نظرات کاربران خبرآنلاین نشان از نگرانی اکثر آنها از نحوه عملکرد حساب سپرده طلا دارد. البته کاربرانی هم معتقدند که گشایش این حساب به سودشان شده است.

درپی انتشار تجربه شخصی یکی از کاربران خبرآنلاین از سپرده طلا، این خبر بین کاربران خبر انلاین بازتاب گسترده ای داشت، نگرانی هایی در مورد این حساب مطرح شده که باید از سوی مسئولان بانک صادرات به آن ها پاسخ داده شود، به هر شکل یکی از شرایط داشتن یک فعالیت پایدار اقتصادی ایجاد اعتماد متقابل است و بانک صادرات نیز اگر تلاش دارد در این زمینه به عنوان یک بانک موفق عمل کند باید پاسخ گوی شبهاتی باشد که از سوی کاربران خبرآنلاین مطرح شده است.

آن چه در پی می آید بخشی از کامنتهایی است که طی آن کاربران به موضوع سپرده طلا پرداخته اند و تعدادی از کامنتها که به موضوع ارتباط مستقیم پیدا نمی کرد حذف شده اند هرچند در ذیل خبر اصلی همچنان قابل خواندن هستند، هرچند در خبر اولیه که به نقل از یکی از مخاطبان سایت منتشر شده بوده بیش از تبلیغ، حساب سپرده زیر سئوال رفته بود برای آن که بی طرفی خود را نسبت به خدمات ارایه شده از سوی بانک صادرات نشان دهیم تمامی دیدگاهای مخالف و موافق در این خبر ذکر کرده ایم حتی دیدگاه کاربر خوبی که با نام منصور کامنت گذاشته و خبر آنلاین را بخاطر تبلیغ به نفع حساب سپرده طلا متهم به حق حساب گرفتن کرده! را در ادامه دوباره منتشر کرده ایم.

دیدگاه کاربران بدون دخل و تصرف و فقط با حداقل اصلاح ویرایشی در ذیل قابل مطالعه است، امید که در اسرع  وقت در مورد شبهات مطرح شده، توضیحاتی از سوی مدیران بانک صادرات در سایت خبر آنلاین داشته باشیم:

مهدی : به تمام کسانی که در سپرده طلا ضرر کردند میگویم که عزیزان حتما وقتی شما سپرده تان را افتتاح کردید قیمت طلا بالا بوده و حالا پایین آمده و ضرر کردید. اگر حدودا دو ماه صبر کنید حتما بالاتر از سپرده های معمولی بانکها سود می کنید. از نظر شرعی هم که فقها آن را بلااشکال دانستند؛ ما که نمی تونیم بگیم شرعی هست یا نه، فقها تخصص این کار رو دارن که نظرشون رو اعلام کردند. میتوانید در اینترنت جستجو کنید و به حرفهای افراد غیر متخصص هم گوش ندهید. با آرزوی موفقیت شما دوست عزیز.

یک شهروند ساده لوح : ممنون از شما.. من تازه امروز میخواستم برم حساب سپرده طلا باز کنم .. با این حرفا پشیمون شدم ... یک لحظه به ذهنم خورد گفتم اول در اینترنت تحقیق کنم که به نظرم این کار خدا بود ..خدا را شکر . این کار اگر ربا و کلاهبرداری نیست اسمش چیه ؟ بگو ما هم بفهمیم .

بدون نام : توی این یک ماهه اخیر طلا خیلی بالا رفته پس همه کسانی که طلا از بانک خریدند بروند سریع معادل ریالی اش را بگیرند که در آینده ضرر کمتری بکنند.

امیرحسین : به خدا اگه دست منو باز بزارند ، با کار قرض الحسنه ها محیط رقابتی بوجود می آورم که بانکها خودشان به نفع منافع مردم حرکت کنند. بانک صادرات اعتبار خودش را خراب می کنه ، در طولانی مدت خیلی بیشتر از این حرفها ضرر کارهاش رو می دهد.

سیما: من هم با طرفندی که بانک صادرات زده است با سپرده 10 میلیون تومانی در مدت کمتر از یک ماه 900 هزار تومان ضرر کردم اگر این مبلغ را طلا می خریدم یک میلیون سود می کردم قبل از افتتاح حساب حواستون رو جمع کنید.

فرزاد: به جز ضرر چیزی عاید ما نمی شود. فقط سود خود بانک در میانه. یه جورایی سرمایه از ما کار و سود برای بانک.

بدون نام : آقای جهرمی. اگه شما واقعاً صادق هستید توی تبلیغاتتون شرایط را واضح بگید (1% و 3% و ...) به نظر من بانک مرکزی وظیفه داره برخورد کند.

رضا : با سلام، آفرین و احسنت بر بانک صادرات با این ابتکار عمل، احتمالا سود عاید از این کار را برای گرسنگان سومالی در نظر میگیرد که این به نوبه خود یک نو آوری است.

بدون نام : نکته جالب در این طرح این است که اگر سود کنید بانک خودش را ذینفع در سود میداند ولی اگر ضرر بدهید باید مشتری یک طرفه ضرر بده.

ناشناس : چه کسی حاضر است کار بدون مزد و پاداش انجام بدهد، این چه انتظاری است که از بانک صادرات دارید شما نگفتید از چقدر پول 300 هزار ضرر کرده اید از 400 هزار تومان 300 هزار تومان ضرر کرده اید یا از 1 میلیارد تومان این ضرر را کرده اید این نشان می دهد که صداقت نداشته و هدف تخریب یک بانک به نفع بانکهای دیگر است.

ناشناس : اول اینکه نظر یک نفر ضرر کرده گویای واقعیت نیست باید نظر سود کنندگان را نیز در سایت قرار می دادید چون اگر سودی در آن نبود چنین استقبالی از این طرح نمی شد من فکر می کنم این نظریه از طرف بانک های رقیب مطرح شده چون باعث کاهش موجودی بانکهای آنها شده است.

امیر :  فکر می کنید این هزینه های سرسام آور تبلیغات را از کجا می آورند، کم مانده فیلم سینمایی بسازند .

بدون نام : در پرسش و پاسخ سایت بانک صادرات امده است:((در ضمن معادل ارزی طلا با قیمت نرخ مرجع بانک مرکزی محاسبه و دریافت و یا پرداخت می شود که با نرخ ارز آزاد متفاوت است))، لذا اگر این چنین عمل میکنند کلاهبرداری کرده اند.

بدون نام : با تشکر از اطلاع رسانی سایت خبرآنلاین و این دوست عزیز، بنده نیز تجربه یکی از همکاران را بازگو می‌کنم که ایشان سپرده ارزی داشتند و یکی از بانکها در زمان دریافت، ارز را به نرخ بازار برای ایشان حساب می‌کرد ولی زمانی که ایشان به دلیل نیاز می‌خواستند مقداری از آن را باز پس بگیرند با کمال تعجب متوجه شدند که بانک در زمان پرداخت ارز را به قیمت دولتی حساب می‌کند که می‌توان گفت از شاهکارهای نظام بانکی ماست.

منصور : به شخصه برای خبرآنلاین متاسفم که بوق تبلیغاتی بانک صادرات شده است شاید هم وجه کلانی به حسابش ریخته شده تا اینچنین از آن تعریف کند. سپرده طلا یک کلاهبرداری تمام عیار است. پول اولیه را به دلار تبدیل میکنند و موقع بازپرداخت هم با نرخ دلار تحویل شما میدهند با توجه به کاهش ارزش روز به روز ریال در برابر دلار چه نفع شخصی سپرده گذار می برد، مدیر محترم خبرآنلاین عزیز؟ متاسفم برای شما و جایگاه شما در روز خبرنگار.

محسن : بانک صادرات باید سود سپرده طلا راهم به مردم بدهدونه بانک صادرات که همه بانکها هنگام افتتاح هرحساب سپرده ای باید متعهد شوند به نرخ روز طلا پول سپرده گذارراپس بدهند درنظام بانکی کشور همیشه به مردم ظلم شده است حال بانک صادرات بازرنگی تمام مردم سرکیسه وبصورت ناحق سود سپرده هایشان راهم نمی دهد0

بدون نام : با سلام بانک صادرات در عین حال در موقع افتتاح حساب یک درصد کارمزد و موقع پرداخت سود سه درصد از سود شما را به نفع خود میگیرد قابل توجه کسانی که نمیدانند و تحت تاثیر تبلیغات چنین حسابی را باز می کنند حالا اسم این کار را چه میتوان گذاشت خودتان بگوئید؟؟؟!!!!!

رحمانی : بله من هم موافقم.من حدود 7 میلیون سپرده گذاری کردم بعد از 2 ساعت که از سایت بازدید کردم 140 هزار ضرر کرده بودم.من 125 گرم طلا خریده بودم با وجودی که 2 دلار به قیمت اعلام شده بانک صادرات(نه بانک مرکزی)اضافه شده بود موجودی من برابر با مبلغ سپرده ام شده بودو لذا من سریعاحسابم را بستم.

بدون نام : تازه در موقع بستن سپرده طلا چنانچه سودی برده باشید آنوقت از سود بازهم یک درصد کارمزد می گیرد و این چیزی بسیار عجیب است.

بدون نام : بی خود اسم بانک صادرات رو خراب نکنید هر چی باشه حامی شاهین بوشهرهست.

وووووووووووووو : بله کاملا صحیح است بنده نیز چنین تجربه تلخی از بانک صادرات نصیبم شد بهطوری که در تاریخ 13 مرداد یک اونس طلا با قیمت 1670 دلار برای هر اونس خریدم و در تاریخ 17 مرداد با قیمت 1700 دلار یعنی 40 دلار سود فروختم و تقریبا همه این سود نصیب بانک شد چون دلار را 1060 تومان به من فروخته بود وموقع بستن حساب همان دلار را 1053 تومان خریده بود و علاوه بر ان یک درصد از کل سرمایه و در اخر 3 درصد از کل سود نهایی نصیب بانک شد و سهم ما از صعود ناگهانی طلا ناچیز شد. البته علاوه بر مطالب قبلی فراموش کردم که بگم قیمت خرید و فروش طلا در بانک صادرات لحظه ای هم نیست بلکه به قیمت روز است و بانک طلا را با بالاترین قیمت روز به شما میفروشد و با کمترین قیمت روز از شما میخرد مثلا اگر قیمت امروز 1600 تا 1620 نوسان داشته باشد اگر بخواهید سپرده باز کنید 1620 به شما میفروشند و اگر بخواهید حساب را ببندید 1600 از شما میخرند!!!!!!!!

پروفسور حاج سید حسین متفاوت : با تشکر از افشاگری این کاربر ناشناس. بانکها یکی از ابزار های شکاف طبقاتی شده اند.

وووووووووووووو : بی طرف : نه میخواستین بنفع مردم باشه!؟

بدون نام : ای کاش بانک نبود اونوقت بهره هم نبود موسسات مالی هم نبود که 20 میلیون وام بده 5 میلیون پول خودت رو مسدود کنه تازه 28 میلیون در 5 سال به جای 20 میلیون ازت بگیره همه بانکها وموسسات مالی و اعتباری ظاهرا به فکر مردمند ولی عمیقا مزدم رو تیغ میزنند از بانک مسکن گرفته تا همه بانکهای دیگه نرخ سود بانکی و بقیه هم مثل سپرده طلا خوش اب و رنگ تبلیغ می شود، ولی سود اصلی مال بانک است و مردم به دلیل نیاز مجبور به استفاده هستند، ای کاش یک ذره هم به داد مردم می رسیدند و بهره وامها رو کم می کردند.

جنگلبان : این موضوع واقعیت ندارد حتی میتوانید مقایسه قیمت با بازارهای جهانی به عمل آورید همیشه نرخ بانک ارزانتر از بازار است. من خودم در خرید منصفانه منتفع شده ام.

PIAZ  : "معادل آن به روز قیمت طلا بخرند" تا اونجایی که خبر دارم به نرخ طلا بازار جهانی قیمت گذاری میکنه نه اعلامی بانک مرکزی. قبل از اینکه به بانک برید به سایت gold.org برید تا اصطلاحا بانک سرتون کلاه گشاد نکشه، اون وقت سرشون بحث کنید.

مشتری زیان دیده : متاسفانه هیچ نظارتی بر بانکها نیست. برات کارت بانک صادرات نیز یک معامله یک طرفه است که بانک سود می کند و مشتری متضرر می شود. در مورد سپرده طلا نیز کلاه گشادی است که بانک صادرات بر سر مشتریان می گذارد تا مرهمی باشد بر دردهای دوا نشده مردم. بانک مرکزی تا کی در خواب است. بانک های خصوصی ربای 31 درصد می گیرند و بانک مرکزی هنوز بسته های خود را ابلاغ نکرده؟!!!

وحید : با تشکر از سایت خبر برای درج این موضوع بایستی به اون آقای محترم وکلیه حوانندگان عزیز عرض کنم اولا یک سئوال اگر شما بروید بازار و یک سکه بخرید مثلا 400000 تومان اگر بخواهید همان لحظه آنرا بفروشید چند میتوانید؟ چقدر به شما پول میدهند ؟ من به شما میگویم حداقل 2000 تومان زیر قیمتی که شما چند لحظه پیش خریده بودید لذا همین قانون هم برای خرید و فروش سپرده طلا حاکم است و باید به این مسئله شما واقف باشید.با تشکر

بدون نام : بانک مرکزی چطورنسبت به نرخ ارزی که این بانک با آن اقدام به خریدوفروش می کند نظارت ندارد؟ این کلاهبرداری حساب می شود و قابل پیگیری ؛ بانک بایدتوضیح دهد.

رضی :  خوب کاملا واضح است که بانک به نفع خود کار میکند تا مشتری و اینها همه تبلیغ است.

رضا : سلام این خبر عین واقعیت است و من هم از این سپرده دچار ضرر فراوان شدم و کلیه مدارک هم موجود است.

جمشید : درراستای خبر فوق بنده هم تجربه مشابهی در بانک تجارت داشتم بدین شکل که با افتتاح حساب سپرده ارزی ارز را به نرخ صرافی با دریافت معادل ریالی بحساب بنده واریز نمودبااین عنوان که هروقت خاستیم بتوانیم اسکناس دلار دریافت کنیم متاسفانه بهنگام دریافت بانک معادل ریالی را به نرخ رسمی بانک مرکزی پرداخت کرد از این بابت حدود 40 میلیون تومان ضرر داشتم منتهی تجربه شد که دیگه به بانک اعتمادی نداشته باشم (مدارک موجود است درصوت لزوم قابل ارائه است ).

/31222

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    3 0
    دلار و طلا رو خانه نگهداريد تا ضرر نكنيد!
  • رانتامنتال IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    شنیده شده که هزینه تبلیغاتی سپرده طلا تا امروز بالغ بر 4 میلیارد تومان بوده است.
  • بدون نام IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    1 2
    می خواهید بدانید مقصر واقعی کیست یا چیست؟ جواب: آز، حرص و طمع
  • حسین IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    2 1
    با سلام من مطالعات زیادی بر روی سیستم های بانکی ایران و بین المللی داشتم و به یک نتجه کلی رسیدم و آن این است تا به حال در بانک مرکزی ایران قانونی که به نفع مشتری باشد تصویب نشده است و همواره 100 بر صفر به نفع بانک یا موسسه مالی است
  • بدون نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    اين طرح فقط به نفع بانك هست است و صد در صد حرام ! محاله كه بانك تو كاري كه براش ريسك ضرر داشته باشه وارد بشه پس قطعا اگر ضرري باشه براي مشتريست
  • كارمند بانك IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 1
    فضاي سياست زده ناسالم مانند خوره به جان اين مملكت افتاده وهر چه به انتخابات نزديك مي شويم اين فضا آلوده تر مي گردد خبرآنلاين عزيز دغدغه تو و امثال تو سپرده طلا و يا ضرر و زيان مردم نيست كما اينكه از نظر تمامي كارشناسان اين محصول هم به نفع مردم است وهم به نفع بانك اين بازي برد-برد است پيشنهاد من به شما رعايت تقواست.
  • سارا IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    1 0
    براستی اگر بانکی دغدغه سود مردم را در سر می داشت، بدون هیچگونه عذر و بهانه ای اندکی به سود سپرده های مردم به اندازه لازم و با شرایط کنونی می افزود.تمام این روشهای نوین تا زمانی که مردم اطلاع کافی از آن ندارند برای بانک ها سودآور است.به نوعی از بی اطلاعی مردم سوءاستفاده های کلان می برند.نباید به تبلیغات پر ذرق و برق بانکها در رسانه ها توجهی کرد.
  • کارشناس بانکی IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    یک کارگر : اگر می خواهید ضرر نکنید طلا و سکه را در بانک کارگشایی نگهداری کنید وام هم اکر خواستید می دهند
  • یک مسلمان IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 0
    چطور می شود که در مملکت اسلامی بانک ها با پررویی تمام به مردم می گویند طلا بگیرید و جمع کنید خودشان هم با آن زمین می خرند تا گران شود پس خدایا کسی که در این مملکت کار می کند چه کسی به او وام می دهد؟ آیا این بانکها اسلامی است؟ آیا این اقتصاد اسلامی است؟ چقدر مایه تاسف است که پولمان را نمیتوانیم در کاری به جریان بیاندازیم چون عده ای در خانه نشسته اند و گران شدن زمینها و طلاهاشان را جشن می گیرند
  • سيدعلي IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
    0 0
    من 57000000 ريال حساب باز كردم2 خرداد الان 900 هزار تومان فايده كردم21 مرداد
  • بدون نام IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
    0 0
    خيلي سادس بانك بدون اينكه طلايي داشته باشه پول مردم ميگيره جاش يك برگ كاغد ميده از يطرف كارمزد ميگيره پول مردمسرمايه گذاري ميكنه از سودش اسفاده مي كن دست آخر انگار نه باري بوده نه كارواني از شهري رد شد از اون بد تر اينكه با كمال پرويي ميگه اگر طلا بخوايد بايد باز كارمزد هزار كوفت ديگه بدين جالب كجاي اين اسلامي خدا ميدونه اسلامي بودنش شما به مابگين مشخص براي راهنمايي لطفاً ليست مشتريان رو از بانك بگيريد وضع مالي اونارو بررسي كنييد
  • بدون نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
    0 0
    سلام لطفا درباره سپرده گنجینه سپر هم مطلب بزارید ممنونم
  • علی IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
    0 2
    من خودم 9 هزار تومن در این بانک سپرده گذاری کردم تو 20 روز بعد از کسر همه درصد ها بازم 100 هزار تومن سود کردم
  • حرف مفت نزن NL ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
    1 0
    عزیزان بسار خوبی هست سود زیاد وریسک کمی دارد به نسبت سودش کارمزد بسیار ناچیزی هست وهدف بد گویان تخریب هست
  • هادی IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
    0 0
    دوستان اگر اطلاعاتی در مورد دیگر بانکها جهت سپرده سکه دارندراهنمایی کنید:
  • بدون نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
    0 0
    سلام من بررسی کردم یه فایل اکسلی هم درست کردم. وقتی بررسی کردم دیدم اگر کسی مثلا یک اونس طلا امروز بخره و این طلا ظرف یک سال آینده 25 درصد افزایش قیمت داشته باشه، سودی معادل سود فعلی بانک ها می گیره. البته این مقدار سود با در نظر گرفتن کارمزد و سود بانک هستش، توجه داشته باشید که این سرمایه گذاری و سرمایه گذاری ریسک هم داره. 25 درصد سود کمی نیست، شاید هم تا سال آینده بیشتر از این ها بشه شاید هم نوسان کنه و خیلی کمتر از این بشه
  • بدون نام DE ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 1
    آقا اینا دیدند مردم دارن طلا میخرند و سودشم به مراتب بیشتر از سپرده بانکی هست نشستن فکر کردن که چطوری میشه این پولها رو دوباره به بانک برگردونن ، حساب طلا رو تبلیق کردن . یه کم فکر کنید تا حالا این دولت کی دلش برای پول مردم سوخته
  • بدون نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    0 1
    اگر می خواهید سپرده طلا بخرید در کوتامدت احتمال ضرر وجود دارد مخصوصا این روز ها و این معامله ای با ریسک است انها که نفع کردند در هنگام اوج گیری قیمت خریده اند و در بالاترین قیمت فروخته اند و از نوسانات بازار روزانه مطلع بوده اند که شرط حضور دراین طرح است که احتمال ضرر بر اساس روند بازار جهانی نیز وجود دارد پس کار پر ریسکی می باشد
  • فریب خورده IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
    1 0
    زمانی که من در مردادماه اقدام به افتتاح سپرده طلا نمودم سکه طلا حدود 500 هزار تومان بود و قیمت جهانی طلا بالا وصعودی،امروز قیمت سکه طلابه 560 هزار تومان رسیده ولی قیمت جهانی طلا تا 300 دلار برای هر انس کاهش پیدا کرده، بله سرمایه چندین ساله ام با یک اشتباه بر باد رفت در حالی که بانک کارمزد یک درصدی را موقع افتتاح دریافت نموده و سه در صد از سود احتمالی را برای خودش بر می داره در زیان مشتریان شریک نیست. در حالی که بانک با این مبالغ هنگفت سودهای کلانی می بره . در حالی که نه طلایی واقعاً خریداری کرده و نه طلایی می فروشه.کجای این عمل شرعی و قانونیه؟ دوستان عزیز اگر برای سرمایه خود زحمت کشیده اید و عرق ریختید مثل من و خیلیهای دیگه اشتباه نکنید.
  • جهانگیر IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
    0 1
    در تاریخ 17شهریور خانه ای را که 30 سال برای خریدش زحمت کشیده بودم را در اسلا مشهربه قیمت حدود 50000000 تومان (پنجاه میلیون تومان) فروختم و همه را در بانک صادرات (تحت تا ثیر تبلیغات) سپرده طلا باز نمودم. حالا حدودا 10 میلیون تومان ضرر کرده ام . بعدا بیشتر در مورد این حساب مطالعه کردم.فکر می کنم که بانک صادرات باید شرایط افتتاح حساب سپرده طلا را تغییر دهد . تا کسانی که قبلا این حساب را افتتاح نموده اند ضرر نکنند .به نظر بنده روسای بانک صادرات در این زمینه باید پا سخگو باشند. چون مشتریان این نو ع سپرده ها معمولا اقشار کم در آمد می باشند. از نظر بنده این حساب(خواسته یا نا خواسته) از نظر شر عی اشکال دارد. بانک باید سپردهای اشخاص حقیقی و حقوقی متضرر شده را بر گرداندوسود بدهد