۰ نفر
۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
 صدرعاملی چه‌طور راهی مسکو شد؟

رسول صدرعاملی طبق قراری که دو سال قبل با دست‌اندرکاران جشنواره فیلم مسکو داشت و به دلیل کرونا به سرانجام نرسید، امسال برای داوری این رویداد به این کشور سفر کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم «سال دوم دانشکده من» این کارگردان سینما دو سال قبل (۲۰۲۰) در جشنواره فیلم مسکو جایزه بازیگری را گرفت و طبق روال چنین رویدادهایی، کارگردان فیلمی که جایزه گرفته برای داوری سال بعد دعوت می‌شود اما شیوع کرونا برگزاری جشنواره را به تعویق انداخت و حالا دو سال بعد در سال ۲۰۲۲ سرانجام جشنواره برگزار شده و صدرعاملی طبق قرار قبلی به دعوت جشنواره فیلم مسکو به این رویداد سفر کرده است.

او همزمان که در ایران نیست، نماینده کانون کارگردانان سینمای ایران در مجمع عمومی ۹ شهریور ماه خانه سینماست؛ مجمعی که از چند هفته قبل روزهای پرحاشیه‌ای را برای سینما به همراه داشته است.

سینمای ایران با بخش ویژه «نقش‌های پارسی» و نمایش ١٠ فیلم حضوری پر رنگ در چهل‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو دارد.

جشنواره از ۴ الی ١٠ شهریورماه در مسکو در حال برگزاری است و طبق خبرهای رسمی که از سوی سازمان سینمایی منتشر شد، فیلم‌های «بدون قرار قبلی» ساخته بهروز شعیبی از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در بخش مسابقه اصلی و فیلم «هجده هزار پا» ساخته مهدی شاه‌محمدی از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در بخش مسابقه مستند جشنواره مسکو با دیگر آثار به رقابت خواهند پرداخت.

بخش ویژه‌ای هم با نام «نقش‌های پارسی» به سینمای ایران اختصاص داده شده و فیلم‌های «مسیر معکوس» ساخته ابوالفضل جلیلی، «پسران دریا» ساخته حسین قاسمی جامی و افشین هاشمی و «بچه گرگ‌های دره سیب» ساخته فریدون نجفی - هر سه از تولیدات بنیاد فارابی - و فیلم‌های کوتاه «فشن» ساخته فردین انصاری، «دوآل پا» ساخته محمد رضا مرادی، «دکل» ساخته بابک مصطفوی و «جان داد» ساخته سهیلا پورمحمدی از تولیدات انجمن سینمای جوانان در این بخش ویژه اکران خواهند شد.

فیلم «رمانتیسم عماد و طوبی» ساخته کاوه صباغ‌زاده هم از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در یکی از بخش‌های غیررقابتی جشنواره امسال با عنوان «ردپای روسیه» که به تأثیر ادبیات و فرهنگ روسیه در آثار سینمایی اختصاص دارد، به نمایش درمی‌آید.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1667727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =