آمریکا: فردا آزمایش موشک بالستیک انجام می‌دهیم/ روسیه مطلع شده است

ایرنا نوشت: ارتش ایالات متحده آمریکا اعلام کرد روز چهارشنبه یک آزمایش پرتاب موشک بالستیک انجام خواهد داد و روسیه را از قبل از این آزمایش موشکی مطلع کرده است.

ارتش ایالات متحده آمریکا همزمان با افزایش تنش ها میان واشنگتن و چین و روسیه روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد که فردا چهارشنبه یک آزمایش پرتاب موشک بالستیک قاره پیما انجام خواهد داد.

به گفته پنتاگون، این عملیات شامل پرتاب آزمایشی یک موشک بالستیک قاره پیمای "مینوت من "۳ است و صبح چهارشنبه از پایگاه هوایی واندنبرگ در کالیفرنیا انجام خواهد شد.

آمریکا می گوید روسیه را از این آزمایش موشکی مطلع کرده است.

نیروی هوایی آمریکا ۲۵ مرداد ماه نیز اعلام کرد که یک فروند موشک قاره پیمای بالستیک "مینوت من ۳" را در پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ در کالیفرنیا آزمایش کرده است.

به گزارش ایرنا، آزمایش این موشک تاکنون برای پرهیز ار اوج گیری تنش ها با پکن هم زمان با برگزاری رزمایش های چین در اطراف تایوان به تاخیر افتاده بود.

بیانیه ارتش آمریکا حاکی است که این آزمایش نشانگر آمادگی نیروهای هسته ای این کشور و ایجاد کننده اعتماد به مرگبار و موثربودن قدرت بازدارندگی هسته ای آمریکا است.

موشک هسته ای مینوتمن ۳ به قیمت هفت میلیون دلار می تواند مسافت ۶ هزار مایل را با سرعت ۱۵ هزار متر بر ساعت بپیماید همراه با موشک بالستیکی ترایدنت که از زیردریایی شلیک می شود و تسلیحات هسته ای قابل حمل با هواپیماهای راهبردی دوربرد، سه پایه قدرت هسته ای ایالات متحده را تشکیل می دهند.

ساخت این موشک از دهه ۱۹۵۰ آغاز شد و تعداد آن تا ۱۹۷۰ به ۱۰۰۰ فروند رسید اما تا ۲۰۱۷ به ۴۰۰ فروند کاهش یافت و از ۲۰۲۷ به بعد خروج تدریجی آن از خدمت ارتش آمریکا آغاز خواهد شد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1670929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =