۲ نفر
۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳
چگونه حساب اینستاگرام را دی اکتیو کنیم؟

چگونه حساب اینستاگرام را دی اکتیو کنیم؟ این سؤالی است که اغلب کاربران آن را مطرح می‌کنند.

اینستاگرام یکی از برنامه‌هایی است که طرفداران زیادی دارد. علت جذابیت این برنامه نیز امکانات گوناگونی است که ارائه می‌کند. همچنین به دلیل بالا بودن تعداد کاربران این برنامه، افراد زیادی می‌توانند از آن درآمدزایی نمایند. چنانچه شما یک گوشی هوشمند داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید این برنامه را روی گوشی خود نصب‌کرده و استفاده کنید. اما گاهی اوقات افراد به هر دلیلی دوست ندارند مدتی از اینستاگرام استفاده کنند.

به همین دلیل مجبورند برنامه را حذف کنند. اما صبر کنید! در صورتی که مایل نباشید از اینستاگرام استفاده نمایید، لازم نیست حتماً آن را حذف کنید. اینستاگرام راه دیگری مقابل روی شما قرار داده است. شما می‌توانید به دی اکتیو کردن اینستاگرام خود فکر کنید، بدون این که لازم به حذف آن باشد. با ما باشید تا به شما آموزش دهیم چگونه اینستاگرام خود را دی‌اکتیو کنید.

چگونه اکانت خود را غیرفعال کنیم؟

حذف کردن اکانت اینستاگرام به‌صورت موقت یا غیرفعال‌کردن آن اصلاً فرایند پیچیده‌ای نیست. البته شما باید برای این کار از طریق مرورگر گوشی یا لپ‌تاپ خود اقدام نمایید. البته این موضوع را به‌خاطر بسپارید که شما نمی‌توانید با اکانت اینستاگرامی که روی گوشی خود دارید، این برنامه را دی‌اکتیو کنید. برای دی‌اکتیو کردن پیج خود باید چندمرحله‌ای که برای شما ذکر می‌کنیم را انجام دهید.

مراحل دی‌اکتیو کردن اکانت اینستاگرام به‌صورت موقت

همان‌طور که ذکر کردیم، برای دی‌اکتیو کردن حساب اینستاگرام خود باید چندین مرحله را انجام دهید. در این بخش ما هر یک از این مراحل را برای شما توضیح می‌دهیم. قبل از ادامه، پیشنهاد می دهیم آموزش روش های موثر در افزایش امنیت پیج اینستاگرام را هم حتما ببینید.

1. در مرحله اول ابتدا باید مرورگر کامپیوتر یا موبایل خود را باز کنید.

2. حال به آدرس سایت www.Instagram.com مراجعه کنید. با رجوع به این آدرس صفحه‌ای برای شما باز می‌شود. شما باید نام کاربری و پسورد اکانت اینستاگرام خود را وارد کنید. در ادامه روند دی اکتیو کردن اینستاگرام باید روی عبارت log in کلیک نمایید.

چگونه حساب اینستاگرام را دی اکتیو کنیم؟

3. پس از log in شدن اینستاگرام از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید اطلاعاتی که وارد کردید را ذخیره کنید یا خیر؟ اگر عبارت Save Info را بزنید این اطلاعات ذخیره می‌شود. اما اگر Not Now را بزنید این اطلاعات ذخیره نخواهد شد.

4. اکنون شما وارد حساب کاربری خود در اینستاگرام می‌شوید. روی تصویر پروفایل خود کلیک کنید تا وارد حساب خود شوید.

5. حال در قسمت بالای صفحه گزینه Edit profile را بزنید.

6. اکنون باید صفحه را به‌طرف پایین بکشید و روی عبارت Temporarily disable my account که در پایین صفحه قرار دارد، ضربه بزنید.

چگونه حساب اینستاگرام را دی اکتیو کنیم؟

7. بعد از زدن این قسمت، اینستاگرام از شما می‌پرسد که چرا قصد دارید حساب خود را غیرفعال کنید؟ شما باید یکی از گزینه‌ها را انتخاب نمایید.

8. در این مرحله شما باید دوباره رمز عبور اکانت اینستاگرام خود را در قسمت To continue, please re-enter your password (برای ادامه لطفاً مجدداً رمز عبور خود را وارد کنید) بزنید.

9. در مرحله آخر نیز باید روی عبارت Temporarily disable account کلیک کنید. بدین ترتیب اکانت شما تا زمانی که خودتان مجدداً برای بازیابی آن اقدام کنید، غیرفعال باقی می‌ماند.

چگونه حساب اینستاگرام را دی اکتیو کنیم؟

چنانچه مراحل دی اکتیو کردن اینستاگرام را به‌درستی انجام دهید، پس از پایان کار، اینستاگرام به شما اطلاع می‌دهد که حساب کاربری شما غیرفعال شده است. اگر قصد دارید حساب خود را به‌صورت مجدد فعال نمایید، باید وارد حساب کاربری خود شوید. دقت کنید تا مراحل گفته شده به‌درستی انجام شود.

مراحل غیرفعال‌کردن اکانت به‌صورت دائمی

اما روش دیگری نیز وجود دارد که کاربران با انجام آن، برای همیشه حساب خود را از دسترس خارج می‌کنند. در این روش شما هرگز نمی‌توانید مجدداً به‌حساب خود دسترسی یابید. به همین دلیل اگر برای هر یک از این دو مورد یعنی غیرفعال‌کردن دائمی و موقت اقدام کردید، مراحل ذکر شده را بادقت انجام دهید. مراحل دیلیت اکانت اینستاگرام به‌صورت دائمی به شرح زیر است:

1. در گام اول باید به صفحه اصلی اینستاگرام به آدرس www.instagram.com مراجعه کنید. این کار باید توسط مرورگر انجام شود.

2. حال باید رمز عبور و نام کاربری حساب خود را وارد کرده و Log in کنید.

3. اکنون صفحه‌ای برای شما نمایش داده می‌شود که 2 فیلد دارد. در اولین فیلد از شما خواسته می‌شود تا یکی از دلایل را برای حذف نمودن اکانت خود انتخاب نمایید. همان‌طور که می‌بینید مراحل دی اکتیو کردن اینستاگرام با غیرفعال‌کردن آن به‌صورت دائمی تفاوت‌هایی دارد.

4. در فیلد دوم برای تأیید مراحل باید مجدداً رمز عبور حساب کاربری خود را وارد نمایید.

5. پس از این که هر دو این فیلدها را پر کردید، روی عبارت delete my account ضربه بزنید. بدین ترتیب پروسه حذف دائمی حساب کاربری شما آغاز می‌شود. در انتها نیز اینستاگرام برای تأیید نهایی و اطمینان از حذف دائم حساب از شما سؤال می‌کند. چنانچه از موضوع مطمئن هستید روی کلمه ok ضربه بزنید تا این افرایند به‌صورت کامل پیش برود.

6. پس از انجام همگی این مراحل، اینستاگرام پیغامی با این مضمون Your account has been removed. We’re sorry to see you go به شما می‌دهد. دریافت پیام به این معناست که فرایند دیلیت اکانت به طور کامل انجام شده است.

در پایان شما زیر عبارت delete my account تاریخ حذف دائم آن را مشاهده می‌کنید. چنانچه تا زمان فرارسیدن این تاریخ دوباره با این حساب لاگین شوید، فرایند حذف اکانت متوقف می‌شود. در این مدت اطلاعات مربوط به حساب شما برای کاربران حالت مخفی دارد. پس از این که حساب کاربری شما به‌صورت دائمی حذف شد و از تاریخی که در مراحل ذکر شد عبور کردید، اگر بخواهید دوباره وارد این برنامه شوید، باید حساب کاربری جدیدی بسازید. در حالی که برای دی اکتیو کردن اینستاگرام بازه زمانی مشخصی ندارید. یعنی تا هر زمانی که مایل باشید، می‌توانید اکانت خود را در حالت دی‌اکتیو نگه دارید. راستی، مقاله بهترین برنامه ها برای آنفالو یابی در اینستاگرام را هم مطالعه کنید.

جمع‌بندی

دی اکتیو کردن اینستاگرام تنها با روشی که ذکر کردیم، انجام می‌شود. دی‌اکتیو کردن اکانت یکی از ترفندهای بسیار خوبی است که در اختیار کاربران قرار گرفته است. حواستان باشد که دیلیت کردن اکانت به‌صورت دائمی و موقتی با یکدیگر تفاوت دارد. اگر اکانت خود را به‌صورت دائمی حذف کنید، دیگر در هیچ صورتی قادر به بازگردانی آن نخواهید بود.

در این حالت همگی اطلاعات مربوط به حساب شما برای همیشه پاک خواهند شد. از طرفی، شما برای دی‌اکتیو کردن حساب کاربری خود با محدودیت زمانی روبه‌رو نیستید. در حذف اکانت، افرادی که در دایرکت با آن‌ها چت کردید، نام شما را به‌صورت Instagram user می‌بینند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1666778

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =