قابل توجه خریداران ملک/ خانه در این مناطق تهران ارزان شد + جدول

اقتصاد نیوز نوشت: سه منطقه ۱۸،۱۹ و یک در نیمه تابستان امسال بیشترین کاهش قیمت در بازار مسکن را تجربه کردند.

با وجود آن که روند قیمت مسکن در مرداد ماه امسال براساس آمارهای منتشر شده از سوی بانک مرکزی همچنان افزایشی و رشد ماهانه فیمت مسکن نسبت به ماه گذشته ۲.۵۰ درصد بود اما در برخی از مناطق، شاهد ریزش قیمت‌ها بودیم. منطقه ۱۹ با ۵.۹۹ درصد کاهش رکورددار ریزش قیمت بوده و متوسط قیمت مسکن در این منطقه متری ۲۴ میلیون تومان است. اما ریزش قیمت‌ها تنها مختص مناطق جنوبی نبوده و منطقه یک با کاهش ۳.٨۳ درصدی در جایگاه دوم کاهش قیمت قرار گرفت.

منطقه ۱٨ نیز با عقب‌نشینی ۳.۳۲ درصدی مقام سوم را به خود اختصاص داد. در مرداد ماه، منطقه ۲۲، ۱۷، ۹ نسبت به تیرماه کاهش قیمت داشتند. بر اساس آمارهای بانک مرکزی گران‌ترین معاملات مسکن در منطقه یک، با میانگین قیمتی هر متر ٨۰ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان به ثبت رسیده و ارزان‌ترین معاملات نیز در منطقه ۱٨، با متوسط قیمت ۲۰ میلیون و ٨۰ هزار تومان انجام شده است.

قیمت مسکن در منطقه ۵ به عنوان پرفروش‌ترین منطقه تهران، به متوسط ۵۴ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان رسیده و در این منطقه قیمت‌ها، ۲/۸۸ درصد رشد داشته است.

قیمت-مسکن-۱

بیشترین افزایش قیمت، مربوط به مناطق ۱۶، ۲۰ و ۱۲ می‌شود. در حالی که متوسط قیمت مسکن در تهران متری ۴۲ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان است، حدود ۱۶ منطقه، متوسط قیمت مسکن زیر این نرخ است.

روند معاملات مسکن در مرداد ماه نیز همچنان کاهشی بوده و در این ماه، ۷٨۲۵ معامله به ثبت رسیده که نسبت به ماه گذشته، ۲۴ درصد کاهش داشته است.

ریزش معاملات در تمامی مناطق دیده می‌شود، اما منطقه ۲۱ با کاهش ۴۰ درصدی معاملات، رکورددار است.منطقه ۱٨ نیز که ارزان‌ترین منطقه تهران است، با ثبت ۱۵۵ معامله و ریزش ۳۵ درصدی در جایگاه دوم قرار دارد.منطقه ۱۴ نیز با ۴۳۰ معامله ریزش نزدیک به ۳۴ درصدی را تجربه کرده است.این منطقه محبوب خانه‌اولی‌ها است که نقدینگی اندکی دارند.متوسط قیمت مسکن در منطقه ۱۴ متری ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

قیمت-مسکن-2

بیشتر بخوانید:

۲۱۷ ۲۵۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1672561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =