دلار به پرواز در آمد/ شوک شدید مذاکرات احیای برجام به بازار ارز

بازارهای ایران در هفته‌های اخیر تحت تاثیر ابهامات ایجاد شده در مذاکرات احیای برجام قرار داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،قیمت دلار درهفته منتهی به۴ شهریور،رشد بسیار اندکی داشت و هردلار درکف کانال ٢٨ هزار تومان هفته را به پایان برد.در بازار آزاد نیز معامله‌ گران قیمت را بین ۲۹ هزار و ۲۰۰ تا ۲۹ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کردند.

به نظر می‌رسد سیگنال‌های مذاکرات برجام منفی شده و بازارهای مالی میل به صعود پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

سقوط آزاد لیر نزدیک است؟

طلا صعود کرد/ سطوح حمایتی فلز زرد اعلام شد

هر چند بازار قابل پیش‌بینی نیست اما برخی معتقدند احیای برجام می‌تواند بازار ارز را با واکنش مثبت مواجه کند. تحلیلگران معتقدند در صورت احیای برجام، شاهد ریزش شدید قیمت دلار در بازار خواهیم بود.

دلار به پرواز در آمد/ شوک شدید مذاکرات احیای برجام به بازار ارز

از مذاکرات برجام چه خبر؟

این در شرایطی است که آخرین خبرها حاکی از ادامه روند مذاکرات است؛ تا جایی که معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: پیگیری مذاکرات برجام در راستای منافع امنیت ملی ایالات متحده است و به این مذاکرات ادامه خواهیم داد.

کارین ژان پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید عصر هم پنج‌شنبه هفته گذشته به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران ادعا کرد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا چنانچه توافق هسته‌ای در راستای منافع امنیت ملی ایالات متحده باشد، با آن موافقت خواهد کرد.

وی در تداوم سیاست‌های زیاده‌خواهانه واشنگتن مدعی شد به همراه همپیمانان خود آماده تمام سناریو ها هستیم؛ چه بازگشت متقابل به برجام فراهم شود یا نشود.

سخنگوی کاخ سفید بدون اشاره به اینکه آمریکا ناقض برجام بوده است، مدعی رویکرد اصولی واشنگتن در مذاکرات شد و ادعا کرد اگر ایران آماده انجام تعهدات خود ذیل توافق هسته ای ۲۰۱۵ باشد ما نیز این کار را انجام خواهیم داد.

این مقام کاخ سفید در پاسخ سوالی درباره محتوای پاسخ آمریکا با بیان اینکه ایالات متحده روز گذشته (چهارشنبه) پاسخ خود را به نظرات و درخواست های ایران درباره پیشنهادات اتحادیه اروپا ارائه کرد، گفت که بصورت علنی مذاکره نمی کنیم و با اتحادیه اروپا در ارتباط هستیم.

در این میان، شبکه «العربیه» به نقل از خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد رییس‌جمهور فرانسه جمعه (۲۶ اوت) گفت سرنوشت احیای توافق هسته‌ای به ایران بستگی دارد و توافق «مفید» خواهد بود حتی اگر همه چیز را حل و فصل نکند.

طبق این گزارش، مکرون در جریان سفر به الجزایر در پاسخ به سوالی درباره شانس موفقیت احیای برجام ادعا کرد که «اکنون توپ در زمین ایران است».

در مقابل، وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرده، در حال بررسی پاسخ آمریکا هستیم. اراده جدی و واقعی برای رسیدن به توافق قوی و پایدار داریم، اما از حقوق مردم در هیچ شرایطی کوتاه نخواهیم آمد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه پنجشنبه شب گذشته پس از گفت‌وگوی تلفنی با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحددر صفحه اینستاگرامش نوشت: آقای گوترش در این گفت‌وگو روند توافق رفع تحریم‌ها را مثبت خواند و ابراز امیدواری کرد مذاکرات وین به نتیجه رضایت‌بخش منتهی شود، ضمن تشکر از تلاش‌های سازنده دبیر کل به ایشان گفتم آمریکا روز گذشته به پیشنهادات پاسخ داده است و اکنون ما در حال بررسی این پاسخ هستیم، در اینکه ما اراده جدی و واقعی برای رسیدن به توافق قوی و پایدار داریم شکی نیست، اما از حقوق مردم در هیچ شرایطی کوتاه نخواهیم آمد… امروز وقت آن است تمامی طرف‌ها اراده خودشان را در عمل اثبات کنند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1666544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 13
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    95 5
    یعنی بنازم‌به این وضعیت که نرخ دلارش بالا پایین میشه
  • یک ایرانی IR ۰۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    حقوق ملت آسایش و رفاه هست
  • IR ۰۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    65 7
    همش پدر سوخته بازی سرمایه دار که دولت هم عاجز کرده ،مثل بورس نوسان گیری می‌کنند، یکبار به بهانه توافق با رشوه و پول به خبرگزاری ها نرخ دلار رو میارن پایین خرید می‌کنند و بعد دو تا خبر کذب با پول به خبرگزاری می‌زنند که نه معلوم نیست، دوباره میبرن بالا و کلی سود می‌کنند، مردم ما هم متاسفانه همه کاسب شدند و فقط دنبال سود هستند ، ولی نمیدنند داره چه بلایی سر نسل بعد خودشون میارن با ایجاد تورم و رشد وحشتناک دلار ،سکه و...
  • IR ۰۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    79 8
    مملکت همه چیزش مثل دلار هست دولت در هیچ جا نتوانسته کنترل کند
  • علی داور IR ۰۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    52 13
    تحریم برای یک عده خاص یقه سفید شده نون روغنی.....بنده از افرادی هستم زیاد برای انقلاب جنگ مایه گذاشتم ....ولی چین کمونیست و روسیه بله ....بابا باج ندهید ولی برام را به سرانجام برسونید .....یا فکر حقوق بازنشسته لشکری کشوری باشین تورم ۴۰۱ ۷۰ درصد افزایش حقوق ۱۰ درصد از اول انقلاب این مدلی ندیدیم
  • علی روشنی IR ۰۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    64 9
    چون رسیدن به توافق به ضرر بعضی ها است به همین خاطر نمی‌توانند به راحتی برجام را قبول بکنند و در این میان احدی به فکر ای ملت نگون بخت نیست.
  • ایرانی IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    41 11
    اقا خرید وفروش دلار برای چیه تو ایران.؟داخل کشور ما مگه بادلار خرید وفروش میکنیم؟خوب این باعث بالا رفتن کالا میشه چرا ما نمیفهمیم؟
  • جواد IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    60 16
    به خدا نمیدونم چی بگم،ده بار تایپ کردم ارسال کنم بعد پشیمون شدم واسه ارسالش،هربار ی چی نوشتم،ولی وقتی مسولین انقد بی کفایت هستن و پاسخگو نیستن چی دارم بگم. متاسفانه دولت سیزدم و ابراهیم رئیسی جز بدبختی گرانی بیچاره گی واسه ملت کاری نکرده،یارانه میده به افراد ضعیف خوب قشر متوسط داره له میشه با این اجاره ها و قیمت ها. به خدا دولت روحانی جواهر بودش و اگه بودش این همه مشکلات نبودش به خاطر اینکه همین اصولگراها آزارش میدن و باید پاسخگو میشدش،ولی الان که دولت و نماینده های مجلس ،رئیس مجلس رئیس قوه قضائیه و از جمله صداسیما همه باهم یکدست اصولگرا شدن و به قول خودشون انقلابی ،دیگه کسی نیستش مشکلات و صدای مردم رو بشنوه
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    47 7
    این وسط مردم بدبخت شده ایران ....
  • اصغر IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    36 4
    دیگه همه چی داره میره...
  • احمد IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    25 65
    اگر توافق هم انجام شود، مدتی بعد آمریکا به بهانه دیگری ایران را تحریم خواهد کرد. اینها یک ایرا ن قوی را بر نمی‌تابند. پس نباید تسلیم زیاده‌خواهی‌های آنها شویم.
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    15 3
    عجب
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    8 5
    بیخیال
  • ناشناس US ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    10 4
    دست شما درد نکنه
  • علی مع الحق والحق مع علی IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    9 8
    فکر کردین چی
  • Arman IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    39 5
    برجام خوب بهونه ای شده واسه گرونی های دست خودشون..
  • رگنار IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    15 4
    خدایااااا
  • یامهدی IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    16 68
    کوتاه نیاین،ماناز کش لازم نداریم ولی تانازمونو نکشن ازجواب مثبت خبری نیست.اونااگرنازکردن بزنین تو دهنشون،مرگ برامریکا
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    56 8
    محال با سیاست های شما ما زندگی خوبی داشته باشیم محال چیزی که این همه سال درست نشده بعد از این هم درست نمیشه
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    38 8
    خدایااین گره را زوتر باز کن خودت رحمکن به این قشر مصتعضعف