روابط عمومی دانشگاه پیام نور در جوابیه ای، معادل شدن مدرک کارشناسی این دانشگاه را تکذیب کرد.

در متن این جوابیه که برای خبرآنلاین ارسال شده، آمده است؛

درباره اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه مدارک دانشگاه پیام نور معادل می شود در ایام حساس انتخاب رشته دانشجویان که شائبه هایی ایجاد کرده است مواردی را به استحضار می رساند؛

1) دانشگاه پیام نور دانشگاهی تحت نظارت وزارت علوم ؛تحقیقات و فناوری است که باتوجه به آیین نامه ها و بخشنامه های صادره و ابلاغی در راستای ارتقا و موازین علمی تاکنون رسالت خویش را به خوبی ایفا کرده به نحوی که تمامی رشته های این دانشگاه پس از تایید و تصویب شورای گسترش وزارت علوم ایجاد شده و مدارک آن همچون سایر دانشگاه ها معتبر و مورد تایید است.

2) نحوه آموزش و تعیین منابع توسط گروه های آموزشی در سازمان مرکزی و اخذ امتحان به صورت سراسری (هر آزمون شبیه به کنکور) برای هر درس موجب تلاش بیشتر دانشجویان این دانشگاه شده به نحوی که موفقیت فارغ التحصیلان این دانشگاه در سطح آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری و قیاس آن با سایر دانشگاه ها گواه بر این امر است.

3) احداث بیش از 250 هزار متر مربع فضا های آموزشی مستقل و تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه های آموزشی و کتابخانه ها (تنها در دو سال اخیر) با اعتباری در خور توجه با مساعدت دولت محترم و مجلس محترم شورای اسلامی وضعیت استاندارد سازی این دانشگاه را در شرایط بهینه و به ویژه نسبت به برخی از موسسات آموزش عالی موجب شده است.

4) جذب اساتید علمی توانمند فارغ التحصیل از دانشگاه های معتبر در سالهای اخیر و خصوصا در سال جاری به صورت تمام وقت باعث ارتقاء هرم علمی این دانشگاه شده است. در حال حاضر دروس نظری دانشگاه پیام نور بر طبق آیین نامه های مربوطه به صورت نیمه حضوری و بعضا توسط اساتید محترم فراتر از آن برگزار می گردد و کلاسهای عملی همچون سایر دانشگاه ها به صورت تمام حضوری برگزار می شود.

5) این دانشگاه با بومی کردن تحصیلات دانشگاهی موجب شده است تا کمترین آسیبهای اجتماعی ناشی از فاصله والدین با فرزندان مشغول به تحصیل در سایر دانشگاه ها را موجب شود.

6) ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور از طریق آزمون سراسری در حال حاضر در پورتال سازمان سنجش قرار دارد و بر اساس آنچه اعلام شده است این دانشگاه آمادگی دارد در رشته های متنوع فنی مهندسی ،هنر،علوم انسانی،علوم پایه و کشاورزی دانشجو پذیرش کند.

بر اساس آنچه در پورتال سازمان سنجش قرار گرفته است دانشگاه پیام نور در حدود 30 رشته فنی مهندسی و حدود 30 رشته هنر علاوه بر رشته های قبلی دانشجوپذیرش می کند و بسیار شایسته است داوطلبان عزیز با اطلاع کافی از رشته های جدید و مجموعه رشته های این دانشگاه که تماما بر اساس مصوبات شورای گسترش وزارت محترم علوم ایجاد شده است انتخاب رشته کنند.

7) علی هذا با توجه به اینکه اظهارات آقای دکتر عباسپور به عنوان یک نماینده از مجموع نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی کاملا جنبه شخصی داشته و بیان مطالب اینچنینی در این شرایط موجب تشویش اذهان عمومی، خانواده ها ،دانشجویان و داوطلبان محترم می شود.

موکدا به تمام داوطلبان و خانواده ها اعلام می شود با نظر به اینکه رشته های این دانشگاه با مجوز رسمی وزارت علوم تاسیس شده است جای هیچ گونه نگرانی برای تحصیل در دانشگاه پیام نور وجود نداشته و مدارک این دانشگاه کاملا معتبر است. بدیهی است این دانشگاه حق پیگیری این چنین اظهاراتی را در راستای دفاع از حقوق حقه و قانونی خانواده بزرگ دانشگاهی و دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه بزرگ پیام نور محفوظ می دارد.

خبرآنلاین پیش از این خبر معادل شدن مدرک کارشناسی دانشگاه پیام نور را منتشر کرد. علی عباسپور تهرانی، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت که در این کمیسیون طرحی بررسی می شود که به موجب آن و به دلیل سطح پایین آموزش در پیام نور به خاطر کمبود امکانات و هیات علمی، مدرک کارشناسی این دانشگاه از این پس معادل محسوب می شود.

به گفته عباسپور، دانشگاه پیام نور ظرفیت رشته های فنی و مهندسی را برای امسال 70 درصد افزایش داده و از 80 هزار نفر به 136 هزار نفر رسانده است. این درحالی است کل ظرفیت فنی و مهندسی دانشگاه های دولتی این تعداد نیست. 

این خبر واکنش منفی مسوولان پیام نور و البته واکنش های مختلف دانشجویان این دانشگاه را همراه داشت. نظرات کاربران خبرآنلاین را اینجا و اینجا می توانید بخوانید.

همچنین می توانید نظرات خود درباره کیفیت آموزش در پیام نور و معادل شدن مدرک کارشناسی این دانشگاه را در همین خبر بگذارید.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    1 0
    آقای عباسپور هم گفته بودند که این موضوع مطرح است و هنوز به تصویب نرسیده است. لذا داوطلبان باید به این مورد در انتخاب رشته توجه کنند. مطلبی که هنوز تصویب و به دانشگاه ابلاغ نشده جای تکذیبیه ندارد.
  • علي حميدي IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    3 2
    سطح علمي پيام نور قابل قياس با ازاد نيست و خيلي خيلي بالاتر از ازاد است.گفته اقاي عباسپور كاملا سياسي است زيرا با توسعه روز افزون دانشگاه پيام نور ورودي دانشگاه ازاد كاهش جدي يافته و... (حميد.غ.استاد ازادو پيام نور)
  • حميد IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    2 2
    من فارغ التحصيل دانشگاه پيام نور هستم.دانشگاهي كه بيشتر به دبيرستان شبيه است تا دانشگاه.اساتيد دانشگاه اكثرا از فارغ التحصيلان تازه فارغ شده خود دانشگاه هستند.و به نظر من فكري اساسي براي اين دانشگاه بايد كرد.ولي مدرك معادل دادن چاره نيست...
  • بدون نام IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    1 0
    نسبت اعضای هیئت علمی پیام نور به تعداد دانشجویانش در مقایسه با سایر داتشگاههای کشور بسیار پایینتر است و مقامات پیام نور به جای فرافکنی سعی کنند با جذب هیئت علمی سطح کیفی خود را ارتقاء دهند امیدوارم مجلس با قاطعیت این مسئله را پیگیری نماید
  • بدون نام A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    4 0
    معادل کردن مدرک این دانشگاه خیانت به اعتماد دانشجویان است
  • حامد IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 2
    والا به جز هفت هشت دانشگاه ايران(با ارفاق) اسم بقيه بايد بشه كالج. من تو سه دانشگاه تهران، اصفهان و آزاد تهران درس خوندم كه هر سه تا از بهترين دانشگاه ها هستند. اما كيفيت واقعا پايينه. حيفه كه مدرك دانشگاه تهران و شريف و پلي تكنيك و علامه با پيام نور "اشترينان" و "جرقويه" يكي باشه.
  • بدون نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 1
    يكي نيست واقعا اين دانشگاهها را بررسي كند در بعضي از شهرستانها حتي يك دكترا نيز براي يك رشته تحصيلي در انها تدريس نمي كند و اصلا استاد ثابت ندارند. ايا پس از ايجاد يك دوره بصورت دوره‌اي نبايد چك شود كه در هر دانشگاه چند استاد بصورت واقعي وجود دارد نه بصورت صوري اوليه كه براي ايجاد رشته معرفي مي شوند اين نقص نه تنها براي پيام نور بلكه دانشگاه ازاد نيز موجود هست
  • بدون نام IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    1 0
    چرا بعضی ها با طرح این موارد خودشان را زیر سوال می برند!؟ اگر واقعا" دنبال ارتقاء کیفیت هستند خوب رک و رو راست ارتقاء کیفیت آموزشی را دنبال کنند.
  • بدون نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    3 0
    به بچه پیام نور ظلم نکنید. به خاطر رونق دادن به دانشگاههای غیر انتفاعی.
  • بدون نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 1
    این درغ نگو من 4سال تو این دانشگاه بودم برای گرفن یک مدرک 10بیر شدم نه استدی است نه کلاسی نه ساختمانی همه حرف های این دورغ امتحان هایش کابوسه خواهش می کنم کسی به این دانشگاه نیاید
  • محمدی NL ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 0
    بچه ها سایت خبری دانشجویان پیام نور با آدرس WWW.PNUNA.COM یک شماره گذاشته و با پیامک به اون شماره اعتراض خودتونو اعلام کنید. برای اطلاعات بیشتر برین به سایت WWW.PNUNA.COM
  • سینا IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
    3 0
    کاش به جای دانشگاه پیام نور مدرک دانشگاه آزاد معادل بشه.
  • بدون نام IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
    3 1
    من فارغ التحصیل پیام نور در رشته IT هستم و رتبه ام تو کنکور کارشناسی ارشد 11 شده . و اینکار ظلم بزرگی در حق تمام دانشجویان واقعآ زحمتکش این دانشگاه است.
  • بدون نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
    1 0
    الان دوره دوره اموزش مجازیه ماها که شاغلیم مثل و بعضیا خانه دار وقت نداریم مثل بعضیا که بیکارن و مسیولیتی ندارن وقتمون تو کلاسا حروم کنیم و به بعضی مسایل دیگه مثل ازاد بودن برای اینکه هر کاری دلشون میخواد بکنن فکر میکنن و میرن دانشگاه نه به عشق درس
  • سمانه IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    3 0
    من واقعا موندم این آقا با کدوم عقل سلیم برداشت نظر شخصیش که هیچ پایه ای نداره رو جلو دوربین اعلام کرد؟! در پاسخ به کاربری که از عباسپور حمایت کرده و گفته ایشون گفته در حال تصویبه و این حرفا: اصلا بحث اینجاست که ایشون نباید در ایام انتخاب رشته چنین خبر کذبی رو عنوان میکرد. چطور اینهمه سال تو کمیسیون های مختلف مطرح میشه مدرک انشگاه آزاد رو فاقد اعتبار کنن کسی نمیاد جلو دوربین این مساله رو عنوان کنه اونوقت ایشن...؟! متاسفم برا چنین افرادی!
  • بدون نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
    1 3
    سطح پیام نور بد نیست، اسفناکه. بنده تو یکی از واحدهای دانشگاههای آزاد در یکی از رشته‌های علوم انسانی در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل میکنم. دانش دانشجوهایی که مدرک کارشناسی پیام نور دارند واقعا پایینه. طبیعی هم هست. اصولا وقتی کسی سر کلاس نشسته باشه و استاد هم در طول ترم از دانشجو کار درسی نخواد و امتحانات هم تستی باشه و نسبت اساتید به دانشجوها کم باشه و سطح تحصیلات خود اونها هم بالا نباشه، معلومه چه وضعی پیش میاد.‏
  • بدون نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
    3 3
    من دانشجوی پیام نور هستم.قبول دارم که کاستیهایی وجود داره ولی حاضرم با جدیت تمام از این دانشگاه و سطح علمی دانشجوهاش دفاع کنم و اتفاقا این دانشجویان آزاد و غیر انتفاعی و حتی روزانه و شبانه هستند که باید به حالشان فکری کرد.علی عباس پورتهرانی چرا سوال نمیکنه که بازده دانشجویان روزانه کجاست که این همه امکانات در اختیار دارن؟
  • بدون نام IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
    0 0
    سلام دوستان عزیز آیا بحث معادل شدن تنها در مقطع کارشناسی مطرح می باشد یا در مقاطع بالاتر هم چنین بحثی جاری می باشد؟!
  • بندري IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
    4 1
    با سلام خدمت دوستان من فارغ التحصيل دانشگاه ازاد هستم و الان هم ارشد دانشگاه پيام نور قبول شدم ولي بايد بگم كه سطح علمي دانشگاه ازاد در حد صفر است چون من تا وقتي منابع پيام نور نخوندم نتونستم دانشگاه قبول شم.الان هم افتخار ميكنم عضوي از دانشجويان پيام نور هستم