صوفی : برخی اصولگراها ستادانتخاباتی زدند، می‌گفتند رئیسی دوره‌اش را تمام نمی‌کند / به آنها گفته شد که این ستادها را جمع کنند

نامه نیوز نوشت: فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: به آقای رئیسی یکسری آمار و ارقام می دهند که او جلوی دوربین بگوید. حتی کسانی هم که این آمار را به رئیس جمهور می دهند اعتقادی به درستی آن ندارند چون می دانند این ارقام با آمار رسمی در تضاد است.

سیدابراهیم رئیسی بعد از یک سال ریاست جمهوری بالاخره با خبرنگاران و اهالی خبر نشست گذاشت اما نکته قابل تأمل آن بود که صحبت‌های او بازخوردی در جامعه نداشت.

علی صوفی درباره چرایی بی‌حسی جامعه نسبت به سخنان رئیس‌جمهور گفت: ناکارآمدی دولت سیزدهم خیلی زودتر از دولت های گذشته چهره خودش را نشان داد. عمر این دولت به ۶ ماه نکشید که حامیان آقای رئیسی به منتقدانش تبدیل شد چون فشار بر مردم به حدی رسید که آقای قالیباف نیز گفت «دیگر نمی توان از گرانی دفاع کرد و این اتفاق را نباید به پای مجلس گذاشت». در واقع او با این جمله راه مجلس را از دولت جدا کرد.

وی افزود: رهبر انقلاب سال گذشته در دیدار با اعضای دولت سیزدهم خیلی مفصل درباره لزوم اصلاح شاخص های منفی اقتصادی و گام برداشتن در جهت احیای اعتماد عمومی به دولت توضیح دادند. امروز نیز گلایه از وضعیت اقتصادی کاملا در سخنان ائمه جمعه، مداحان و اصولگرایان مشهود است.

این فعال سیاسی اظهار کرد: آنقدر بحث ناکارآمدی دولت سیزدهم در بین اصولگرایان داغ شده بود که گفته می شد آقای رئیسی نه تنها دو دوره بلکه همین یک دوره ریاست جمهوری را نیز تمام نخواهد کرد. حتی کار به جایی رسید که برخی چهره های اصولگرا ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری شان را فعال کردند، البته بعد به آنها گفته شد که این ستادها را جمع کنند.

وی ادامه داد: اوضاع به قدری به هم ریخته بود که دیگر کسی نمی توانست از دولت سیزدهم دفاع کند، به همین دلیل به دولت علنی تذکر و هشدار می دادند تا به جامعه پیام دهند که خودشان نیز به این وضعیت نقد دارند. در مقابل دولت برای آنکه خودی نشان دهد با دست پاچگی تخصیص ارز ۴۲۰۰ به ۴ قلم کالای یارانه ای را حذف کرد اما اوضاع بدتر شد.

صوفی : برخی اصولگراها ستادانتخاباتی زدند، می‌گفتند رئیسی دوره‌اش را تمام نمی‌کند / به آنها گفته شد که این ستادها را جمع کنند

بیشتر بخوانید :

این تحلیلگر مسائل سیاسی بیان کرد: آقایان دولتی در تلویزیون صحبت می کردند که با حذف ارز ۴۲۰۰ فقط ۴ قلم کالا گران می شود اما دایره گرانی آنقدر وسعت یافت که تورم ماهانه خردادماه رکوردی بی نظیر زد و به سطح هشدار رسید اما آنقدر دولتی‌ها آقای رئیسی را در بی خبری گذاشته بودند که او متوجه اوضاع نبود چون همان ایام در تلویزیون صحبت کرد که «وقتی دولت را تحویل گرفته تورم ماهانه ۶۰ درصد بود»، در حالیکه اصلا چنین چیزی امکان پذیر نیست و در زمان آغاز کار دولت سیزدهم تورم سالانه ۴۰ درصد بود.

وی افزود: اگر آقای رئیسی متوجه مسئولیت اجرایی اش بود، حتما برنامه ارائه می کرد، ثانیا برخی شعارها همچون افزایش ارزش پول ملی، کاهش قیمت ارز به ۱۲ هزار تومان و غیره را نمی داد الان او زیر همه شعارهایش زده است و از شعارهای انتخاباتی اش نه تنها عقب نشینی کرده بلکه می گوید «اصلا چنین شعارها و وعده های را نگفته ام که اوضاع اقتصادی را بهبود خواهم بخشید». این حرف یعنی آنکه آقای رئیسی هیچ وعده ای نداده است اما مردم به او رأی داده اند.

صوفی گفت: فیلم صحبت های تلویزیونی آقای رئیسی در زمان انتخابات ۱۴۰۰ وجود دارد، او بارها به عملکرد دولت آقای روحانی حمله و اعلام کرد «تحریم ها باعث گرانی ها و وضع بد معیشتی مردم نیست بلکه سیاست های اشتباه دولت آقای روحانی عامل اوضاع بد اقتصادی شده است». وقتی آقای رئیسی دولت را در اختیار گرفت نه تنها تغییری در سیاست های دولت آقای روحانی نداد بلکه با شتاب بیشتری آن سیاست ها را اجرا کرد و همه چیز گران شد.

وی ادامه داد: امروز همه مردم مأیوس هستند و خود من نیز به عنوان یک فعال سیاسی دیگر پای صحبت های آقای رئیسی نمی نشینم چون هیچی در این صحبت ها نیست. به آقای رئیسی یکسری آمار و ارقام می دهند که او جلوی دوربین بگوید. حتی کسانی هم که این آمار را به رئیس جمهور می دهند اعتقادی به درستی آن ندارند چون می دانند این ارقام با آمار رسمی در تضاد است.

۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1668370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =