پس از اینکه بیرمنگام و لیورپول وارد عرصه بحران جدید نژادی در انگیس شدند، گزارش می رسد که شهرهای لیدز و ساوث همپتون نیز به آشوب کشیده شده است.

اغلب معترضین جوانان و نوجوانان هود بر سر هستند اما با گسترش فضای خشونت، سایر مردم نیز به تظاهرات وارد شده و با پلیس درگیر شده اند.

مردم از طریق شبکه های اجتماعی و اس ام اس اطلاع رسانی کرده و یکدیگر را به ورود به خیابانها دعوت می کنند.

مایک فیشر رییس شورای شهر کرایدون در جنوب لندن به ایندپندنت گفت کسانی که به خیابانها امده اند صد در صد چاقو کش و ارازل و اوباش هستند. تیم گودوین از مقامات ارشد پلیس انگلیس خطاب به والدین جوانان و نوجوانان هود بر سر توصیه کرد تا به بچه های خود تلفن زده و مطمئن شوند که آنها در خیابان نیستند و در درگیریها حضور نداشته و یا شاهد خیابانی نیستند!

وی از دستگیری پسر بچه 11 ساله ای حین سرقت از فروشگاه خبر داد و گفت والدین ببینید فرزندانشان کجا هستند و دارند چه کار می کنند!

غارتگران و آشوب طلبان از لباسهای با کلاه (هود) استفاده کرده و به همین خاطر پلیس با دوربین های سی سی تی وی نمی تواند آنها را شناسایی کند.

بسیاری از فروشگاهها و مغازه ها از ترس غارت شدن بسته شده اند و لندن و سایر مناطق بحران زده به حالت نیمه تعطیل درآمده اند. پلیس دست به مانیتور کردن کاربران توئیتر زده و کسانی که پیامهای خشونت طلبان ارسال می کند را شناسایی می کند. اما سیستم تلفن بلک بری و ارسال پیام با تلفنهای بلک بری بدلیل رمز نویسی، بسته است و پلیس از شرکت کانادایی خواسته تا دسترسی به پلیس بدهد تا بتوانند سریعتر آشوب طلبان را شناسایی و دستگیر کنند.

گزارش کمیته تحقیق مستقل از حادثه کشته شدن مارک دوگان (گانگستر 29 ساله با اصلیت افریقایی-کارائیبی) در پنجشنبه گذشته در تاتنهام هال لندن توسط پلیس قرار است قرادت شود اما طبق گفته ها شاید پلیس نتواند ثابت کند که درگیری و شلیک گلوله دو طرفه بوده و اگر این طور باشد، پلیس در دردسر بزرگی خواهد افتاد.

/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • راستگو IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 1
    انگشت مکن رنجه بدر کوفتن کس تاکس نکند رنج0 بدر کوفتنت مشت وقت ان فرا رسیده تا براساس پیش بینی امام راحل استکبار غرب فرو بریزد انشاءالله
  • كامران IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    1 0
    چطور خبرنگاران ايراني ميتوانند اين اخبار را پوشش دهند اما خبرنگاران خارجي در ايران بازداشت ويا اخراج ميشوند؟
  • حمید IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    1 0
    خاک بر سرشون که یادشون رفته برای این دموکراسی و امنیتشون چقدر زحمت کشیدن.
  • هموطن IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 1
    خبر نگاران خارجی نه بازداشت میشن نه اخراج بلکه خودشون هر خبری که به صلاحشون هست پخش میکنند
  • هموطن IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 1
    تمام بدبختی های ملتهای مسلمان از سیاستهای استکباری انگلیسی نامرد است