رازهای شگفت انگیز دوقلوهای همسان / یک معجزه واقعی!

دوقلوهای همسان به عنوان دوقلوهای تک تخمکی شناخته می شوند، جایی که یک تخمک بارور می شود و سپس به دو (یا به ندرت، سه یا بیشتر) تقسیم می شود و نوزادان یکسانی با ژن ها، ویژگی های فیزیکی و جنس مشابه ایجاد می کند.این دو قلوها رازهایی باورنکردنی دارند که شگفت زده تان می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جالب است بدانید که ۴۰ درصد ازدوقلوها زبان مختص به خود را دارند و با استفاده از آن با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند؛ با اینحال آنچه موجب شگفتی می‌شود این است که دوقلوهای همسان اثر انگشت های متفاوتی دارند.

بیشتر بخوانید:

عجیب ترین، ارزان‌ترین و گران‌ترین غول‌های برقی چند؟

گروه خونی شما از چه بیماری‌هایی در امان است؟

همچنین دوقلوهای همسان می‌توانند رنگ پوست‌های متفاوتی داشته باشند و به بیماری‌های مختلفی دچار شوند.

کشور نیجریه بالاترین نرخ تولد دوقلوهای همسان را دارد و در مقابل آن چین پایین‌ترین نرخ تولد دوقلوهای همسان را به خود اختصاص داده است.

حقایقی در خصوص دوقلوهای همسان که هوش را از سر می‌پراند

برخی مطالعات حاکی از آن است که مادرانی که فرزندان آنها دوقلو بوده است عمر طولانی‌تری داشته‌اند.

تشخیص دوقلوهای همسان حتی برای والدین آنها نیز دشوار خواهد بود و در صورتی که هیچگونه خال و یا ماه گرفتگی بر روی بدن نوزادان نباشد معمولا والدین با استفاده از لاک و یا دستبندهای متفاوت نوزادان خود را شناسایی می‌کنند.

مطالعات حاکی از آن است که دوقلوهای همسان و یا غیرهمسان از ۱۴ هفتگی در رحم مادر با یکدیگر تعامل برقرار می‌کنند و این امر ارتباط عمیق بین آنها را توجیه می کند.

یکی از دوقلوها می تواند مواد مغذی بیشتری نسبت به دیگری دریافت کند؛ هنگامی که دوقلوهای همسان جفت مشترک دارند و یکی از دوقلوها مواد مغذی و حجم خون بیشتری نسبت به دیگری دریافت می کند، منجر به سندرم انتقال خون (TTTS) می شود. این می تواند در هر مرحله از بارداری اتفاق بیفتد و می تواند منجر به مرگ یک یا هر دو دوقلو شود. درمان‌هایی در دسترس است، بنابراین معاینه‌های مکرر و سونوگرافی برای مراقبت از وضعیت دوقلوها ضروری است.

دوقلوهای همسان دارای دی‌ان‌ای‌هایی هستند که ۹۹.۹ درصد یکسان است. آنها همچنین الگوهای امواج مغزی تقریباً یکسانی دارند. اما علاوه‌بر اثر انگشت، شکل دندان های متفاوتی دارند.

بیشتر دوقلوها چپ دست هستند؛ بررسی‌های به عمل آمده حاکی از آن است که ۲۲ درصد از دوقلوها چپ دست هستند در حالی که ۱۰ درصد از تک قلوها چپ دست هستند.

دوقلوها می‌توانند تولدهای متفاوتی داشته باشند؛ در حالی که بسیار نادر است، ممکن است یک روز، یک هفته یا حتی چند ماه قبل از دیگری به دنیا بیایند‍! رکورد فعلی با دوقلوهایی است که با فاصله ۸۷ روز از هم متولد شده اند.

منبع: TWINS RESEARCH AUSTRALIA

۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1666082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =