پزشکانی که از دستگاه های کارتخوان استفاده نکنند توسط سازمان بازرسی شناسایی می شوند!

ایرنا نوشت: رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: موارد تخلف پزشکان در استفاده نکردن از دستگاه های کارتخوان توسط بازرسان این سازمان شناسایی و مورد بررسی قرار می گیرد.

«داوود منظور» روز شنبه در حاشیه آیین بهره برداری همزمان از پنج ساختمان اداری در استان های البرز، قزوین، اصفهان و کهگیلویه و بویر احمد که به صورت متمرکز به میزبانی البرز برگزار شد ضمن تشکر از همکاری مردم در پرداخت به موقع مالیات و ارایه اظهار نامه گفت: سال جدید را با همکاری خیلی خوب مردم تاکنون پشت سر گذاشته ایم و آنچه را که در بودجه دولت به عنوان مالیات پیش بینی شده بود به صورت کامل تحقق یافته است.

وی اضافه کرد: بر همین اساس تلاش ما بر این است که در ادامه سال جاری مودیان جدید و فرارهای مالیاتی را شناسایی تا بتوانیم مالیات های بیشتری را وصول کنیم به گونه ای به کسانی که مالیات دهنده منظم هستند فشاری وارد نشود، در این بین فرصت های زیادی برای وصول و تشخیص مالیات وجود دارد که اینها با توجه به اینکه اطلاعات کافی در اختیار سازمان امور مالیاتی نبوده در سال های گذشته کمتر مورد شناسایی و وصول قرار گرفته است.

مظلوم با بیان اینکه در سال جاری موفق به شناسایی قابل ملاحظه ای مودیان مالیاتی شدیم، گفت: ۲.۲ میلیون مودی سال گذشته در کشور شناسایی و امسال نیز تا به امروز افزون بر ۸۰۰ هزار مودی جدید مورد شناسایی قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: امروزه فضای فناوری اطلاعات و استفاده از اطلاعاتی که ما از اشخاص ثالث و دستگاه های مختلف دریافت می کنیم این امکان را فراهم کرده که بتوانیم مودیان را در حوزه های مختلف کسب و کار شناسایی بکنیم.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه های این سازمان در دهه دولت اشاره کرد و گفت: این پروژه ها در زیر بنایی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع احداث که با اعتباری در حدود ۵۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مالیات پزشکان اشاره کرد و با بیان اینکه ما به مردم و مودیان مالیاتی اعم از پزشکان و یا غیر پزشکان اعتماد داریم اظهار داشت: در سال گذشته همکاری پزشکان با نظام مالیاتی با توجه به ظرفیت های قانونی جدیدی که پیش بینی شده بود توسعه قابل توجه ای کرده است.

مظلوم ادامه داد: مالیات ۱۰ درصد علی الحسابی که بیمارستان ها و مراکز درمانی می بایست از پرداخت به پزشکان حساب خزانه واریز کنند موجب شد تا رشد قابل ملاحظه ای در وصول مالیات از پزشکان داشته باشیم البته پزشکان مکلف هستند که طبق قانون از دستگاه های پرداخت استفاده و تاکید بر این است که این رعایت قانون صورت بگیرد، در غیراین صورت از طریق بازرسی هایی که توسط این سازمان انجام خواهد شد موارد تخلف شناسایی و به پرونده های مالیاتی پزشکان الصاق و در زمان رسیدگی به پرونده های مالیاتی این موارد تخلف را مد نظر قرار می دهیم.

 پزشکانی که از دستگاه های کارتخوان استفاده نکنند توسط سازمان بازرسی شناسایی می شوند!

مظلوم افزود: البته از طریق ارتباطات مردمی و آنچه به عنوان سوت زنی زمینه آن را فراهم کردیم اطلاعات خوبی از طریق مردم به دست ما در خصوص کسانی که رعایت قانون نکرده و از دستگاه های پرداخت به خوبی استفاده نمی کنند می رسد.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به فعال شدن میز خدمت به مناسبت هفته دولت در ادارات استانی و شهرستانی اشاره کرد و گفت: بر همین اساس همکاران ما این آمادگی را دارند تا به مودیان و مراجعان به صورت مستقیم پاسخگو باشند.

مظلوم در ادامه به ظرفیت های البرز در وصول مالیات اشاره کرد و اظهار داشت: البرز یکی از استان های با ظرفیت بالا در وصول مالیات می باشد و آنچه که به صورت میانگین در این استان تامین می شود حدود ۶۰۰ میلیارد تومان در ماه است و البته اعتقاد ما بر این است که البرز با داشتن صنایع مختلف امکان تامین مالیات های بیشتری را خواهد داشت که به همین منظور در حال شناسایی منابع جدید در آن هستیم.

وی با بیان اینکه تمام مالیات ها به خزانه دولت واریز و جنبه استفاده استانی برای آنها تعریف نمی کنیم، گفت: البته در ارتباط با مالیات ارزش افزوده عوارض ارزش افزوده ای که دریافت می شود در اختیار شهرداری ها با هدف اجرای طرح های توسعه و عمران شهری از این عوارض استفاده می کنند، همچنین در خصوص مالیات های عملکرد چنانچه مازاد بر ظرفیت و سهمیه های استانی مالیات تحقق پیدا کند این مازاد با یک سری مشوق هایی در اختیار استانداری ها قرار گرفته که برای طرح های عمران و توسعه استفاده شوند.

بیشتر بخوانید :

۲۲۰ ۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1666864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =