رئیس اتحادیه کسب وکارهای مجازی: نمی‌گذارند انتخابات برگزار شود

فرشاد وکیل‌زاده رئیس اتحادیه کسب وکارهای مجازی تفکیک و تخصصی شدن اتحادیه را به نفع کسب و کارها می‌داند و می‌گوید تا زمانی که پایش دقیق، باز شدن لیست کاندیداها و تفکیک اتحادیه اتفاق نیفتد، انتخابات اتحادیه معنایی ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اولین نشست اتحادیه کسب وکارهای مجازی با حضور فرشاد وکیل‌زاده و تعدادی از اعضای اتحادیه و خبرنگاران، به صورت آنلاین برگزار شد، فرشاد وکیل‌زاده رئیس اتحادیه کسب وکارهای مجازی، در این نشست به بیان نقش جایگاه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی پرداخت و در این باره گفت: اتحادیه در چارچوب قانون تعیین شده و تنها مرجع قانونی در کل کشور است که کسب و کارهایی که در حوزه فضای مجازی کار می‌کنند باید از این اتحادیه پروانه کسب و کار بگیرند. او اتحادیه را تنها مرجع صنفی دانست که می‌تواند با حاکمیت مذاکره کند و حاکمیت جایگاه آن را پذیرفته است.

وکیل‌زاده همچنین به تشریح جریان انتخابات اتحادیه پرداخت و بیان کرد: در اردیبهشت ۱۴۰۰ ثبت‌نام هیئت مدیره با حداقل اطلاع‌رسانی انجام شد و بسیاری از افراد حتی برای کاندیدا شدن مطلع نشدند. بسیاری از اعضا واقعی نبودند و در ارزیابی که ما انجام دادیم از ۳هزار اعضای صنفی که پروانه داشتند ۵۰۰ تا از آنها نه سایت داشتند و نه اپلیکیشن. در بررسی‌ها دریافتیم عده‌ای دنبال ایجاد ساختارگروهی بودند و دغدغه صنفی نداشتند. در واقع بحث غیرواقعی بودن اعضا باعث شد این انتخابات کنسل شود .

اتحادیه اگر غیرقانونی بود نمی‌توانست فعالیتی داشته باشد!

با توجه به اینکه بیش از یک سال از موعد انتخابات اتحادیه می‌گذزد فعالیت این اتحادیه غیرقانونی است؛ وکیل زاده در واکنش به این گفته خبرنگار خبرآنلاین و در پاسخ به این پرسش که انتخابات چه زمانی برگزار خواهد شد گفت:" در وهله اول اگر اتحادیه غیرقانونی بود که اجازه فعالیت نداشت و تمام حاکمیت با آن در تعامل نبود و همه‌جا اتحادیه را به رسمیت می‌شناسند و این حرف عده‌ای است که تنها دغدغه شخصیشان را پیگیری می‌کنند و برای برگزاری انتخابات نیز سه اقدام باید صورت گیرد؛ پایش، باز شدن لیست و تفکیک و تخصصی شدن آن."

رئیس اتحادیه کسب و کارهای مجازی در ادامه گفت:" به عنوان یک کارشناس می‌گویم که باید این کارها انجام شود و در غیر این صورت انتخابات درستی انجام نخواهد شد و منافع صنف ما تامین نخواهد شد. اما در این خصوص که چه زمانی انتخابات انجام خواهد شد باید گفت که بنده از زمانی که به روی کار آمده‌ام می‌خواستم گره کار را بازکنم اما به هر شکل ممکن مشکل درست کرده‌اند و هر روز یک حاشیه درست کرده‌اند و همان کسانی که داعیه دار برگزاری انتخابات هستند نمیگذارند این اقدام صورت گیرد."

چرا باید رسانه رسمی اتحادیه علیه کسب و کاری مطلبی منتشر کند؟

وکیل زاده در ادامه در پاسخ به این پرسش خبرنگار خبرآنلاین که چرا باید رسانه رسمی اتحادیه که یک نهاد صنفی است علیه کسب و کاری پست گذارد و کسب و کار دیگری را حمایت کند؛ گفت:" کسب و کارهای بزرگ و کوچک در رسیدگی به تخلفاتی که صورت می‌گیرد هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و رویکرد این است که کسب و کارهای بزرگ نیز موظف هستند از قانون پیروی کنند. اصل دوم این است که ما در هر حوزه کسب و کارهایی را ملاک قرار دادیم؛ آن هم کسب و کارهایی را که بیشترین سهم عرضه را دارند."

وی در ادامه گفت:" در خصوص این کسب و کارهایی که موضوع آن ها رسانه‌ای شده است، ما با هردو آنها نامه‌نگاری کرده‌ایم و مواردی را که خلاف قانون بوده‌است به آنها هشدار داده‌ایم؛ یکی از این کسب و کارها تبعیت کرد و کسب و کار دیگری مخالفت کرد. فارق از پیگیری هایی که در بازه زمانی یک هفته تا ده روز انجام شد و در نهایت که این رویکرد پاسخگو نبود ما این موضوع را رسانه‌ای کردیم و رسانه‌ای کردن این موضوع با هدف اینکه رسیدگی به تخلفات فقط مخصوص کسب و کارهای کوچک نیست و براساس اهداف شخصی نیست صورت گرفت."

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1671582

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =