۰ نفر
۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۱

ایرنا نوشت:

روسیه در اقدامی تلافی جویانه در قبال ممنوعیت اخذ روادید برخی شهروندان روسی از سوی واشنگتن، نام برخی مقامات و شهروندان آمریکایی را در فهرست افراد ممنوع الورود به این کشور قرار داده است.
گزارش خبرگزاری 'فرانسه' حاکی است که روسیه در اقدامی متقابل نام تعداد زیادی از شهروندان آمریکا را در فهرست افراد ممنوع الورود به این کشور قرار داده است.
واشنگتن چندی پیش نام برخی مقامات روسی را که با مرگ یک حقوقدان در زندان مرتبط بودند درفهرست سیاه خود قرار داده بود.
خبرگزاری فرانسه افزود: این اقدام روسیه جدید ترین نشانه تیرگی مناسبات و تنش های میان این دو کشور است که در پی مرگ 'سرگئی ماگنیتسکی' یکی از جنجالی ترین پرونده های مربوط به حقوق بشر روسیه، تشدید شده است.
همچنین روزنامه روسی'کومرسانت' گزارش داد: روسیه ورود برخی شهروندان آمریکایی را به دلیل نقض حقوق شهروندان روسی از جمله 'ویکتور بوت'، دلال اسلحه که در غرب به 'تاجر مرگ' معروف است و اکنون در بازداشت آمریکا به سر می برد، به این کشور ممنوع کرده است.
' اقدام آمریکا که ماه گذشته نام مقامات روسی مرتبط با مرگ ماگنیتسکی را در فهرست سیاه ممنوعیت صدور روادید قرار داده بود موجب هشدار مسکو درباره آسیب دیدن سیاست 'از سرگیری' (ریست) در مناسبات دو کشور شد.'
به گزارش این روزنامه، این فهرست شامل اسامی برخی مقامات 'آژانس اجرایی کنترل و مبارزه با مواد مخدر' آمریکا است که بر اساس اظهارات مقامات روسیه در دستگیری بوت و یک خلبان روسی متهم قاچاق مواد مخدر مشارکت داشته اند.
یکی از مقامات روسیه در گفتگو با کومرسانت گفت: 'این فهرست به صورتش عمومی منتشر نخواهد شد، زیرا آمریکا نیز فهرست خود را به ما اعلام نکرده است.'
'سرگئی ریابکوف' معاون وزیر خارجه روسیه، گفت: 'هر تبعه آمریکا که در رابطه با نقض حقوق یک تبعه روسیه گناهکار تشخیص داده شود' باید در این فهرست قرار گیرد.26149

کد خبر 167162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =