۰ نفر
۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۱

ایرنا نوشت:

خبرگزاری رسمی یمن (سبا) اعلام کرد علی عبدالله صالح بعد از گذراندن دوران نقاهت در عربستان به یمن بازخواهد گشت.
خبرگزاری سبا به نقل از یک مقام یمنی اعلام کرد صالح که بعد از انفجار مسجد کاخ ریاست جمهوری به همراه چند تن از مقامات یمنی مجروح شده بود برای مداوا به بیمارستانی نظامی در ریاض رفته پس از مرخص شدن از بیمارستان و گذراندن دوران نقاهت که پزشکان معالج وی مدت آن را مشخص می کنند، به یمن باز خواهد گشت.
این مقام یمنی خبری که در روزنامه الشرق الاوسط به نقل از مقامات آمریکایی مبنی بر متقاعد کردن صالح برای عدم بازگشت به یمن درج شده بود را تکذیب کرد و گفت که صالح بعد از گذراندن دوران نقاهت به کشور باز می گردد.
تحلیلگران معتقدند ناتوانی سیاسی و وضعیت علی عبدالله صالح ، فقیر ترین کشور جهان عرب را به سوی یک جنگ داخلی پیش رانده است.
عربستان و آمریکا اعلام کرده اند از افزایش ناآرامی ها در این کشور نگرانند.
واشنگتن به بهانه حضور القاعده در یمن و امکان گسترش عملیات اعضای القاعده در این کشور بارها مردم یمن را با بمبارانهای هوایی توسط هواپیماهای بدون سرنشین هدف قرار داده است.
این گزارش می افزاید آمریکا و عربستان تلاش می کنند فضای ناآرام فزاینده در یمن را از طریق کنار گذاشتن صالح و با میانجیگری کشورهای عربی در خلیج فارس آرام کنند.
بنابراین گزارش علی عبدالله صالح در گذشته اعلام کرد برای رسیدن به توافق با مخالفان موافق است با این حال وی سه بار از امضای طرح پیشنهادی شورای همکاری خلیج فارس برای انتقال قدرت در یمن در لحظه آخر خودداری کرد.26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هموطن IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    هنوز زایمانش تمام نشده
  • هموطن IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    باید تکه تکه اش کنند
  • هموطن IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    معلوم میشه سرش به تنش زیادی میکنه