۰ نفر
۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
مهرورزی سینما در ماه مهر

قرار است در مهرماه به ابتکار سازمان سینمایی  و با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ویژه برنامه هفته مهر سینمای ایران در سراسر کشور برگزار شود.  

آن‌طور که اعلام شده این ویژه برنامه های سینمایی با هدف تحقق استمرار شادابی و پویایی در محیط روانی سینمای کشور و توجه خاص به مقوله عدالت فرهنگی و هنری در دولت سیزدهم در راستای تکریم سینماگران پیشکسوت، فعالان سینمای ایران در رشته های مختلف و هنرمندان ایثارگر طراحی و پیش بینی شده است.

پر واضح است که برگزاری این گونه برنامه های ویژه مناسبتی می تواند در راستای اهداف و کلان برنامه های رشد و تعالی سینمای ایران مفید بوده و به مثابه محرک و مشوقی قوی آغازگر حرکت روبه رشد سینما در کشور باشد. وجود سینما نیاز مهم برای پر کردن اوقات فراعت مردم است و اهمیت آن در همه جا حس می شود. در عین حال سینما صنعتی فرهنگساز است که نقش بسیار مهمی در شکل گیری شخصیت افراد و جوامع و شیوه و سبک زندگی داشته و دارد.

از باب اهمیت و توجه به سینما در منطقه به جز ترکیه که در صنعت ساخت و صادرات فیلم و سریال صاحب موفقیت های جهانی شده میتوان به عربستان سعودی اشاره کرد که این روزها توجه ویژه ای به سینما دارد و با پاداش‌ها و طرح‌های تشویقی که برای سازندگان فیلم و سریال در نظر گرفته است، قصد دارد تا جغرافیای کشورش را در فیلم‌های بین‌المللی به نمایش بگذارد.

با این اوصاف اما ایران جزء کشورهای دارای صنعت بزرگ سینماست، و هر سال سینمای ایران جوایز مهم سینمایی جهانی در عرصه فیلم دریافت می کند و در عین حال تنها کشوری هستیم که مدعی سینمای شریف، پاک و حلال در جهانیم و همین نکته مهم ما را بس که تلاش کنیم برای حفظ و نگهداری و یافتن راه‌هایی برای توسعه‌ سینما و تولید آثار خوب برای استفاده مردمی که به نجابت و شرافت این سینما افتخار می کنند.

با توجه به استعدادهای بسیارخوبی که در شهرها و استان‌های مختلف داریم برای رشد و توسعه زیر ساختهای فرهنگی و هنری بویژه در حوزه سینما می توان با حمایت از فعالان فرهنگی هنری و حوزه های موثر در این عرصه دامنه های رشد این هنر صنعت را در سراسر کشور بسیار گسترده و قابل توجه کرد. و صد البته در این راه صرفأ دولت نمی تواند صفر تا صد کار را به عهده بگیرد و در نهایت این کار بدون حمایت اهالی سینما، صاحبان فیلم‌ها و سینماداران قابل اجرا نیست.

«سینمای مهر» در شروع به عنوان یک طرح انگیزشی در سینما می تواند فضا و تجربه تازه ای ایجاد کند تا مردم با حضور درسالن های سینما و حتی در دیگر محیط ها نظیر سالن های آمفی تئاتر، کنفرانس و حتی پارک ها از تولیدات به روز هنرمندان بهره مند شوند.

با اجرای صحیح سیاست های عدالت گرایانه فرهنگی امیدواری فراوان است که استقبال مردم از سینما با برخوردار شدن همه شهرهایی که سینما ندارند- ولو به صورت استفاده موقت از سینما سیار- فراگیر شود و در تمامی پهنه گسترده ایران مردم بتوانند در کنار هم فیلم ببینند.

از کرونا و محدودیت های تلخ و ترسناکش گذر کردیم و ایمان داریم که بعد از این روزهای خوبی برای سینما رقم خواهد خورد و دیده خواهد شد آشتیِ دوباره مردم با سینما.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1673916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =