۰ نفر
۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
سه ویژگی نجات بخش اپل واچ جدید

ساعت‌های جدید اپل ویژگی و ابزارهای جالبی دارند که در مواقع اضطراری می‌تواند شما را از خطر برهاند و یا حتی جانتان را نجات دهد.

به گزارش خبرآنلاین، در رویداد اپل از سه مدل تازه ساعت هوشمند رونمایی شد. اپل واچ سری ۸، اپل واچ مینی و اپل واچ اولترا که هر کدام ویژگی‌ها و امکانات منحصر به فردی دارند.

از جمله ویژگی‌های چشمگیر ساعت‌های هوشمند جدید اپل امکاناتی است که در مواقع اضطراری به یاری شما می‌شتابند.

تشخص تصادف

اپل در محصول جدیدش الگوریتمی پیشرفته به کار گرفته است که داده‌های دریافتی از سنسورهای گوناگون را تفسیر می‌کند و با استفاده از آن‌ها می‌تواند تصادف را تشخیص دهد.

بیشتر بخوانید: دختر استیو جابز حق داشت اپل را مسخره کند؟

برنامه اینگونه عمل می‌کند که پس از تصادف شدید پیامی بر صفحه ظاهر می‌شود که به کاربر امکان می‌دهد با یک اشاره با اورژانس تماس بگیرید و یا گزینه لغو را انتخاب کند. در صورتی که پس از ۱۰ ثانیه کاربر عملی انجام نداد، پروتکل اورژانسی فعال می‌شود و حالا کارها به عهده ساعت هوشمند است.

سه ویژگی نجات بخش اپل واچ جدید

در این پروتکل ساعت موقعیت مکانی تصادف را به اورژانس مخابره می‌کند و در عین حال با شماره‌های اضطراری تلفن تماس می‌گیرد.

نشان‌گذاری در مسیر و یافتن راه برگشت

یکی از ویژگی‌های کارآمد اپل واچ اولترا برای افراد ماجراجو امکان نشان‌گذاری در مسیر و یافتن راه برگشت در صورت گم شدن در مکان‌هایی چون جنگل و کوهستان است.

این امکان با استفاده از قطب‌نمای درونی تلفن و نرم‌افزار مخصوص این کار امکان‌پذیر شده است. شیوه کار ساعت به این صورت است که می‌توان مکان‌هایی خاص را با تلفن نشان‌گذاری کرد. این کار با فشردن اکشن‌باتن جدید اپل واچ اولترا امکان‌پذیر می‌شود.

در صورت گم شدن تلفن با استفاده از داده‌های ثبت شده به راحتی مسیر برگشت را به شما نشان می‌دهد.

آژیر خطر اضطراری

شاید قدیمی به نظر برسد اما اپل واچ اولترا به لطف بلندگوهای قدرتمندش در صورت لزوم می‌تواند آژیری قدرتمند بکشد. این بلندگوها در صورت لزوم می‌توانند آژیری با قدرت ۸۶ دسیبل تولید کنند که تا فاصله ۳۰۰ متری شنیده می‌شود.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1672797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =