خاطره ای از رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در رابطه با نگاه منفی روزهای نخست انقلاب به طلا فروشان.

محمد کشتی آرای، رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر که در یکی از روز های تابستان مهمان کافه خبر بود در مرور خاطرات دهه 60 خود به نگاه منفی آن دوران به طلا فروشان اشاره کرد و گفت: « به یاد دارم در آن مقطع با توجه به سمت آن زمان، خیریه ای داشتیم که کار های پزشکی می کرد. به من هم یک آرم تعلق گرفته بود و من هم یک کادیلاک ایران داشتم. کادیلاک هم مونتاژ ایران بود. برای آرم طرح و ترافیک که تازه درست شده بود، به کادیلاک آرم تعلق نمی گرفت. هنگامیکه سوال کردیم: « چرا؟ » . گفتند: « تشریفاتی است . » حالا کادیلاک هم مال ایران بود و قیمت زیادی هم نداشت و آن زمان حدود 150 تا 160 هزار تومان به فروش می رسید. یک همچین نگرش هایی وجود داشت. »

او ادامه داد : « همین مساله نگاه  به« طلا » وجود داشت، که با شروع جنگ یکی از مباحث اصلی اقتصادی کشور بحث سکه وطلا بود. در آن زمان وقتی جنگ شروع شد ملک و سرمایه گذاری کاهش پیدا کرد و کالا ها افزایش قیمت پیدا کرد. در راس تمام کالا ها « طلا » قرار داشت. « طلا » تیتر نخست خبر ها بود. حتی به جایی رسیده بود که با توجه به بودجه و هزینه ای که در جنگ داشت صرف می شد بسیاری پول هایشان را به طلا تبدیل کرده بودند که  یا قایم می کردند و یا آن را از کشور خارج کردند.»

گفتنی است متن کامل گفت و گو با محمد کشتی آرای، رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر را در اینجا می توانید بخوانید.

/39/39

کد خبر 166631

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین