مهر نوشت:

تهیه‌کننده برنامه «شب‌های روشن» که در ایام رمضان از شبکه دوم سیما پخش می‌شود، این برنامه را اقتباسی از فیلم سینمایی «مهمان مامان» ساخته داریوش مهرجویی دانست.

پیام ابراهیم‌پور تهیه‌کننده درباره تلاشی که در این برنامه برای متفاوت بودن و شکستن کلیشه‌ها صورت گرفته است، گفت: «اکثر ما نمی‌خواهیم دوری از کلیشه‌هایمان را بپذیریم و به قالب‌های تکراری عادت کرده‌ایم. به من می‌گویند ساختارهای رسمی صدا و سیما را شکسته‌ای و فکر می‌کنند کسی که کار متفاوت انجام می‌دهد دچار چالش است. اما من حتی به این فکر کردم برای یک برنامه رمضانی در زمین نمی‌شود حرف‌های آسمانی زد. همین شد که پشت بام ساختمانی را انتخاب کردم تا برویم بالا و رو به آسمان خدا حرف بزنیم.»

او گفت: «از این که هنوز مهمان‌های برنامه شق و رق می‌نشینند ناراضی هستم. امیدوارم در پانزدهمین شب برنامه همه را به رقص سماعی آشفته و هردمبیل وادار کنم! اصلا همین را تیتر کنید که «شب‌های روشن» باید شب‌های شلوغ شود!»

ابراهیم‌پور با تاکید بر لزوم تغییر ذائقه مردم یادآور شد: «این که مجری نباید پشت به دوربین راه برود را قبول ندارم. ذائقه مردم در طی سال‌ها خراب شده است و همه توقع دارند مجری شق و رق، دو زانو یا دست به سینه رو به دوربین بنشیند. اما من برای انتخاب رسالت بوذری نکاتی چون شناخت او از رسانه، نگاه معارفی و آشنایی با فلسفه دین در برنامه‌های گفتگو محور را مدنظر داشتم.»

او با بیان این مطلب که اکنون به برنامه خود نمره هفت می‌دهد، گفت: «مانده تا به آن شب‌نشینی مورد نظر برسم که لحظات غیرقابل پیش‌بینی شده آن قاب پیدا می‌کنند. این که من داخل کادر می‌شوم ایجاد یک فرم است. من از آن تهیه‌کنندگانی نیستم که داخل گوش مجری گوشی بگذارم. بلکه به او اعتماد دارم و خودم هم ادای یک مدیر صحنه را درمی‌آورم که صحنه 400 متری را در کنترل دارد.»

او در پاسخ به این سئوال که تصور نمی‌کنید برنامه گاهی دچار آشفتگی می‌شود، اظهار کرد: «من آشفتگی را دوست دارم. حتی اگر بخواهم فیلم  تماشا کنم هم «هامون» و «سارا» یا «پری» و «اجاره‌نشین‌ها» را انتخاب می‌کنم. باید اعتراف کنم من «شب‌های روشن» را از فیلم «مهمان مامان» داریوش مهرجویی برداشته‌ام؛ اثری که با تمام شلوغی‌ها دکوپاژ دارد.»

تهیه‌کننده «شب‌های روشن» درباره انتخاب کارشناس برنامه گفت: «حاج آقا زائری به دلیل حضور در لبنان چند سالی در رسانه نبود و حس کردم او می‌تواند کارشناس بکری برای برنامه‌مان باشد. به ویژه که برنامه‌های مذهبی چون «سمت خدا»  با استفاده مکرر از کارشناسان باعث تکراری شدن این برنامه شده‌اند. زائری با مخاطب ارتباط خوبی برقرار کرده است و ویژگی بارز او این است که خودش است.»

243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام DE ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    1 0
    کارشناس انتخاب شده این برنامه خوب است و حرف های نوتری دارد. به شرطی که به آقای زائری اجازه بدهند بدون سانسور و راحت تر مسائل مختلفی را مطرح کند.
  • بدون نام IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    1 0
    اتفاقا سمت برنامه خوبی است و کارشناسانش هم خوب هستند.
  • بدون نام US ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    1 0
    سلام دیدم برناهرو مجریش رسالت بوذریه که خیلی صریح و مسلط اجرا میکنه حاج اقا زایری هم که بی ملاحظه حرفشو میزنه ترکیب خوبی در اومده اما فضاش شلوغه