برگزاری پیاده روی جاماندگان از اربعین در شهرستان رومشکان

سومین جلسه ستاد اربعین شهرستان رومشکان به ریاست مهندس نصیری‌پور فرماندار شهرستان رومشکان و با حضور مدیران ذیربط و نمایندگان هیات‌های مذهبی در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، فرماندار رومشکان در ابتدای جلسه، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی(ع) برنامه‌ریزی جهت تکریم زوار را بر اساس شرایط منطقه و میزان تردد زوار در آن نقاط مرتبط خواند.

نصیری‌پور با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه قبل گفت: بعضی‌ها با ندانم کاری قصد دولتی کردن مراسمی را داشتند که از ابتدای شروع مردمی و خودجوش بوده و امروزه نیز به همین ترتیب برگزار می‌گردد. فرماندار با انتقاد از این حرکت ، موضوع را زیبنده شهرستان ندانست و بار دیگر بر راه‌اندازی موکب‌های مردمی تاکید نمود.
نصیری پور ادامه داد : در رومشکان مراسم اربعین مردمی است و وظیفه ادارات پشتیبانی و تسهیل فعالیت موکب ها و هماهنگی در جهت پر شورتر برگزار شدن مراسمات است.موکب ها با همت و پول مردم در راه امام حسین (ع) و خاندان عصمت و طهارت (ع) فعالیت می‌کنند.
فرماندار رومشکان اسکان زوار در مهمانسرا و نمازخانه‌های ادارات و همچنین خانه‌های شخصی ،افرادی که اعلام آمادگی نموده اند را در تکریم زوار حائز اهمیت خواند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مراسم روز اربعین و برگزاری مراسم پیاده روی با عنوان جاماندگان از اربعین اشاره کرد و گفت :این پیاده‌روی روز اربعین راس ساعت 9 صبح از دوراهی بازوند شروع شده و به گلزار شهدا شهر چغابل ختم می‌شود، سپس در گلزار شهدا مراسم با قرائت زیارت اربعین و مراسم عزاداری ادامه پیدا خواهد کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1673738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =