مراسم تودیع و معارفه ششمین وزیر نفت دولت نهم و دهم فردا با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد.

 آذرجزایری : براساس این گزارش،فردا مراسم تودیع محمدعلی آّبادی به عنوان سرپرست وزارت نفت و معارفه رستم قاسمی به عنوان وزیر جدید نفت برگزار خواهد شد.

بر همین اساس این گمانه زنی قوت گرفته است که علی آبادی در نفت باقی بماند و در سمت هایی چون قائم مقام وزارت نفت و یا مدیرعامل شرکت ملی نفت مشغول به فعالیت شود.

اگرچه در این میان بسیاری از کارشناسان این امر را در شرایطی که بحران صنعت نفت را فراگرفته بعید می دانند چرا که در شرایط فعلی وزارت نفت بیش از هر چیز دیگر به مدیران اجرایی ومتخصص نیاز دارد تا شرایط فعلی را بهبود بخشند و حضور علی آبادی بر مسند تخصصی ترین سمت نفت (مدیرعامل شرکت ملی نفت) که شاهرگ صنعت نفت محسوب می شود می تواند یک خطای استراتژیک محسوب شود.

در این بین، اگرچه علی آبادی مدیری با سابقه درخشان است اما با توجه به نداشتن تخصص لازم در صنعت نفت حضور وی بر مسند تخصصی ترین شرکت کشور می تواند بر بحران های موجود بیفزاید.

این درحالی است که پیش از این احمدی نژاد با ارائه حکم سرپرستی نفت به علی آّبادی در تلاش بود تا رفیق 32 ساله خود را بر مسند نفت بنشاند اما این امر به دلیل مخالفت شدید مجلس با شکست مواجه شد.

چرا که مجلس با پافشاری بر حضور یک مرد از جنس نفت برای اداره این وزارتخانه خواهان معرفی شخصی دیگر از سوی رئیس جمهور شد. برهمین اساس بارها نمایندگان مجلس در گفت وگو با رسانه ها تاکید کردند معرفی علی آبادی به معنای رای نیاوردن وی و الزام احمدی نژاد بر معرفی شخص دیگر خواهد بود.

برهمین اساس فردا مراسم تودیع و معارفه علی آبادی و قاسمی برگزار خواهد شد و هنوز مشخص نیست علی آبادی در این روز از نفت خداحافظی خواهد کرد و یا با حکمی جدید بر صندلی دیگر نفت تکیه می زند!

/22131

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    تا ببينيم اين آقاي قاسمي هم حق و حقوق هفتاد هزار كارمند رسمي كه اكثراً بالاي سي سال سابقه دارند و ازكار افتاده هستند را به بيش از يكصد و چهل هزار نيروي پيمانكاري(شركتي) كه همه داراي تحصيلات و جوان هستند و شاهرگ اصلي وزارتخانه هم در دست آنها است ترجيح ميدهد اگر چنين باشد به همان راهي رفته است كه قبليها رفته اند.
  • سینا US ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    قاسمی جان هر کسی رو دوست داری علی آبادی رو هیچ سمتی بهش نده
  • بدون نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    كجا علي ابادي سابقه درخشان در مديريت داره ؟ ميشه يكي دو موردش رو ذكر كنيد ما هم روشن شيم/
  • بدون نام CH ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    مدیرانی پس از 35 سال رفتند بدون جلسه تودیع انوقت برای 2 ماه کار جلسه مفهومی ندارد که شما گوش فلک را کر کردید
  • بدون نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    بعضي ها واقعا غرض و مرض دارن فقط در نقش ساز مخالف هستن مهندس علي آبادي در امور عمراني و ورزشي واقعا سوابق درخشاني دارند. ما الان در ورزش در رشته هايي حرفي براي زدن داريم كه قبلا حتي تيم هم نداشتيم. با انصاف باشيم.
  • ایمان IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    مدیری با سابقه درخشان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    کجا سابقه درخشان در مديريت داره ؟خدای من!