قابلیت درآمدزایی همگانی  در سایت سرشناسی که سال هاست در ایران فیلتر است!

یوتیوب از سال آینده به سازندگان اجازه می‌دهد دوره‌های ویدیویی پولی به مشترکان کانال خود ارائه دهند. این یک فرصت بزرگ برای تولیدکنندگان محتوا ، بدون محدودیت است اما فیلتر یوتیوب و سرعت کم اینترنت و البته مشکل تحریم های مالی سد راهی برابر یوتیوبرهای ایرانی می شود. این درحالی است که همین چند هفته قبل ، محمد جواد آذری جهرمی بار دیگر تعطیلی یوتیوب را به عنوان یک سایت بزرگ آموزنده مرجع اشتباهی بزرگ قلمداد کرده بود .زومیت در خبر خود راه های درآمدزایی از طریق یوتیوب را شرح داده است.

اقدام یوتیوب برای ارائه‌ی خدمات دریافت حق اشتراک بابت تماشای ویدیوهای آموزشی، می‌تواند برای برخی پلتفرم‌هایی که به‌طور اختصاص برای این کار توسعه داده شده‌اند، چالش‌هایی ایجاد کند.

یوتیوب درحال‌حاضر مقصدی کلیدی برای افرادی است که به‌دنبال یادگیری مهارت خاصی هستند یا می‌خواهند درمورد یک موضوع، اطلاعات بیشتری کسب کنند. این پلتفرم، ویژگی‌های آموزشی بیشتری به مجموعه خدمات خود اضافه خواهد کرد که ازجمله می‌توان به ایجاد روشی اشاره کرد که به سازندگان محتوا اجازه می‌دهد، دوره‌های آموزشی ویدیویی ساختاریافته‌ای ارائه دهند و بابت آن، هزینه‌ دریافت کنند. بدین‌ترتیب، سازندگان نیازی ندارند طرفداران خود را به سایت‌ها یا برنامه‌های دیگر هدایت کنند؛ جایی‌که آن‌ها چنین خدماتی ارائه می‌دهند.

به گزارش انگجت، دوره‌های ویدئویی پولی یوتیوب به‌عنوان «کسب‌وکار یادگیری عمیق و ساختاریافته» درنطر گرفته شده است. سازندگان می‌توانند برای ارائه‌ی دوره‌های خود، هزینه دریافت کرده یا آن‌ها را به‌طور رایگان منتشر کنند. ویدئوهایی که بخشی از یک دوره‌ی پولی هستند، بدون تبلیغات نمایش داده خواهند شد و امکان پخش آن‌ها در پس‌زمینه وجود دارد. این قابلیت جدید ابتدا در سال آینده به‌صورت آزمایشی در ایالات متحده و کره‌ی جنوبی دردسترس خواهد بود. یوتیوب قصد دارد مدتی بعد از دوره‌ی آزمایشی، این ویژگی را در سایر کشورها نیز ارائه دهد.

آموزش دهید پول بگیرید l راه تازه کسب درآمد از یوتیوب

یوتیوب با هدف تقویت محتوای آموزشی در پلتفرم خود و احتمالاً کمک به افرادی که در یک دوره شرکت می‌کنند، قابلیتی به‌نام Quizzes (آزمون‌ها) را ارائه خواهد داد. سازندگان محتوا می‌توانند آزمونی را به برگه‌ی انجمن کانال خود اضافه کنند؛ جایی‌که می‌توان سؤالاتی را درمورد محتوای ویدئوهای آموزشی مطرح کرد تا بینندگان به آن پاسخ دهند. نسخه‌ی آزمایشی این ویژگی طی ماه‌های آینده دردسترس قرار خواهد گرفت و همه‌ی تولیدکنندگان محتوا که به بخش انجمن دسترسی دارند قادر خواهند بود از آن استفاده کنند.

علاوه‌براین، یوتیوب یک پخش‌کننده‌ی جاسازی‌شده‌ی (Embedded) جدید برای برنامه‌های آموزشی معرفی کرد. این شرکت می‌گوید Player for Education، حواس‌پرتی‌های احتمالی ازجمله تبلیغات، توصیه‌ها و پیوندهای خارجی را حذف می‌کند. این پلتفرم ویدئویی همچنین اعلام کرد که پخش‌کننده‌ی مورد استفاده در سرویس Classroom گوگل را بهبود خواهد داد تا تجربه‌ای حتی بهتر از یوتیوب ارائه دهد. برخی از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی الکترونیکی در ایالات متحده مثل Purdue University، EDpuzzle و Purdue Global از این پخش‌کننده‌ی جدید استفاده خواهند کرد.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1672163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    5 7
    درآمد از یوتیوب چطوره لطفا آموزشی قرار بدین چون من شنیدم که یوتیوب ایرانو تحریم کرده و نمیشه درآمد دلاری ازش داشت
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    15 0
    یوتیوب یک دانشگاه تمام عیار هست ننگ بر کسانی که مردم رو از این دانشگاه جهانی محروم کرده اند
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    16 0
    میتونین با invidious از مشاهده یوتیوب بدون فیلتر لذت ببرین.
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    1 13
    قطعات تو یوتیوب فیلم اموزنده و مفید هست ولی ایا فیلم های مفیدش بیشتر دیده میشه یا...
    • امیر IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      1 0
      فیلم بدی نداره،یوتیوب خودش پاک میکنه کسی که دنبال این چیزا باشه تو یوتیوب دنبالش نمیگرده...
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    26 2
    خیلی از دانشگاه های خوب امریکا کلاسهای درس استادها رو در یوتیوب قرار دادند. من با همین اینترنت درب و داغون و فیلترشکن کلی چیز یاد گرفتم. واقعا شرم اوره که برای یادگیری اینقدر باید الکی زجر بکشیم.