بازگشت بازیکنان مغضوب به تیم ملی با کی‌روش

اولین لیست کارلوس کی‌روش سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران با حضور بازیکنان شاغل در لیگ ایران در شرایطی اعلام شد که این مربی روی نام یک هافبک پرسپولیس و یک مدافع استقلال خط قرمز کشیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کارلوس کی روش سرمربی جدید تیم ملی که هنوز به ایران سفر نکرده است، لیست اولیه برای این اردو را با حضور بازیکنان شاغل در لیگ ایران اعلام کرد. این لیست در پایان هفته ششم لیگ برتر رسانه‌ای شده است.

حذف دو بازیکن محبوب استقلال و پرسپولیس

در این لیست ۱۰ بازیکن به تیم ملی فراخوانده شدند که جایی در لیست دراگان اسکوچیچ در اردوی خرداد ماه (در قطر) نداشتند. همچنین عارف غلامی و سروش رفیعی نیز در میان ملی‌پوشان حاضر در اردوی قطر دیده می‌شدند که در فهرست بازیکنان مدنظر کارلوس کی‌روش و دستیارانش حضور نداشتند. غلامی در دوره دراگان اسکوچیچ یکی از پای ثابت‌های اردو بود و حتی در دیدار مقابل کره جنوبی برای تیم ملی به زمین رفت. البته رفیعی چنین وضعیتی نداشت با وجود دعوت‌های گاه و بی‌گاه، اسکوچیچ در دوران او برای تیم ملی به بازی گرفته نشد.

بازگشت بازیکنان محبوب کی‌روش

مهم ترین نکته اولین فهرست کی‌روش پس از بازگشت به تیم ملی، دعوت از رامین رضاییان است که آخرین حضورش در اردوی‌های ملی به دوران سرمربیگری مارک ویلموتس بازمی‌گردد. مرتضی پورعلی گنجی، دیگر بازیکن محبوب مرد پرتغالی هم پس از رهایی از مصدومیت و درخشش در بازی‌های اخیر پرسپولیس باز هم در جمع ملی پوشان قرار گرفت.

بازگشت نیمار و ام‌باپه آبی‌ها به تیم ملی

محمد محبی و مهدی قائدی پس از حضور در فوتبال پرتغال و امارات کمتر از قبل به تیم ملی دعوت می شدند و حالا با بازگشت فوتبال به ایران و درخشش در لیگ برتر توانایی های خود در ترکیب استقلال نشان دادند تا بار دیگر شانس ملی‌پوش شدن را کسب کنند.

نگاه ویژه کی روش به لیگ برتر

در بین بازیکنان دعوت شده نام بازیکنانی دیده می شود که کمتر به اردوهای تیم ملی دعوت شده بودند و نشان می دهد کی روش در این مدت لیگ برتر را زیرنظر گرفته بود. رضا اسدی، یاسین سلمانی، سامان فلاح و خدابنده‌لو در هفته‌های گذشته لیگ برتر عملکرد تحسین‌برانگیزی ارائه و کادر فنی جدید تیم ملی را مجاب کردند که مسافر اتریش شوند.

 دو مغز متفکر قرمزها در تیم کارلوس

دعوت کی روش از سعید صادقی و مهدی ترابی نشان می دهد که سرمربی تیم ملی علاوه بر تمرکز بر خط دفاعی به دنبال بازیکن خلاق و موقعیت ساز است. صادقی و ترابی این روزها بازیکنان تاثیرگذار پرسپولیس هستند و وظیفه گلسازی و گلزنی را به خوبی انجام داده اند.

ابهام بزرگ درباره لژیونرها

این لیست اعلام شده شامل بازیکنان شاغل در داخل کشور است و هنوز مشخص نیست از بازیکنان لژیونر چه کسانی دعوت خواهند شد. در این بین دعوت از مهدی طارمی حتمی است و او در حال حاضر یکی از بهترین بازیکنان ایران است. سردار آزمون که همیشه پای ثابت اردوهای کی روش بوده، این روزها از دوران اوجش فاصله گرفته و شرایط خوبی در بوندسلیگا ندارد. همچنین شجاع خلیل زاده که در دوران کی روش هیچگاه به تیم ملی دعوت نمی شد، یکی از افرادی است که به نظر می رسد دوباره از تیم ملی دور بماند. 

۲۵۶ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1672672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =