمایت‌های مختلفی از فعالان این عرصه صورت می‌گیرد تا شاهد توسعه این بخش باشیم.

این مسئول ادامه داد: در خصوص حمایت شرکهای صنعتی از صنایع کوچک در این نمایشگاه، غرفه‌هایی را مختص انجمن‌ها و اعضاء خوشه‌های صنعتی از جمله؛ انجمن شیرینی‌سنتی، زیتون و خوشه‌های صنعتی کفش و زیتون و انجمن برق و الکترونیک تشکیل دادیم تا مردم با توانمندی‌های این صنایع بیشتر آشنا شوند.

صفاری گفت: واحدهای صنعتی کوچک با مشکلاتی در تهیه ضمانت‌نامه برای اخذ تسهیلات از بانک‌ها مواجه هستند که صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک می‌تواند ضمانت‌نامه‌هایی را صادر کند تا بحث اخذ تسهیلات توسط شبکه بانکی آسان شود.

او بیان کرد: با توجه به نقش صنایع کوچک در ایجاد و گسترش کارآفرینی، اشتغال‌زایی و درآمدزایی در اقتصاد کشور، توسعه بازار این صنایع از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه است که با معرفی توانمندی آن‌ها می توانیم زمینه همکاری و مهارت فعالان این عرصه را نیز ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین گفت: امیدواریم برپایی نمایشگاه صنایع کوچک در ۵۵غرفه مورد استقبال صنعت‌گران و سایر شهروندان قرار گیرد تا توانمندی‌های صنعتی استان در نمایشگاه دیده شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1665689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =