۲ نفر
۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
اروپا: از توافق با ایران دست نمی‌کشیم

ایرنا نوشت: «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا عصر چهارشنبه در گفت وگو با شبکه الجزیره قطر گفت که اروپا از توافق هسته‌ای با ایران دست نمی‌کشد.

به گزارش الجزیره، «چارلز میشل» گفت: با وجود نشانه‌های منفی در خصوص پیشنهاد اتحادیه اروپا، ما از توافق هسته‌ای با ایران دست نمی‌کشیم.

پیش‌تر جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرده بود که هنوز در مرحله تلاش برای اجرای مجدد برجام هستیم.

کربی با اشاره به وجود اختلاف‌ها و شکاف‌ها گفته بود که نمی‌تواند زمانی را بری تحقق توافق اعلام کند و هنگامی که توافق حاصل شد همه از آن مطلع می‌شوند.

در همین رابطه «کارین ژان پی یر» سخنگوی کاخ سفید نیز روز سه‌شنبه به وقت محلی در نشستی خبری با تکرار ادعاهای همیشگی مبنی بر داشتن موضع اصولی آمریکا از ابتدای مذاکرات وین مدعی شد: اگر ایران آماده پایبندی به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ باشد ما نیز آماده انجام همان کار هستیم.

این در حالی است که اسحاق هرتسوگ رئیس رژیم صهیونیستی در ادامه تکاپوی مقام‌های این رژیم برای جلوگیری از احیای مذاکرات رفع تحریم‌ها، در پارلمان آلمان خواستار وضع تحریم‌های شدید علیه ایران شد.

دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌های ایران پس از وقفه‌ای پنج‌ ماهه ۱۳ مردادماه در شهر وین آغاز شد و این مذاکرات پس از چهار روز، ۱۷ مرداد ماه با بازگشت هیات‌ها به پایتخت‌ها پایان یافت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1671604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارشناس سیاسی IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    2 8
    ایران باید یک ضرب شصتی به صهیونیستها نشان دهد تا دیگر در موضوعات توافق هسته ای دخالت نکنند ضربه چنان باید برق آسا و مهلک باشد که حالاحالاها قادر نباشند لفاظی کنند اینطوری نمیشه هر روز رجز خوانی کنند.
  • خسرو IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    1 8
    اروپا و آمریکا هر دو با صراحت میگویند قراردادی در کار نیست و ایران را سر کار گذاشته اند و سالها معطل برجام نگه خواهند داشت تا شاید از درون متلاشی شود و دولت سیزدهم بهترین روش را انتخاب کرد و بدون توجه به غرب دارد با بقیه دنیا کار میکند و مراودات را گسترش میدهد اما عده ای فشل اصلاح طلب دائم میگویند چرا برجام را امضا نمی کنید آخه کدام برجام