آموزش‌های نظری انواع گواهینامه‌های رانندگی اختیاری شد

رئیس پلیس راهور استان با اشاره به اختیاری شدن آموزش‌های نظری در روند اخذ انواع گواهینامه‌های رانندگی گفت: در این میان لازم است به آموزش‌های عملی توجه بیشتری داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سرهنگ اسماعیل خوشوقت در جمع مدیران آموزشگاه‌های رانندگی اظهار داشت: با توجه به ابلاغیه جدید پلیس راهور ناجا، حضور در کلاس آموزش نظری برای متقاضیان انواع گواهینامه های رانندگی در آموزشگاههای رانندگی استان اختیاری است.
وی افزود: در این میان آموزش های عملی تحت نظر مربیان آموزشگاه های رانندگی همچنان در حال انجام است و متقاضیان می‌بایست نسبت به طی دوره آموزش عملی مرتبط با نوع گواهینامه مربوطه اقدام کنند.
سرهنگ خوشوقت خاطرنشان کرد: متقاضیان انواع گواهینامه‌های رانندگی در صورت عدم تمایل به شرکت در کلاس‌های آئین‌نامه در زمان ثبت‌نام در آموزشگاه مربوطه، می‌بایست مراتب را به آموزشگاه اطلاع دهند و از اینرو معاف از پرداخت هزینه آموزش نظری خواهند بود.
رئیس پلیس راهور استان ادامه داد: ارتقای سطح کیفی آموزش شهروندان در امر رانندگی با کاهش خسارات جانی و مالی مربوط به تصادفات و امنیت و آرامش روانی جامعه نسبت مستقیم دارد و نقش مربیان آموزشگاه‌های رانندگی در ایجاد فرهنگ و نگرش صحیح در مهارت جویان بسیار پررنگ است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان در پایان به اهمیت کار مدیران و مربیان آموزشگاه‌های رانندگی اشاره و عنوان کرد: مربیان و مدیران آموزشگاه‌های رانندگی با آموزش صحیح خود به کارآموزان نقش مهمی در چرخه ترافیک و تصادفات دارند و باید به کارآموزان خود اعتماد به نفس داده و به آن‌ها تذکر دهند که احتیاط و خونسردی در رانندگی نشانه ترس یا کم‌تجربگی راننده نیست بلکه نشانه های توانایی و آگاهی‌های یک فرد در هنگام رانندگی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1674176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =