شورایعالی تهیه‌کنندگان بی‌برنامه بودن معاونت سینمایی را برای مقابله جدی با تبعات هدفمندسازی یارانه‌ها مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش روابط عمومی شورایعالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران، نشست هفتگی این شورا با حضور نمایندگان مجمع فیلمسازان، کانون تهیه‌کنندگان و انجمن تهیه‌کنندگان مستقل تشکیل شد. پس از سخنان پیش از دستور، رئیس شورایعالی روز خبرنگار را به سخت کوشان عرضه مطبوعات تبریک و تهنیت گفت. او به همکاران توصیه کرد زندگی این اطلاع‌رسانان پر از سوژه‌های بکر است که بازتاب آن می‌تواند بخشی از زحمات طاقت‌فرسای این کوشندگان عرضه فرهنگ را به مردم نشان دهد.

نخستین دستور جلسه  با توجه به شکایت گروهی از تهیه‌کنندگان درباره گرانی‌های ناشی از اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها، به این مسئله اختصاص داشت. در این نشست عنوان شد شورایعالی در نخستین نشست خود با معاونت سینمائی در سال 88 تذکر داد بی‌برنامه بودن بر ای مقابله با تبعات این قانون به معضلی برای سینمای ایران تبدیل خواهد شد. در همین نشست شورایعالی اعلام آمادگی کرد حاضر است با حضور کارشناسان معاونت، برنامه‌هایی برای این معضل آتی تدوین کند، اما معاونت سینمایی برخلاف اینکه اعلام داشت این موضوع را در دستور کار قرار خواهد داد تاکنون هیچ اقدام عملی برای آن انجام نداده است.

شورایعالی تهیه‌کنندگان در این نشست به کمیته صیانت سینمای ایران ماموریت داد با بررسی تبعات اجرای این قانون در زمینه تولید و نمایش، طرحی برای بررسی تکمیل و تصویب به صحن شورایعالی ارائه کنند.

دومین دستور جلسه بررسی مشکلات اکران فیلم در شهرستان‌ها بود. شورایعالی مشکل را از جنبه‌های متفاوت مورد بحث کارشناسی قرار داد. سپس مقرر شد مجمع فیلمسازان در نشست آتی خود با استفاده از تجربه کارشناسان صنفی، طرحی را آماده کنند تا مبنای ادامه مذاکرات و تصمیمات قرار گیرد .

بحث بعدی شورایعالی موضوع نمایش غیرقانونی فیلم‌های ایرانی در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان بود. منیژه حکمت علاوه بر ارائه گزارش برخی اقدامات، ماموریت یافت همراه کمیته بین‌الملل شورایعالی، راه‌های مبارزه جدی‌تر با این پدیده که سرمایه مادی و معنوی تهیه‌کنندگان را به تاراج می‌برد، تهیه کند.

در همین نشست داوران شورایعالی در جشن بزرگ سینمای ایران انتخاب و مقرر شد به کیومرث پور احمد دبیر جشن معرفی شوند.

آخرین بحث شورایعالی با توجه به اینکه هر سه سخنران پیش از دستور مصاحبه سخنگو و نامه رئیس اتحادیه 2 را مطرح کرده بودند، به ادبیات این مصاحبه و نامه اختصاص یافت. اعضای شورایعالی متفق‌القول بودند ادبیات نامه‌های صادره و لحن مصاحبه‌های اینچنینی، همچنان از دلایل جدایی تهیه‌کنندگان است.

اعضای شورایعالی اعتقاد داشتند بی‌اخلاقی در حوزه مسائل صنفی از سوی اتحادیه2 به مرز غیرقابل تحملی رسیده است. شورا از نامه رئیس اتحادیه 2 و ادبیات حاکم بر آن که در شان هیچ تهیه‌کننده‌ای نیست ابراز تاسف کرد.

شورایعالی همچنین سیاست جدید برخی از افراد را که با انگ  و برچسب سیاسی به جای پاسخ مسئولانه صنفی سعی در فرار از پاسخگویی دارند، رفتار نخ‌نمایی دانست که حنایش دیگررنگی ندارد و مردم این افراد سیاسی را که به دیگران برچسب می‌زنند بخوبی می‌شناسند.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =